Hallo allemaal, bedankt voor het lezen.
Als kast heb ik een Cooler Master CM Stacker STC-01, met daarin helemaal voor-onder een Cooler Master 120mm als intake
en achter iets boven het midden eenzelfde 120mm fan als outtake.
In de 'dak' zit ook een fan, Cooler Master 80mm outtake.
Nou heb ik in één van de 5.25" sloten een Aerogate II zitten. Dit is een fan-controller voor maximaal 4 fans.
Hierop kan je fans aansluiten met een standaard 3-pins stekkertje:

Vanaf de 3 fans lopen er echter 2 draadjes (rood en zwart, 12v en ground geloof ik?) naar een 4-pins molex connector.
zoals deze, maar dan zonder het 3-pin plugje - de draadjes zitten direct op de fans gesoldeerd
Is er een manier dat ik die kan vervangen met een standaard 3 pins connector?
Verder zitten er in het midden van de fan (waar de draaidjes uitkomen) 3 soldeerpuntjes. 2 zijn gebruikt door de rode en zwarte. De andere is vrij.
Op de sticker staat:
ZP
- RED
+ BLACK
Is hierop (waarschijnlijk) een draadje te solderen die de fan-speed meet?
Ik kan niets bedenken waar 'ZP' voor zou moeten staan.
Heb ge-googled maar kon helaas niets vinden.
Alvast bedankt!
Als kast heb ik een Cooler Master CM Stacker STC-01, met daarin helemaal voor-onder een Cooler Master 120mm als intake
en achter iets boven het midden eenzelfde 120mm fan als outtake.
In de 'dak' zit ook een fan, Cooler Master 80mm outtake.
Nou heb ik in één van de 5.25" sloten een Aerogate II zitten. Dit is een fan-controller voor maximaal 4 fans.
Hierop kan je fans aansluiten met een standaard 3-pins stekkertje:

Vanaf de 3 fans lopen er echter 2 draadjes (rood en zwart, 12v en ground geloof ik?) naar een 4-pins molex connector.
zoals deze, maar dan zonder het 3-pin plugje - de draadjes zitten direct op de fans gesoldeerd
Is er een manier dat ik die kan vervangen met een standaard 3 pins connector?
Verder zitten er in het midden van de fan (waar de draaidjes uitkomen) 3 soldeerpuntjes. 2 zijn gebruikt door de rode en zwarte. De andere is vrij.
Op de sticker staat:
ZP
- RED
+ BLACK
Is hierop (waarschijnlijk) een draadje te solderen die de fan-speed meet?
Ik kan niets bedenken waar 'ZP' voor zou moeten staan.
Heb ge-googled maar kon helaas niets vinden.
Alvast bedankt!