• Atilim
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:38
Zoals de titel zeg computer start niet op.

De probleem specifiek is dat het wanneer ik de computer aan zet er helemaal niet reageert. De monitor ontvangt geen signaal en veder blijf de monitor zwart zoals die normaal is wanneer de monitor aan sta en de computer uit. Het lukt me wel verder om de computer aan te zetten eens per half uur ofzo maar dan loop die vast tijdens het laden, veilige modes lukt ook niet en repair mode lukt ook niet.

Ik heb geen idee welke hardware nu dus kapot is maar ik vermoed dat het de moederbord is

• Ed1969
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 18:37
Heb je de computer helemaal kaal gemaakt? Dus alleen videokaart, toetsenbord, moederboard met geheugen, voeding?
Verwissel anders eens de voeding voor een andere. Zoek ook eens hier op GOT, er staan complete forums over jouw soort hardware problemen in.

Ed1969

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

https://powershellisfun.com

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-11-2025
idd zoals FredPerry aangeeft: de troubleshooter bekijken

- Kijken of alles goed is aangesloten (zeker wat betreft voeding) + jezelf ervan overtuigen dat alles de juiste spanning krijgt (meten is weten!)
(troubleshooting-volgorde: Voeding - Moederbord - Processor - Geheugen - Videokaart - IDE/SCSI )

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens volledige specs van je systeem, neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter in elk geval ook even door.

Waarom verdenk je eigenlijk het moederbord? Is dat een gok of heb je er eerder problemen mee gehad?

• Atilim
Ed1969 schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 19:27:
Heb je de computer helemaal kaal gemaakt? Dus alleen videokaart, toetsenbord, moederboard met geheugen, voeding?
Verwissel anders eens de voeding voor een andere. Zoek ook eens hier op GOT, er staan complete forums over jouw soort hardware problemen in.
Heb de forum gechecked en zag geen probleem met dezelfde symptomen.

Heb inderdaad de computer niet helemaal uitelkaar gehaald, maar ik heb geen genoeg ervaring met de hardware deel van me computer dus wil ik niet zomaar iets doen.
TERW_DAN schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 22:29:
Geef eens volledige specs van je systeem, neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter in elk geval ook even door.

Waarom verdenk je eigenlijk het moederbord? Is dat een gok of heb je er eerder problemen mee gehad?
Wanneer ik tijdens de opstarten naar de bio's opties ga en ik bijvoorbeeld de instelling wil resetten dan loop die ook vast..Heb nooit iets veranderd aan de Bio's zelf maar wou het toch uitproberen.

Dit is mijn computer
http://h10010.www1.hp.com...0.nl%20desktop%20PC&cc=nl

Buiten dat loop me computer ook vast tijdens

Afbeeldingslocatie: http://www.johncomeaux.com/images/winxp-startup.gif
dit bijvoorbeeld (dis is maar een random pic van de internet, en ik gebruik vista. maar het op dat moment loop die bij mij vast na een 10 a 15 sec)

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-02 16:41
heb je al geprobeert de pc te repareren met de windows vista dvd. Dit helpt vaak ook wel

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

Jiffy

God, you're ugly!

Atilim schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 10:07:
Heb inderdaad de computer niet helemaal uitelkaar gehaald, maar ik heb geen genoeg ervaring met de hardware deel van me computer dus wil ik niet zomaar iets doen.
Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nu al doorlopen? Wat was het resultaat?

Als je zelf niet aan de hardware durft te knutselen, ga dan naar iemand die dat wél kan/durft. Er is blijkbaar iets mis met de hardware. Dat kan iets eenvoudigs als een los stekkertje zijn, maar ook kan er een onderdeel defect zijn.

Btw: het is BIOS, geen bio's... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jiffy op 12-10-2009 10:16 ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Met dit probleem heb ik zelf twee weken geleden te maken gehad. Ik zat 's ochtends rustig achter mijn computer niks aan de hand. 's Middags ging ik eten kwam ik na een half uur terug zag ik dat twee minuten nadat ik ging eten mijn pc ineens vast sloeg. Ik met de aan en uit knop opnieuw opstarten. Loopt hij vast tijdens het laden zoals het scherm hieronder. Nu heb ik hem aan iemand mee gegeven die er wel veel verstand van heb. En die zei dat mijn moederbord + Processor het begeven had. Dus misschien is bij jou ook het geval dat je Moederbord en/of Processor kapot is. Aan je voeding kan het zeker niet liggen want hij gaat nog gewoon aan.
[afbeelding]
dit bijvoorbeeld (dis is maar een random pic van de internet, en ik gebruik vista. maar het op dat moment loop die bij mij vast na een 10 a 15 sec)

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:24:
Aan je voeding kan het zeker niet liggen want hij gaat nog gewoon aan.
Het kan heel goed aan de voeding liggen. Dat de computer nog aan gaat, wil niet zeggen dat de voeding nog in orde is. Als de spanning op, bijvoorbeeld, de 12 volt lijn fors daalt, krijg je een keurige vastloper. Dat wil weer niet zeggen dat het per se aan de voeding ligt: voor hetzelfde geld ligt het wél aan het moederbord/geheugen/harde schijf/videokaart/whatever.

