Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-04 20:20
Pas geleden heb ik een nieuw systeem gebouwd met de volgende componenten:

Kast: Silverstone SG01S
CPU: AMD Athlon II X2 240
MB: Asus M4A78-VM
geheugen: 2 GB OCZ 1066 Mhz
Voeding: Antec Earthwatts 380W
HDD: Samsung Spinpoint 500GB
2 DVD-rom stations

Op zich draait het prima, het start lekker snel op.
Het probleem is dat, na het uitschakelen van de computer de Power Led blijft branden. Nogal lastig, want de computer maakt zo de indruk ingeschakeld te zijn, terwijl dat niet het geval is.
De enige manier om dit licht te doven is door de stekker eruit te trekken.

Heeft iemand een idee hoe ik hier iets aan kan doen?
Ja, ik heb de connectoren nagekeken en ze zijn correct aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

nogeeninlog schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:27:
Pas geleden heb ik een nieuw systeem gebouwd met de volgende componenten:

Kast: Silverstone SG01S
CPU: AMD Athlon II X2 240
MB: Asus M4A78-VM
geheugen: 2 GB OCZ 1066 Mhz
Voeding: Antec Earthwatts 380W
HDD: Samsung Spinpoint 500GB
2 DVD-rom stations

Op zich draait het prima, het start lekker snel op.
Het probleem is dat, na het uitschakelen van de computer de Power Led blijft branden. Nogal lastig, want de computer maakt zo de indruk ingeschakeld te zijn, terwijl dat niet het geval is.

Heeft iemand een idee hoe ik hier iets aan kan doen?
Ja, ik heb de connectoren nagekeken en ze zijn correct aangesloten.
Draai je power led connector eens om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:37

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zal niet uit mogen maken omdat een LED een Light Emitting Diode is, dus de stroom kan er maar van 1 kant door wil hij kunnen branden, dus als hij brand is hij correct aangesloten.

Je kunt eens kijken door de 2 pinnetjes te meten op je moederbord met een multimeter of er misschien nog een klein beetje rest spanning op blijft staan wat net genoeg is om dat ledje te voeden, terwijl de pc uitgeschakelt is, wat opzich vreemd is.

Misschien en instelling in het bios, of je kan proberen je bios te flashen naar de nieuwste versie.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06-2021
Is het misschien dat ledje op je moederbord? (is me nogal onduidelijk).
Dit is toch gewoon aan als er spanning op je mobo staat, ik moet mijn pc ook uittrekken voordat dit uitgaat.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Toevallig een usb-hub met adapter aangesloten?
Haal deze er dan eens uit en kijk nog eens.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
Spaiker schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:06:
Is het misschien dat ledje op je moederbord? (is me nogal onduidelijk).
Nee, het is echt het ledje van de kast. Ik denk wel dat het iets met elkaar te maken heeft. het lijkt me geen toeval dat de power led hetzelfde gedrag vertoont als het ledje op het moederbord.
Er zit geen USB hub op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 23:43
Het ledje op het moederbord brandt wanneer er stroom op het moederbord staat. Dat is dus ook wanneer de computer uit staat.

Schakel je voeding uit of haal de stekker uit het stopcontact, dan gaat het ledje op je moederbord uit.

Heb je de powerled wel op de correcte pinnen aangesloten?
Wat je ook behoort te doen als je de computer niet gebruikt, beter voor het mileu en beter voor je portemonee.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 21:32

KneoK

Not in a million lightyears

Kleine gok, heb je toevallig Vista of Windows 7 en niet ingesteld dat je met de 'uitknop' in je startmenu ook daadwerkelijk de pc uitzet ? Standaard staat deze op sluimerstand/hybernate. Kan een oorzaak zijn van een blijvend brandend lampje (al ging mijn lampje daarvan knipperen). Even bij de eigenschappen van je startmenu kijken in dat geval.

[ Voor 13% gewijzigd door KneoK op 12-10-2009 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:37

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als dat het geval was zou het power ledje gaan knipperen om de 3 seconden ofzo ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
KSR schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:15:
Toevallig een usb-hub met adapter aangesloten?
Bijna!

Omdat ik het zat werd om een halfopen computer naast me op een tafel te hebben staan besloot ik om de computer toch af te sluiten.
Dus alle kabels losgetrokken, kap gemonteerd en, voordat ik de computer op zijn vaste plek zou zetten en aansluiten, even voor de zekerkheid de computer uitgeprobeerd met alleen toetsenbord, muis en lan aangesloten. Alles werkte en na het afsluiten zag ik dat de power led gedoofd was.

Toen dacht ik aan jouw suggestie. Dus de USB apparaten stuk voor stuk uitgeprobeerd. Bij de tweede was het raak. Het was geen hub, maar de externe harde schijf. Zodra ik die aansloot begon de power led te branden. Bij het vorige moederbord gebeurde dit niet, maar goed. Even mijn andere externe schijf geprobeerd, daarmee ging de power led niet branden.

Nu heb ik wel een andere externe behuizing, maar de voeding daarvan is niet zo goed meer.
Voorlopig moet ik dus maar bij mijn computer blijven tot hij afgesloten is en dan de stekkerdoos uitschakelen.
Met de nieuwe hardware duurt dat niet zo lang meer ;)

Bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 23:11
Hallo, beetje late reactie maar toch:
Als je de gebruiksaanwijzing van je moederbord eens erbij pakt zie je dat je jumpers heb op de stroomvoorziening van je usb poorten aan te passen.
Als je de usb port waar je je externe hdd op heb aangesloten de jumper omzet zal je geen probleem meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
KneoK schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 04:07:
Kleine gok, heb je toevallig Vista of Windows 7 en niet ingesteld dat je met de 'uitknop' in je startmenu ook daadwerkelijk de pc uitzet ? Standaard staat deze op sluimerstand/hybernate.
Kleine correctie hierbij want alleen in Vista staat de knop afsluiten standaard op sluimerstand, maar in Windows7 staat deze standaard op echt afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:31

Quad

Doof

Draaien de fans dan nog wel?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
brambo123 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 12:54:
Hallo, beetje late reactie maar toch:
Als je de gebruiksaanwijzing van je moederbord eens erbij pakt zie je dat je jumpers heb op de stroomvoorziening van je usb poorten aan te passen.
Als je de usb port waar je je externe hdd op heb aangesloten de jumper omzet zal je geen probleem meer hebben.
Deze tip heb ik lange tijd niet nodig gehad omdat de alternatieve externe behuizing het langer volhield dan gedacht. Recentelijk heeft deze toch de geest gegeven. Daarom de eerste behuizing teruggezet en de jumper aangepast. Inderdaad is het probleem opgelost.

Bedankt voor je tip!
Pagina: 1