Ik heb een Ubuntu 9.04 server waarop KVM draait. Deze machine doet dienst als host voor een aantal Linux en Windows guests en het draait allemaal als een zonnetje.
Ik wil nu gebruik maken van de mogelijkheid om van een draaiend systeem een snapshot te maken, in dit geval een Windows 2008 R2 guest. Dit doe ik dan d.m.v.
De guest wordt dan rucktsichloos afgesloten (wat ik onhandig vind), maar het snapshot-bestand is inderdaad aangemaakt op mijn harde schijf. Echter, als ik 'm dan weer opstart met, is de guest gecrashed. Althans, hij gebruikt de gehele tijd 100% van de processortijd en in VNC zie ik de desktop zoals hij tijdens het maken van de snapshot was, maar de muiscursor zit vast en de klok loopt niet meer. Ik heb het idee dat het systeem vastgelopen is.
Ik heb eenzelfde test met een Linux guest gedaan en daar zag ik na de restore in VNC een kernelpanic op het console staan.
Is het andere mensen wel gelukt om een snapshot te maken van een Windows guest en de sessie succesvol te hervatten? Is dit overigens een bekend probleem? Want ik kon in Google eigenlijk geen andere gevallen terugvinden.
Ik wil nu gebruik maken van de mogelijkheid om van een draaiend systeem een snapshot te maken, in dit geval een Windows 2008 R2 guest. Dit doe ik dan d.m.v.
virsh save w2k8-1 w2k8-1.snapshot.kvm
De guest wordt dan rucktsichloos afgesloten (wat ik onhandig vind), maar het snapshot-bestand is inderdaad aangemaakt op mijn harde schijf. Echter, als ik 'm dan weer opstart met
virsh restore w2k8-1.snapshot.kvm
Ik heb eenzelfde test met een Linux guest gedaan en daar zag ik na de restore in VNC een kernelpanic op het console staan.
Is het andere mensen wel gelukt om een snapshot te maken van een Windows guest en de sessie succesvol te hervatten? Is dit overigens een bekend probleem? Want ik kon in Google eigenlijk geen andere gevallen terugvinden.