Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poxie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik heb sinds kort de Onkyo TX-SR707. Ik heb hier met HDMI mijn laptop op aangesloten.
Nu wil ik natuurlijk films gaan bekijken met de beste audio kwaliteit: DTS-HD.
De film heeft DTS-HD audio en mijn receiver kan dit afspelen.

Mijn laptop lijkt via de HDMI uitgang alleen maar 2.0 door te geven en geen 5.1.
Dit geeft mijn receiver aan, Hij zet het wel om naar 5.1 in de output.
Weet iemand hoe dit kan?
Ligt dit aan de HDMI kabel (het is een 1.3 kabel)?
Moet ik ergens iets instellen?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
Je moet ten eerste in je audio applicatie aangeven dat hij het geluid niet moet downmixen naar stereo. Bijv in ffshow of in mpc-hc. (Welk afspeelprogramma gebruik je?)

Daarnaast moet je onthouden dat er maar weinig HDMI uitvoer apparaten zijn die DTS-HD of DD TrueHD kunnen doorvoeren, ik denk niet dat je laptop dat kan. Wat vaak wel kan is 7.1 LPCM geloof ik, dus dan moet je instellen dat je programma het DTS-HD/TrueHD signaal omzet naar 7.1 LPCM

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat als je het geluid optisch aansluit? Ik kreeg HDMI nooit goed werkend in 5.1 en uiteindelijk ben ik maar overgestapt op HDMI (beeld) + optisch (geluid) en dat werkte perfect. Het liefst had ik component en optisch, maar er bestaan helaas geen videokaarten met component uitgang.

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 11-10-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37
Poxie schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:03:
Mijn laptop lijkt via de HDMI uitgang alleen maar 2.0 door te geven en geen 5.1.
Dit geeft mijn receiver aan, Hij zet het wel om naar 5.1 in de output.
Weet iemand hoe dit kan?
Ligt dit aan de HDMI kabel (het is een 1.3 kabel)?
Moet ik ergens iets instellen?
Omzetten van 5.1 in de output als in: je gebruikt dan iets van Dolby Pro Logic II of DTS Neo? Maar goed dat is dus niet wat je wilt. Maar goed: welk merk en type is je laptop, want dan kunnen we even zoeken of die laptop inderdaad de mogelijkheid biedt om HD Audio over bitstream uit te sturen.

Overigens heeft het niets met je HDMI kabel te maken, want bitstream uitsturen van HD Audio moet gewoon kunnen met een HDMI 1.3 kabel.
Trommelrem schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:07:
Wat als je het geluid optisch aansluit? Ik kreeg HDMI nooit goed werkend in 5.1 en uiteindelijk ben ik maar overgestapt op HDMI (beeld) + optisch (geluid) en dat werkte perfect. Het liefst had ik component en optisch, maar er bestaan helaas geen videokaarten met component uitgang.
Let wel dat je met een optische aansluiting nooit DTS HD of Dolby TrueHD kan gaan verzenden. De max van een optische (en digitale coax) uitgang is DD en DTS 5.1. Maar goed dat is al meer dan de 2.0 stereo die er nu uit komt.

En om jouw tweede vraag maar te beantwoorden: er zijn inderdaad geen grafische kaarten met component uit. Maar bijna elke nieuwe grafische kaart wordt wel geleverd met een verloopje van DVI naar component, dus het was wel mogelijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poxie
Mijn laptop is niet van een specifiek merk. Het is een samengestelde laptop. De HDMI output is van Realtek.

Processor: Intel Core 2 Duo T9300 @ 2.5GHz
RAM: 4 GB
64 Bit Windows Vista Ultimate

Ik gebruik BS Player. Maar hier vind ik niets over instellen van audio kanaal/signal.
Ben er al achter dat ik met Cyberlink PowerDVD8 en dan instellen op aUse HDMI en Ouputmode AC3/DTS pass-through. Dit resulteert al in 5.1 doorgave maar nog geen DTS HD of True HD.
Wat is een beter programma om HD films te bekjken?

Is dat echt waar? Kunnen laptops niet DTS HD of True HD doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poxie
Nu loop ik nog tegen iets anders aan. Ik heb eindelijk DTS geluid (geen DTS HD) door af te spelen in een ander programma. Maar beginnen mijn boxen best hard te 'ploppen'.
Waar kan dit mee te maken hebben? Capaciteit? Aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Test de volgende programma's eens:
Media player classic Home Cinema (google)
FFDshow
AC3filter.

In AC3filter kun je in ieder geval het DTS geluid op passthrough zetten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
Poxie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:09:
Nu loop ik nog tegen iets anders aan. Ik heb eindelijk DTS geluid (geen DTS HD) door af te spelen in een ander programma. Maar beginnen mijn boxen best hard te 'ploppen'.
Waar kan dit mee te maken hebben? Capaciteit? Aansluiting?
BIj mij lost dat zich op door in MPC-HC dan te kiezen voor DirectSound SPDIF.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poxie
Krijg ik dan ook DTS-HD? Of kan mijn laptop dat waarschijnlijk niet aan?

Bedankt voor de tips! vanavond thuis maar eens proberen!

Ik laat morgen weten of het gewerkt heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poxie
Ik krijg nu alleen in MPC-HC Dolby Digital en geen DTS. Hoe kan dit?

Het klopt dat FFDshow en AC3filter slechts filters zijn en geen echte afspeel programma's?

Iemand nog een idee?

Edit 16-10-2009:
Het is gelukt!! Met behulp van Mega Codec Pack 5.2.0 is het allemaal gelukt! Heb eindelijk DTS!!

[ Voor 24% gewijzigd door Poxie op 16-10-2009 09:39 ]

Pagina: 1