Ik ben me aan het oriënteren op Small Business Server 2008 Std. In de product beschrijving wordt aangegeven dat er 120 dagen trail versies worden meegeleverd van Live OneCare (antivirus,Firewall, antispyware, etc…) en ForeFront (client beveiliging, Exchange beveiliging) . Volgens de website van Microsoft echter, wordt Live OneCare niet langer meer geleverd. Op de sites van diverse hardware/software leveranciers, vindt ik amper iets terug over ForeFront, laat staan wat deze pakketten kosten.
De vraag is eigenlijk, hoe kan je een mini netwerk met SBS2008 Std en 2-3 client’s het best gaan beveiligen. De clients zijn nu nog een Win 2000 Professional machine met een GData antivirus pakket en een Vista Home Premium machine met Norton360. In ieder geval de Vista machine, maar liefst beide wil ik binnenkort gaan voorzien van een volledige versie van Windows 7 Professional/Ultimate.
Het ea zit achter een router/modem met firewall (die ook aanstaat
).
De vraag is eigenlijk, hoe kan je een mini netwerk met SBS2008 Std en 2-3 client’s het best gaan beveiligen. De clients zijn nu nog een Win 2000 Professional machine met een GData antivirus pakket en een Vista Home Premium machine met Norton360. In ieder geval de Vista machine, maar liefst beide wil ik binnenkort gaan voorzien van een volledige versie van Windows 7 Professional/Ultimate.
Het ea zit achter een router/modem met firewall (die ook aanstaat
Nibe S2125-12, SMO S40, ELK9, Vloerverwarming+radiatoren Enphase 7560Wp, ABB SCU200