Het probleem als volgt.
Heb hier een PC (eigenlijk server) draaien met 4 hardeschijven.
Ze staan in een RAID10-array die aangestuurd is door de ICH10R.
De Intel RAID tool herkent alle hardeschijven en kon de array zonder problemen aanmaken.
Na het installeren van Windows 2003 Server ging het fout.
Het heeft wel 2 dagen goed gedraaid en crashde een hardeschijf.
Vervolgens is deze eruit gehaald en RMA geretourneerd naar de winkel.
In tussentijd had het systeem wel met 3 schijven gedraaid met de status "degraded".
Na 2 dagen met 3 schijven te hebben gedraaid heb ik een 4e HD (zelfde type/merk) weer erin gezet en de data ge-rebuild. Gevolg -> Windows start niet meer op, blijft eindeloos uitzichzelf rebooten.
Dit was gefixed door een reparatie via de setup-cdrom.
Na ongeveer 3 dagen crashed er weer een schijf. Na het scannen bleek deze paar bad sectors te bevatten.
Toen weer zelfde verhaal. Paar dagen op degraded gedraaid totdat de nieuwe HD binnen was en weer rebuild.
Deze keer na rebuild draaide Windows wel gewoon goed.
Gisteren, weer een hardeschijf gecrashed! Met 3 schijven kreeg ik het systeem niet eens opgestart en bleef Windows maar een BSOD aangeven bij het opstarten.
Had toen een schijf eruit gehaald (was wel even zoeken welke het was) en heb de schijven in de RAID0 gedeelte erin gelaten.
Nu draait het systeem weer goed op RAID0. Maar verwacht op korte termijn weer fout te gaan.
Aangezien RAID0 niet al te veilig is zoek ik zo snel mogelijk een oplossing.
Kent iemand dit probleem of heb ik gewoon pech gehad met slechte schijven?
In Windows 2003 Server draait de Intel Matrix Storage Console en de nieuwste INF + SATA drivers geinstalleerd.
Asus P6T V2 Deluxe met firmware 0302
4x Samsung F1R 750GB (speciaal bedoeld voor RAID opstellingen)
Windows 2003 Server
Kan het zo zijn dat de firmware van het mobo dit probleem geeft? Zo ja, dan moet ik gaan updaten.
Als dit niet het probleem is kan ik beter niet updaten denk ik, want als iets goed werkt, moet je ook niet verder aan zitten.
Heb hier een PC (eigenlijk server) draaien met 4 hardeschijven.
Ze staan in een RAID10-array die aangestuurd is door de ICH10R.
De Intel RAID tool herkent alle hardeschijven en kon de array zonder problemen aanmaken.
Na het installeren van Windows 2003 Server ging het fout.
Het heeft wel 2 dagen goed gedraaid en crashde een hardeschijf.
Vervolgens is deze eruit gehaald en RMA geretourneerd naar de winkel.
In tussentijd had het systeem wel met 3 schijven gedraaid met de status "degraded".
Na 2 dagen met 3 schijven te hebben gedraaid heb ik een 4e HD (zelfde type/merk) weer erin gezet en de data ge-rebuild. Gevolg -> Windows start niet meer op, blijft eindeloos uitzichzelf rebooten.
Dit was gefixed door een reparatie via de setup-cdrom.
Na ongeveer 3 dagen crashed er weer een schijf. Na het scannen bleek deze paar bad sectors te bevatten.
Toen weer zelfde verhaal. Paar dagen op degraded gedraaid totdat de nieuwe HD binnen was en weer rebuild.
Deze keer na rebuild draaide Windows wel gewoon goed.
Gisteren, weer een hardeschijf gecrashed! Met 3 schijven kreeg ik het systeem niet eens opgestart en bleef Windows maar een BSOD aangeven bij het opstarten.
Had toen een schijf eruit gehaald (was wel even zoeken welke het was) en heb de schijven in de RAID0 gedeelte erin gelaten.
Nu draait het systeem weer goed op RAID0. Maar verwacht op korte termijn weer fout te gaan.
Aangezien RAID0 niet al te veilig is zoek ik zo snel mogelijk een oplossing.
Kent iemand dit probleem of heb ik gewoon pech gehad met slechte schijven?
In Windows 2003 Server draait de Intel Matrix Storage Console en de nieuwste INF + SATA drivers geinstalleerd.
Asus P6T V2 Deluxe met firmware 0302
4x Samsung F1R 750GB (speciaal bedoeld voor RAID opstellingen)
Windows 2003 Server
Kan het zo zijn dat de firmware van het mobo dit probleem geeft? Zo ja, dan moet ik gaan updaten.
Als dit niet het probleem is kan ik beter niet updaten denk ik, want als iets goed werkt, moet je ook niet verder aan zitten.