Oftewel, het kan aan van alles en nog wat liggen. Om dat uit te zoeken zul je stap voor stap alle mogelijkheden af moeten gaan, waarbij het handig kan zijn om zoveel mogelijk niet-essentiële onderdelen los te koppelen. Zoals dus in de meermalen aangehaalde troubleshooter staat...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Ooh oke, ja we zijn hier tenslotte allemaal om iets te leren en elkaar te helpen. Maar ik dacht dat het niet aan je voeding kon liggen als hij gewoon aanging. Maar als ik het zo lees snap ik het eigenlijk wel ja. Maar hij kan nu toch beste gewoon bijvoorbeeld van iemand (een maatje ofzo) een voeding lenen + andere onderdelen (als mensen die nog los hebben liggen) dan kan je dit één voor één proberen en er zo achterkomen waar het aan ligt.

• Atilim
Close de topic maar. Windows start nu helemaal niet meer op, gisteren probeerde het nog tenminste eens per half uur. En nadat ik eff in google typde ''moederbord kapot'' zie ik topics van andere mensen met precies dezelfde probleem.

En ja ik heb die hangen en opstarten gekeken maar denk niet dat ik daar de oplossing vindt en denk dat ik gewoon een nieuwe moederbord moet kopen.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Atilim schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:29:
En ja ik heb die hangen en opstarten gekeken maar denk niet dat ik daar de oplossing vindt en denk dat ik gewoon een nieuwe moederbord moet kopen.
Zonder iets te proberen lijkt me dat een erg voorbarige conclusie. Als straks nu blijkt dat met je nieuwe mobo dezelfde problemen optreden ben je een hoop geld kwijt en heb je 2 werkende mobo's, en nog steeds 1 stuk component. Kom dan niet bij ons uithuilen vriend :+. Mocht het wel werken ben je de grootste mazzelaar!

Wij tweakers wij DENKEN niet wij DOEN 8) ! Dus gewoon netjes al je componenten af testen al dan niet in een PC van een maatje.

/edit: Hoe dacht je dat al die tweakers die je van informatie voorzien aan hun kennis zijn gekomen? Juist gewoon zelf proberen en (slim) googlen.
En nadat ik eff in google typde ''moederbord kapot'' zie ik topics van andere mensen met precies dezelfde probleem.
Tja, das niet zo'n snuggere search :?, als je zoekt op moederbord kapot, dan moet je niet verbaasd zijn dat je dan posts vindt met computer start niet of computer valt uit...
Zoek ook maar eens op geheugen kapot...

Je bent nooit te oud om te leren, dus open die kast en werk de troubleshooter maar eens door, hij is inmiddels vaak genoeg gelinkt.

[ Voor 5% gewijzigd door 0scar op 13-10-2009 00:06 ]

Manusjes van alles kunnen multitasken

• Atilim
Probleem eerst was dat het nog aan ging toen ik deze topic startte (eens per half uur ofzo) , in tegenstelling tot wat ik bij andere mensen las. Maar nu is de probleem precies wat hetzelfde als bij andere mensen met een kapotte moederbord.

En geloof me ik zal niet huilen als het niet werkt

[ Voor 10% gewijzigd door Atilim op 13-10-2009 09:49 ]

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Atilim schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:49:
Maar nu is de probleem precies wat hetzelfde als bij andere mensen met een kapotte moederbord.
Met een google search kan je alleen concluderen dat je dezelfde symptomen hebt, niet hetzelfde probleem, zolang je het niet test.
Iedereen wil je hier graag helpen, maar dan moet je wel wat actief ondernemen door wat te testen, pas dan weet je of je hetzelfde probleem hebt.

Kijk eens naar de TS van dit topic, deze tweaker heeft netjes de richtlijnen opgevolgd, waarna je component voor component kunt afvinken van de lijst met verdachten. Zijn mobo is waarschijnlijk echt stuk (OK hij moet nu nog wel een paar componentnen testen in een andere PC).

I rest my case... Als je dolgraag je mobo wil vervangen moet je dat gewoon doen, als het je problemen oplost heb je gewoon erg veel mazzel.

Ik doe echt mijn best, maar hij snapt het gewoon niet... Denk dat ik zelf maar ff ga janken!

Manusjes van alles kunnen multitasken

Pagina: 1