• lowlow
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-10-2025
Dag iedereen,

Ik heb een vraag, ik heb een Sony Vaio laptop met een degelijke grafische kaart 7600GT echter is er alleen een VGA-output. Nu vroeg ik mij af als er geen mogelijkheid bestaat om bvb via PCMCIA HDMI output te krijgen. Of desnoods een (2de) grafische kaart via deze PCMCIA? Of is er niet zoveel verschil met VGA (t.o.v. HDMI) in praktijk bij Full HD resoluties? Bedoeling is om 720p en 1080p MKV bestanden te bekijken op mijn fonkelnieuwe Full HD TV;

Tenslotte nog een ander vraagje, is er werkelijk zoveel verschil tussen een 'gold-coated' HDMI kabel van €5 t.o.v. één van €75?! Ik heb in het verleden nooit veel geld gestoken in dergelijke kabels en heb er nog nooit last mee gehad. Maar ik vroeg het mij toch af..!

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door lowlow op 11-10-2009 14:16 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47
lowlow schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:14:

Tenslotte nog een ander vraagje, is er werkelijk zoveel verschil tussen een 'gold-coated' HDMI kabel van €5 t.o.v. één van €75?! Ik heb in het verleden nooit veel geld gestoken in dergelijke kabel en heb er nog nooit last mee gehad. Maar ik vroeg het mij toch af..!
Nee

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:22
Je kunt toch gewoon de signalen via vga naar je tv sturen? hdmi is alleen noodzakelijk voor een beveiligde verbinding bv als je blu-ray via je laptop op je tv gaat bekijken. Misschien is bij een volledig digitaal traject wel de kwaliteit iets beter.

• M2M
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

maar wat is de rest van de specs van je laptop eigenlijk, want lang niet alle laptops (lees laptops ouder dan 2 jaar) kunnen films met die resolutie zonder horten en stoten afspelen...

en ik heb nog geen PCMCIA kaartjes met HDMI-out gezien, noch VGA-->HDMI converters.

-_-

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

M2M schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:30:
maar wat is de rest van de specs van je laptop eigenlijk, want lang niet alle laptops (lees laptops ouder dan 2 jaar) kunnen films met die resolutie zonder horten en stoten afspelen...

en ik heb nog geen PCMCIA kaartjes met HDMI-out gezien, noch VGA-->HDMI converters.
ExpressCard met HDMI dan?

VGA->HDMI: Heb wel eens zoiets op ebay zien staan, maar of het werkt :?

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 11-10-2009 14:40 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Raven schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:39:
[...]

ExpressCard met HDMI dan?

VGA->HDMI: Heb wel eens zoiets op ebay zien staan, maar of het werkt :?
Dat werkt, maar je hebt er zo weinig aan als je tv ook gewoon een VGA input heeft. Die kastjes digitaliseren gewoon het VGA-beeld naar een DVI-signaal.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:18
VGA is niet lekker; bijna geen enkele tv kan 1080p accepteren over VGA en dat is erg jammer bij een 1080p tv... Ja houdt dan dus een signaal van circa 720p wat maximaal over VGA kan. Lees de handleiding eerst eens om te kijken wat maximaal over VGA kan.

Verder is er kwalitatief geen verschil: 720p over VGA of 720p over HDMI zie ik geen verschil

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• lowlow
  • Laatst online: 21-10-2025
M2M schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:30:

Bedankt voor de reacties.
De rest van de specs: C2D T5600, 2GB DDR2 RAM. Misschien niet genoeg voor 1080p (?) Ik heb het alleszins nog nooit geprobeerd want ervoor had ik een HD Ready tv 720p.
Ik denk dat ik gezien de VGA interface het nog eventjes ga houden bij 720p filmpjes via VGA (zonder conversie whatsoever). Verder kan ik ze misschien versluizen naar mijn PS3. Ook splinternieuw dus nog niet echt uitgeprobeerd...
Binnen een paar maanden bouw ik mij wel een nieuwe PC (Core i5, SSD en AMD HD DX11 gfx); ondertussen is het even behelpen.

• M2M

M2M

medicijnman

test het anders even. Download een 1080P trailer (MKV met H264 codec, meestal zo rond een halve gigabyte) en probeer 'm soepel af te spelen. Mis je frames (makkelijk te zien in media player classic --> view --> statistics) of schokt het te erg dan weet je dat je volledige 1080P films niet gaat trekken. (en waarschijnlijk 720P wel, aangezien mijn laptop (Pentium M 740) dat ook kan).

-_-

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Waarom niet gewoon een convertor van VGA & Audio naar HDMI out?

Konig heeft zo'n device. KN-HDMICON20

http://www.rotor.eu/multi...MnX-ub-vJ0CFRWF3gody0K3kg
http://www.rotor.eu/pdffr...u/pdf/groep832/832322.pdf

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

M2M schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:26:
test het anders even. Download een 1080P trailer (MKV met H264 codec, meestal zo rond een halve gigabyte) en probeer 'm soepel af te spelen. Mis je frames (makkelijk te zien in media player classic --> view --> statistics) of schokt het te erg dan weet je dat je volledige 1080P films niet gaat trekken. (en waarschijnlijk 720P wel, aangezien mijn laptop (Pentium M 740) dat ook kan).
Daarbij toevoegend, zorg ook dat je de juiste codecs hebt, genoeg van die 'special one packs' maken er een flink zooitje van.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• M2M

M2M

medicijnman

SinergyX schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:52:
[...]

Daarbij toevoegend, zorg ook dat je de juiste codecs hebt, genoeg van die 'special one packs' maken er een flink zooitje van.
eigenlijk is het volgende noodzakelijk:
CoreAVC, + Media player classic, FFDshow en AC3filter (volgens mij allemaal bij sourceforge te vinden)
Of MPChomecinema, FFDshow en AC3filter.
Eventueel nog aan toe te voegen: Directvobsub (voor ondertitels), haali media splitter (demultiplexer) en een realmedia decoder.
Kom je dan nog iets tegen wat niet afspeelbaar is, gebruik dan videolan. dat werkt nagenoeg altijd en geeft niet zoveel codec troep als alternatieven.

-_-

Pagina: 1