Hoeveel betalen voor website?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.202 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas-Tosti
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06 05:11
Hallo,

Ik heb iemand gevonden die voor mij een website wil bouwen. Hieronder even wat ik graag wil (heb ik hem ook gemaild):

Een persoonlijke website over mijzelf (hosting bij 'Hosting 2 Go'), met de volgende tabbladen: Home, Over mij, Computers, Fotografie, Gitaar en Forum. Het forum moet zijn van Direct Topics. Verder ook een tool om de site makkelijk bij te houden en om makkelijk fotoś te uploaden (om bijvoorbeeld op fora te gebruiken). (De laatste 2 zinnen gaat hij m.b.v. 'mambo').

Alleen: Wat is een redelijke prijs voor dit?

Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,
Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag nog een paar offertes aan, bekijk de portfolio's van de bedrijven die een offerte doen en je hebt een goed beeld van wat je ongeveer kwijt gaat zijn.

Het antwoord is overigens altijd: als je bereid bent een bepaald bedrag te betalen voor wat je krijgt, is het een redelijk bedrag. Wat ik redelijk vind is niet per se wat jij redelijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:14
Als je wat tijd voor jezelf vrij maakt kun je dit redelijk eenvoudig met een kant-en-klaar beheerstooltje zoals Joomla of Drupal.
Google er een template bij die je trekt, en je bent al een heel eind zonder een cent uit te geven.

Bij bedrijven zul je sowieso een aardig bedrag projectmanagement ed. betalen, en zit je zo aan een paar duizend euro. Bij een freelancer zou je rond de €600 klaar kunnen zijn, al heb je dan waarschijnlijk alsnog een Joomla/Drupal-gebasseerd systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas-Tosti
Bedankt voor de reacties!

Ik heb helaas niet zoveel tijd. Zelf doen gaat dus niet.

Maar hoeveel is dit ongeveer waard? Ik snap dat dat verschilt, maar voor iets als dit ga je geen 1000,- vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kaas-Tosti schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:16:
maar voor iets als dit ga je geen 1000,- vragen.
Ik denk dat je je daar nog vies in vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!

Ik heb helaas niet zoveel tijd. Zelf doen gaat dus niet.

Maar hoeveel is dit ongeveer waard? Ik snap dat dat verschilt, maar voor iets als dit ga je geen 1000,- vragen.
Bij ons ben je met een website zoals dit exclusief forum tussen de €800,- en €1000,- kwijt. Dat is ook exclusief ontwerp van de site (en voor een vastgesteld ontwerp rekenen we apart implementatiekosten). Een forum kost daarboven nog het nodige (als in: tussen de €500,- en €1000,- is redelijk).

Dus inderdaad: €1000,- ga je niet vragen, dat is veel te weinig wanneer je een compleet te beheren site wilt welke goed werkt én goed eruit ziet.

offtopic:
Dit is slechts ter indicatie dat het geheel aan je eigen perspectief ligt wat je wilt en kunt betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

^ dat dus.. (moet volgende keer toch sneller typen ;))
... maar voor iets als dit ga je geen 1000,- vragen.
En waarom niet ? Misschien moet je die vraag eerst eens stellen en verklaren.. wat jij wil kan gemaakt worden binnen een paar uurtjes werk, maar er kan ook een heel custom ontwerp aan vast hangen kleurstellingen, lettertypes, marktonderzoek, licentie vrijwaring enz.. enz.. en dan is er nog geen code geschreven.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 11-10-2009 18:24 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Eens met de heren boven mij, voor een site als dit is €1000 niet veel.

Je wilt én een ontwerp én een CMS systeem erachter. Dat eerste is opzich niet zo duur, maar wil je het 2e erbij kom je toch al op een flink bedrag uit.

Een student doet het wellicht voor minder, dus het is maar net hoe goed, hoe snel en voor hoeveel geld je het gedaan wilt hebben he...

Ter vergelijk, een klant wil binnenkort hetzelfde en die heeft een offerte van €1800 onder zijn neus gekregen. Dan zitten er nog kleine extra's bij, maargoed dat heb je een beetje een referentie.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:47

Kettrick

Rantmeister!

Misschien kan TS iets regelen met een vriend die handig is met dit soort dingen. Alle bovenstaande verhalen zijn leuk en aardig maar dit is geen commercieel project. Ik denk eerlijk gezegd dat geen een zichzelf respecterend bedrijf dit project überhaupt op zou pakken :).

Spreek gewoon af dat je iemand bijvoorbeeld gitaarles geeft, en dat diegene je helpt met het maken van je homepage :). Leer je beide wat van en scheelt een boel geld!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Een gevorderde allround freelancer vraagt echt wel 40 a 50,- per uur hoor, bedrijven vragen inderdaad nog meer omdat die meer kostenposten hebben. Zoiets als wat jij wil kost al snel 55 uur. Snel een design neerzetten: 10 uur. Omzetten naar html/css en integreren in een cms: 25 uur. Rest: 10 uur. inefficiëntie: 10 uur (ja, die wordt ook meegerekend). En dan heb je nog niet eens de verbeter-ronde meegerekend. Een vaste prijs van 2000 euro zou me niet verbazen, en dan zit je nog aardig goedkoop.
Dit is natuurlijk een voorbeeld en iedereen verschild qua snelheid/prijs/efficiëntie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Is het inclusief een grafisch ontwerp? Wie gaat de teksten en andere inhoud maken?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik vind jullie wel erg hoog zitten hoor. Een portfolio met image uploader en forump kan vrij snel in een gratis CMS worden gerealiseerd. De betere zolderkamerprogrammeur zal zo'n klus m.i. voor iets van 400 euro wel willen doen. Of je daarmee 100% tevreden bent is natuurlijk maar de vraag, maar dat geldt ook voor duurdere oplossingen.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:19
www.sitedeals.nl > daar zitten zat bedrijfjes/particulieren die het voor hele kleine bedragen een leuke website voor je kunnen realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Ga met de "aanbieder" om tafel zitten en ga beiden na hoeveel uur er nodig is. Een simpel rekenvoorbeeld is door FritsYpeij al gegeven.
Nu vindt ik de functionaliteit van de website geen groot probleem (CMS: Joomla!, of Wordpress) maar design kan inderdaad veel tijd in opgaan.

