Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op dit moment een ipod classic 160gb met afstandsbediening voor mijn muziek in de woonkamer.

Nu vroeg ik mij af of ik het misschien iets geavanceerder kan maken zodat ik niet elke keer naar de versterker moet lopen om een nieuw album op de ipod te zoeken. de afstandsbediening heeft ook geen beeld. Ik zat te kijken naar een FM transmitter, maar ik wil eigenlijk geen kwaliteitsverlies hebben aangezien ik alles lossless rip.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dock kopen? Met Remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 14:23
Laptop met iTunes icm met Airport Express
En als het even kan icm een iPhone/iPod Touch.

* Marcusso luistert op de bank muziek via de Airport Express / Hifi Set

Toegeven, het is niet met een iPod. Maar het werkt wel ideaal. En geen kwaliteitsverlies.

[ Voor 31% gewijzigd door Marcusso op 11-10-2009 19:38 ]

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus al, maar op de remote zit geen scherm of iets dus kan ik nog geen album selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:00

BCC

ipod en hifi in 1 zin :)? De afspeel kwaliteit van de ipod is echt bedroevend. Ookal rip je alles lossless. Hang voor de grap maar eens je PC of laptop aan je hifi installatie.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:39

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wat voor versterker/reciever heb je. Harman Kadon heeft bijvoorbeeld een Dock die te bedienen is via een remote en waar je de playlist kunt scrollen via je TV ;)

Diverse merken die deze oplossing bieden

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:38

YellowCube

Wait...what?

BCC schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:07:
ipod en hifi in 1 zin :)? De afspeel kwaliteit van de ipod is echt bedroevend. Ookal rip je alles lossless. Hang voor de grap maar eens je PC of laptop aan je hifi installatie.
Klopt, maar voor veel mensen is het acceptabel.
Verder heeft het weinig met de vraag van TS te maken. ;)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:09
YellowCube schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:21:
[...]

Wel als een wireless transmitter geen hoorbaar verlies oplevert voor de TS, dan zou dat toch een optie kunnen zijn.

Is er geen optie om een transmittertje te lenen of uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

YellowCube schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:21:
[...]
Inderdaad. Maar ik snap ik de vraag van de TS niet. Specifiek snap de combinatie tussen lossless rippen voor kwaliteit en luisteren op de ipod niet helemaal. Volgens mij gaat die FM transmitter het niet verslechteren omdat je toch al zoveel inlevert met die ipod.

[ Voor 81% gewijzigd door BCC op 11-10-2009 21:16 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

[AUD] > [III]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Kan iemand mij dan uitleggen waarom de audio output van een iPod/iPhone slechter zou zijn als de audio output van een PC/laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Ten eerste is de kwaliteit van de DAC in de ipod van redelijke kwaliteit (voldoende voor koptelefoon), maar aan de krappe kant voor speaker playback. Ik hoor echt een heel groot verschil tussen de DAC van mijn iMac en die van mijn iPod.

Ten tweede is logischerwijs het decode algoritme van de iPod meer gericht op batterij besparen dan maximale kwaliteit pogen te behalen bij het afspelen. Het verschil wordt alleen nog maar groter als ik bijvoorbeeld Songbird (met LAME decoding) in plaats van iTunes gebruik bij het afspelen van een MP3tje op mijn iMac. Helaas 50% CPU belasting, maar prachtig geluid!

[ Voor 40% gewijzigd door BCC op 12-10-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

BCC schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:51:
[...]

Inderdaad. Maar ik snap ik de vraag van de TS niet. Specifiek snap de combinatie tussen lossless rippen voor kwaliteit en luisteren op de ipod niet helemaal. Volgens mij gaat die FM transmitter het niet verslechteren omdat je toch al zoveel inlevert met die ipod.
Sorry hoor, maar wat een onzin toch altijd. Die mythe dat iPods slecht geluid zouden leveren mag nu echt wel eens om zeep. Een FM transmitter kan niets meer afdoen aan het geluid?? Daarmee diskwalificeer je jezelf echt volledig, dat slaat he-le-maal nergens op.

iPods hebben een vrij nette weergavekarakteristiek; bovendien heeft het al dan niet kunnen driven van een koptelefoon (je laatste post, en je hebt gelijk dat dat bij bepaalde impedanties kan spelen) niet zoveel met dit vraagstuk te maken aangezien mensen met gouden oortjes zoals jijzelf toch hopelijk de line out gebruiken naar een goede ingang toe en niet de hoofdtelefoonaansluiting richting een apparaat waar nog arbeid moet worden geleverd.

