Toon posts:

docking station tussen receiver en ipod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een receiver en via een tulp stekkertje sloot ik hierop mijn ipod en laptop aan voor geluid , nu heb ik gehoord dat dit heel slecht is voor de reciver omdat hij dan zelf alle power moet providen.
Dus heb ik op aanraden een ipod dockingstation gekocht en ertussen geplaatst, maar dit werkt allemaal niet naar behoren, Als ik het geluid vol zet hoor je net zachtjes nog wat uit de boxen komen.

Heeft iemand hier misschien iets over te zeggen?
en of
Hoe luisteren jullie naar je ipod of laptop via je receiver?

bedankt A.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat voor dockingstation heb je? Komt daar geen gewone line-out uit?

Ik ben geen audio hardware expert, maar ik dacht dat je de koptelefoon-uit rustig op normaal niveau aan de line-in van een versterker kan koppelen. Als je de iPod niet te hard zet, kan de versterker daar gewoon tegen, meen ik. Gewoon met zo'n kabeltje:

Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/6072.jpg

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik snap niet waarom jij denkt dat het slecht zou zijn voor de reciever. Sterker nog, dit is de meest gebruikelijke manier van aansluiten en vormt geen enkel probleem.

Maar goed nu heb je dus een dock die waarschijnlijk een wat lager volume uitstuurt, Je zult dus moeten kijken of het helpt het volume van de ipod iets hoger te zetten of anders wellicht een instelling van de dock zelf.

Zonder te vertellen welke reciever het is / welke dock werkt mijn glazen bol namelijk niet zo goed.