[PHP] ODBC lokaal werkt, maar hoe remote?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01
Even de situatie schetsen zoals die nu is:

We hebben een Windows 2000 server met daarop Apache, PHP en ODBC TopSpeed. Deze server draait lokaal bij ons op het werk. Dit werkt prima want ik kan met PHP alles doen met de TopSpeed database! Super dus.

Nu komt het lastige: we willen deze PHP files op een dedicated linux webserver zetten die draait in een datacenter ergens in Nederland. Is het dan nog steeds mogelijk dat ik dmv ODBC oid de TopSpeed database benader die bij ons op het werk draait? En zoja, hoe gaat dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

localhost vervangen door het ip van je werk, en de jusite poorten openzetten?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
RaZ schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:22:
localhost vervangen door het ip van je werk, en de jusite poorten openzetten?
Maar ik maak op deze manier nu verbinding:

PHP:
1
odbc_connect ( "S&S Webfile", "", "");

Hoe ga ik dat straks doen dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

In de datasource (control panel ) -> system administration -> ODBC connection

En daar een hostname opgeven.

Geen idee of dat mogelijk is bij TPS koppelingen, want ik kan niet opmaken wat voor soort database dit is.

Anders de database vervangen door een echte database, en database benaderen via een database abstraction layer? (of is het al te ver voor dat)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
leuk_he schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 17:30:
In de datasource (control panel ) -> system administration -> ODBC connection

En daar een hostname opgeven.

Geen idee of dat mogelijk is bij TPS koppelingen, want ik kan niet opmaken wat voor soort database dit is.

Anders de database vervangen door een echte database, en database benaderen via een database abstraction layer? (of is het al te ver voor dat)
Afbeeldingslocatie: http://kontpiraat.nl/tmp.bmp Dit kan ik nu kiezen en wijzigen.

En wat bedoel je met een DAL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Nope, het is file based, daar kun je geen hostname invullen.

De enige kans die ik je geef is via file sharing(samba/windows file sharing) de tps file sharen (...via VPN beschermen...) en dan op de client deze file weer koppelen.

Geen idee of je tps database mulituser mag benaderen.

Database abstraction layer: Je stopt al je database access in 1 of 2 modules, zodat je deze kun vervangen door een andere database(oracle/mysql) zonder door al je files heen te hoeven.

[ Voor 31% gewijzigd door leuk_he op 11-10-2009 23:50 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
leuk_he schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:46:
Nope, het is file based, daar kun je geen hostname invullen.

De enige kans die ik je geef is via file sharing(samba/windows file sharing) de tps file sharen (...via VPN beschermen...) en dan op de client deze file weer koppelen.

Geen idee of je tps database mulituser mag benaderen.

Database abstraction layer: Je stopt al je database access in 1 of 2 modules, zodat je deze kun vervangen door een andere database(oracle/mysql) zonder door al je files heen te hoeven.
Dat is beiden geen oplossing voor het niet zo vele gebruik van dit script. Dan maar lokaal blijven draaien helaas :P
Pagina: 1