Verschillen in MP3-decoder zijn nieuw voor me - ik weet dat er decoders zijn met fouten maar batterijoptimalisatie ten koste van geluidskwaliteit...? Van dezelfde orde als FM-encoding...? Daar zou ik graag een bron voor zien als je die hebt.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat mij betreft is de gouden combinatie een Apple TV (269 euro) met een iPod Touch als remote control (179 euro). Je kunt met die Touch vliegensvlug door al je content op de Apple TV heen browsen, zonder dat je TV aan staat, en zodra je een nummer aanklikt begint ie direct te spelen. Het kost wat, maar dan heb je ook een erg comfortabel en goed werkend systeem :) Andere optie is een laptopje in combinatie met Airtunes op een Airport Express of Apple TV. Dat kost je een stuk minder als je al een laptop hebt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Zpottr schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:38:
[...]
Daarmee diskwalificeer je jezelf echt volledig, dat slaat he-le-maal nergens op.
Sorry hoor, maar kan de discussie ook een beetje normaal gevoerd worden? Ik geef netjes aan wat mij bevindingen zijn en ik lieg blijkbaar glashard als ik daar geen vage internetbron bij noem?

Zeker wat betreft MP3 decoding had je zelf ook wel even kunnen googelen: Wikipedia: MP3

[ Voor 43% gewijzigd door BCC op 13-10-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
BCC schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 20:07:
Ooit geluisterd naar een iPod met een fatsoenlijke LOD, versterker en koptelefoon? Dan weet je wel waarom de iPod zo geliefd is op headfi. Dat de iPod slecht zou zijn was vroeger(en toen al was de line out echt heel goed voor zn geld)
BCC schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:29:
[...]

Sorry hoor, maar kan de discussie ook een beetje normaal gevoerd worden? Ik geef netjes aan wat mij bevindingen zijn en ik lieg blijkbaar glashard als ik daar geen vage internetbron bij noem?

Zeker wat betreft MP3 decoding had je zelf ook wel even kunnen googelen: Wikipedia: MP3
niet om heel moeilijk te doen hoor maar
Decoding, on the other hand, is carefully defined in the standard. Most decoders are "bitstream compliant", which means that the decompressed output - that they produce from a given MP3 file - will be the same

[ Voor 41% gewijzigd door Exphy op 13-10-2009 14:37 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

BCC schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:29:
[...]

Sorry, maar je posts staan vol met onzin - dat je liegt hoor je mij niet zeggen maar wat het dan is mag jij invullen. Ik kan er niets anders van maken dan mijn eerdere oordeel.
Je bevindingen zijn dat je enorme verschillen hoort tussen MP3 decoding algoritmes, maar tegelijkertijd vind je dat een FM transmissie niets meer kan afdoen aan het geluid van een iPod? Ik blijf erbij: dat slaat nergens op. En dan je andere schrijfsels.
Hier heet het dateen iPod wel goed headphones zou kunnen drijven maar geen versterker? Dat is een beetje vreemd aangezien je 1) met een hoofdtelefoon veel gevoeliger bent voor afwijkingen in het geluidsbeeld en 2) het apparaat bij het aansturen van een hoofdtelefoon tegen een relatief lage impedantie aankijkt.
En tenslotte zoals al opgemerkt je Wikipedia link waaruit blijkt dat een decoder /zonder fouten/ niet een substantieel ander geluid moet voortbrengen dan een andere decoder /zonder fouten/, hoeveel waarde je ook mag hechten aan Songbird bla bla Lame - in een discussie over lossless audio nota bene.

Dat je liegt zijn jouw woorden, ik zie alleen iemand die met brakke en tegenstrijdige argumenten de wel heel erg oudbakken "iPod = slecht geluid"-mythe in stand probeert te houden. En daar ben ik niet alleen redelijk allergisch voor, het leidt ook nog eens tot een bijzonder slecht advies voor TS dat hem / haar gewoon geld gaat kosten waar hij / zij niet voor terugkrijgt wat hij / zij wil.
Zie boven. Ik vraag me echt af waarom je je geroepen voelt mensen te adviseren over iets waar je te weinig vanaf weet. Daar heeft toch niemand iets aan?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Graag correct quoten als je iets quote:
Decoding, on the other hand, is carefully defined in the standard. Most decoders are "bitstream compliant", which means that the decompressed output - that they produce from a given MP3 file - will be the same, within a specified degree of rounding tolerance, as the output specified mathematically in the ISO/IEC standard document (ISO/IEC 11172-3).Therefore, comparison of decoders is usually based on how computationally efficient they are (i.e., how much memory or CPU time they use in the decoding process.
, maar tegelijkertijd vind je dat een FM transmissie niets meer kan afdoen aan het geluid van een iPod?
Dat was als reactie op YelloCube, die aangaf dat sommige mensen kwaliteit minder belangrijk vinden.
"iPod = slecht geluid"-mythe in stand probeert te houden
Een iPod heeft, zoals ik al zei een beter geluid dan de meeste andere MP3 spelers. Ik reageerde enkel op de vraag van Jo-Re-Mi waarom een laptop beter geluid zou geven.

Maar, zonder normaal te reageren heeft de TS heeft hier verder niets aan. Verder ergenis over mij mag je naar mij DMen.

[ Voor 36% gewijzigd door BCC op 13-10-2009 18:19 ]

Pagina: 1