Geen geluid uit center speaker bij dtt2200

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Ik heb een cambridge soundworks type dtt2200 met een 5.1 creative live kaart.

Als ik een dvd wil beluisteren met powerdvd en zet de geluidsinstellingen op dolby surround en speel de dvd af, dan krijg ik geen geluid uit de center speaker. Ook bij andere dvds krijg ik dit niet.

Ik weet dat dit probleem niet ligt aan de center speaker zelf want deze werkt wel als ik die creative exprerience opstart. Mijn luidspreker in de instellingen bij de speaker preset staat ook op 5.1 geluidspeakers. Het enige wanneer het is gelukt om met powerdvd geluid uit de center speaker te halen was om bij surround mixer de taak op watch movie te zetten en de preset op movie on zetten. Indien ik dit deed krijg ik wel geluid uit mijn center speaker bij het afspelen. Maar ik hoor helaas al het geluid wnat het moet zo zijn dat je uit het midden alleen maar stemmen mag horen en geen achtergrond geluid en bij de overige speakers alleen dat achtergrond geluid.

Want ik vind het ook wel raar dat je dat perse moet instellen om de center speaker te horen dus dit moet niet kunnen lijkt mij. Als iemand hier een antwoord op weet graag.

Dus mijn vraag is of iemand weet hoe je kan instellen dat je uit de center speaker alleen stemmen hoort.

Verwijderd

probeer m eens op dolby digital op DTS of DD5.1 mode te zetten. dolby surround gebruikt namelijk geen centre channel d8 ik,

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 07:25

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Dolby Surround maakt wel degelijk gebruik van de centre speaker.

Het is ook niet zo dat de centre speaker uitsluitend bedoeld is voor het weergeven van de stemmen maar ook geluid wat "van voren moet komen" moet hij ook weergeven.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

• mabarto
  • Laatst online: 26-04 19:14
Maar uit de center speaker hoor ik gewoon hetzelfde geluid als de andere speakers.

Om de instellingen dan op watch movie te zetten, vind ik wel erg onlogisch. Want als ik dat niet doe krijg ik geen geluid uit de center speaker.

Het enige is dat ik windows 2000 prof. gebruikt en denk toch dat het hier toch wel een beetje te maken heeft want het was mij wel gelukt via windows 98 se.

• Dennis
  • Laatst online: 12:53
JoeCool het klopt niet wat je zegt. Dolby Surround maakt GEEN gebruik van het center kanaal, dit was pas bij Dolby Surround ProLogic. Dolby Surround is links/rechts/surround, dus slechts 3 kanalen, omdat de twee achterspeakers daarbij allebei mono zijn.

Waarom laat je de Live niet gewoon kotsen, zorg gewoon dat die er niets meer mee te maken heeft door tussen je DVD speler en je geluidskaart een 2-pins kabel aan te leggen (kijk achterop je DVD drive bij Sound Digital), het zit naast de 4-pins analoge verbinding als het goed is.

Vervolgens kun je in de mixer je CD Digital IN aanzetten, en als PowerDVD nu het digitale signaal rechtstreeks vanaf de drive laat komen (wat volgens mij gebeurt) zal dit door de Live! zonder eerst naar analoog te worden geconverteerd, meteen worden doorgegeven aan de Digitale/Coaxiale uitgang op de break-out box.

Hopelijk werkt het nu wel!