Toon posts:

SITECOM MIMO XR niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik wilde laatst mijn draadloos netwerk beveiligen en na wat gezocht te hebben op het net vond ik een optie dat als je de firewall aanzet op router dat dit eventuele buren die gratis willen internetten tegenhoud.

Dus ik ingelogd op de router en de firewall aangezet en wat scheptste mijn verbazing ik kan de router niet meer bereiken en krijg de volgende melding als ik de verbinding selecteer:

de instellingen voor draadloze beveiligingen op deze computer komen niet overeen met de instellingen op de site com.

Herkent iemand dit probleem en hoe ik dit kan oplossen??

alvast bedankt!!

mvg
Mark

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:57:
Hallo allen,

Ik wilde laatst mijn draadloos netwerk beveiligen en na wat gezocht te hebben op het net vond ik een optie dat als je de firewall aanzet op router dat dit eventuele buren die gratis willen internetten tegenhoud.

Dus ik ingelogd op de router en de firewall aangezet en wat scheptste mijn verbazing ik kan de router niet meer bereiken en krijg de volgende melding als ik de verbinding selecteer:

de instellingen voor draadloze beveiligingen op deze computer komen niet overeen met de instellingen op de site com.

Herkent iemand dit probleem en hoe ik dit kan oplossen??

alvast bedankt!!

mvg
Mark
Er zit ergens een gaatje waar een reset onder zit, deze moet je even met een paperclip ingedrukt houden voor 10sec ofzo.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:21
Als je draadloos internet wil beveiligen zal je er een WPA / WEP key op moeten zetten. Dit staat in elke handleiding van de routers omschreven.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

hhoekstra schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:47:
Als je draadloos internet wil beveiligen zal je er een WPA / WEP key op moeten zetten. Dit staat in elke handleiding van de routers omschreven.
Daar vraagt hij toch helemaal niet om :/ ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:21
CrankyGamerOG schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:48:
[...]

Daar vraagt hij toch helemaal niet om :/ ?
Nou en ?
Ik geef hem informatie hoe hij zijn netwerk kan beveiligen dus maakt het wat uit dat ik wat extra info geef ? :/

Verwijderd

Topicstarter
haha, in ieder geval bedankt voor alle informatie.. en WEP had ik ook iets over gelezen op internet.

ik zal het vandaag proberen (resetten en eventueel beveiligen via WEP) en dan laat ik het nog weten.

Zeker bedankt!!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-03 10:46
Ik zou er een wpa code minimaal op zetten ivm dat wep makkelijk te kraken is

Verwijderd

Topicstarter
en de manier waarop ik een WPA code erop zit staat ook ergens bechreven neem ik aan.. volgens mij heb ik de handleiding niet meer.. en als ik mijn router reset dan moet ik dan nog bepaalde acties verrichten voordat ik dat doe? iets uitzetten of aanzetten??

sorry maar ben een beetje een leek in dit geval..

bedankt!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 08:50:
haha, in ieder geval bedankt voor alle informatie.. en WEP had ik ook iets over gelezen op internet.

ik zal het vandaag proberen (resetten en eventueel beveiligen via WEP) en dan laat ik het nog weten.

Zeker bedankt!!
Zal vast wel ergens in het menu een optie staan om WPA aan te zetten..
Niet vergeten dat ook op je PC/Laptop te doen daarna.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 10:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
mistered, bedankt voor de informatie. Zal het vanavond proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Niet vergeten dat je ook je PC/Laptop te doen daarna???

wat moet ik daarop doen dan???
Pagina: 1