Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Uitval speakers aanschakelen bureaulamp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 24 inch iMac, een timecapsule, Harman Kardon soundsticks en een heuse bureaulamp. Deze laatste is hallogeen, 12 V met een 25 watt lampje erin.

Dit alles zit op 1 stekkerblok welke rechtsstreeks naar de wandcontactdoos gaat.
In mijn optiek heeft dit altijd goed werkt.
Echter, heb ik een gezellig iTunes muziekje opstaan en schakel de bureaulamp aan valt mijn geluid uit.
iTunes speelt vrolijk door maar ik hoor niets meer.

Wat heb ik tot dusver gechecked:
- Stroomsnoeren zijn seperaat van data (UTP) of speakersnoeren
- Geen 'opgerolde' snoeren
- Geen infrarood invloed (als ik lamp andere kant op laat schijnen valt geluid ook uit)

Zet ik het bureaulampje weer uit hoor ik na 2 a 3 seconden weer vrolijk geluid.

Iemand een idee hoe dit kan komen ?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Infrarood invloed is natuurlijk onzin, maar invloed is zeer zeker waarschijnlijk.

Die soundsticks zijn in feite, sorry dat ik het zo uitdruk, bout speakers.

Daarnaast geef je zelf al aan dat je lampje op 12V werkt, maar wel in een geinig 220V stopcontact zit. In andere woorden: een transformator.

Die speakers hebben amper of geen isolatie, en de transformator van je lampje moet je ook zien als waarschijnlijk een grensgeval-in-de-EU in de trend van immense spoelen om van 220V wissel 12V gelijk te maken.

Combineer twee slecht geisoleerde magnetische bronnen met elkaar, en het verschijnsel piekspanning, en de overbeveiliging van je speakers zet ze uit om te voorkomen dat je ze opblaast (normale speakers laten met dit soort bureaulampjes meestal een tik horen, in de trend van: luider dan een oude GSM die je ook op speakers hoort).

Afstand en isolatie is het enige wat je kan helpen met je probleem, ben ik bang. Als het goed is heeft alles wel isolatie in zijn transformatoren dat een ander stopcontact niet uitmaakt.