Edit: Ik vraag aan mijn klanten geen 2000 euro voor zo'n website iniedergeval

[ Voor 12% gewijzigd door JefSnare op 11-10-2009 18:35 ]

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Johnny schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:31:
Is het inclusief een grafisch ontwerp? Wie gaat de teksten en andere inhoud maken?
Er wordt Joomla gebruikt (aka Mambo), met een forum wat niet eens goed werkt, ziet er leuk uit, als GoT, maar niet echt afgemaakt.

Vullen van teksten is niet iets voor de designer, gezien het een CMS is, dat mag de TS lekker zelf gaan copy'n'pasten natuurlijk.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
hmm. het hangt er inderdaad ontzettend vanaf wat je precies verwacht en door wie je het laat maken. zoals je ondertussen vast wel door hebt, ben je best wat kwijt aan een 'simpele' site als je deze laat maken door een bedrijfje..

maar het klinkt alsof je al iemand hebt die de website gaat maken en het klinkt bovendien ook alsof deze persoon geen proffesional is (anders had je wel een offerte gekregen).. volgens mij kan je beter eens samen kijken hoe lang hij denkt eraan bezig te zijn en op basis daarvan een bedrag voor te stellen. tenminste, zo doe ik dat als middelbare scholier en hobbyist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 14:10
Ik verkoop websites met CMS voor 100 euro (exclusief webhosting).
1000 euro lijkt mij extreem veel. Als er iets heel specifieks moet gebeuren
qua design dan wordt het natuurlijk wel wat duurder. Maar de meesten willen
gewoon een website en dan ben ik vrij snel klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
kaesve schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:36:
hmm. het hangt er inderdaad ontzettend vanaf wat je precies verwacht en door wie je het laat maken. zoals je ondertussen vast wel door hebt, ben je best wat kwijt aan een 'simpele' site als je deze laat maken door een bedrijfje..

maar het klinkt alsof je al iemand hebt die de website gaat maken en het klinkt bovendien ook alsof deze persoon geen proffesional is (anders had je wel een offerte gekregen).. volgens mij kan je beter eens samen kijken hoe lang hij denkt eraan bezig te zijn en op basis daarvan een bedrag voor te stellen. tenminste, zo doe ik dat als middelbare scholier en hobbyist..
Inderdaad, de beste manier om er samen een leuk bedrag van te maken. :+

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas-Tosti
Dit is gewoon bij een Freelancer, gevonden op Marktplaats. Kan 'ie dan nog zoveel vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:47

Kettrick

Rantmeister!

Kaas-Tosti schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:54:
Dit is gewoon bij een Freelancer, gevonden op Marktplaats. Kan 'ie dan nog zoveel vragen?
Freelancer is een term die door zoveel verschillende soorten mensen wordt gebruikt dat je daar weinig over kan zeggen. Is het iemand die bedrijfsmatig bezig is, dus met kvk inschrijving etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaas-Tosti schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:54:
Hij kan vragen wat hij wil.

Dit kan overigens maar op één manier aflopen: dat je zometeen met een belachelijk slechte website zit.

Je krijgt wat je ervoor betaalt. Wil je weinig betalen, dan krijg je ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Ik denk dat je makkelijk iemand kan vinden die voor 100€ een leuke wordpress/joomla template in elkaar knutselt en daar een website van maakt.

Bijv. http://www.bestofjoomla.c...gory/TagsTo,81/Itemid,46/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas-Tosti
Even om duidelijkheid te scheppen: Ik hoef geen geweldig spetterend flash design of andere dingen, nee gewoon een standaard design die er een beetje leuk uitziet. Forum kost geen geld lijkt me, Direct Topics is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met vormgeving? spreek een uurtarief af. ik weet 100% zeker dat jij tijdens het bouwen de opdracht zal willen wijzigen en om allerlij extra dingen zal vragen. dus een vast bedrag lijkt me geen goede uitkomst. en ja, 1000 euro is voor deze hoeveelheid werk een koopje als weet hoeveel werk het is en als het iemand is die verstand van zaken heeft. zeker op een zeer mager minimum van 20 eu per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:36
Hoeveel tijd denk je dat er in gaat zitten? 1 uur? 2 uur? Er gaat gewoon redelijk wat tijd in zitten. Vraag een inschatting van zijn uren per onderdeel en wat zijn tarief is. Dan kan je gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

"Oh je bent autoverkoper? Nou toevallig weet ik niks van auto's af, maar kan je die nieuwe BMW M5 niet voor paar duizend euro verpatsen... Het kost je toch niks"

Oftewel het komt uit de lengte of breedte. Je weet er genoeg van af en gaat zelf klussen of je gaat naar meerdere bedrijven / freelancers en pakt de beste offerte bij de beste portfolio.

Dit topic gaat op slot, want het heeft geen enkele discussiewaarde. Succes!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.