Stekker vast in stekkerdoos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:30
Ik heb een groot probleem, ik wou zojuist even de stekkerdoos leeghalen en andere stekkers erin doen. Nou zit 1 stekker vast, het is een adapter en ik krijg hem er met geen mogelijkheid meer uit, terwijl ik hem er net in heb gedaan. Ik krijg in de overige 2 plaatsen in de stekkerdoos er ook met geen mogelijkheid een stekker meer in, ik kan zo hard drukken als ik wil maar de stekkers gaan er ook niet meer in.

Het is een standaard witte stekkerdoos met 3 plaatsen voor stekkers. Iemand een idee? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/EL-PS030W5-HQ.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door SCIxX op 10-10-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:49
Had ik ook eens, toen heb ik zo hard getrokken dat er een stekkerpin is afgebroken van mijn adapter (vond ik best jammer was eentje met schakelaars op om verschillende voltage in te stellen etc. :( ) Misschien kun je proberen de stekkerdoos open te schroeven en de stekker er langs onder eruit te duwen. Trek wel eerst de stekkerdoos uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Er zitten helaas geen schroeven in, dus de enige optie is dan openbreken. Krijg hem er nog steeds niet uit maar hij mag er in principe in blijven, maar dan moet ik de andere 2 er wel inkrijgen. Ik krijg de andere adapter wil in de buitenste poort, maar de middelste poort is onmogelijk, verschillende stekkers geprobeerd, maar het voelt gewoon als je keihard tegen die rode flapjes aandrukt waar je de stekker instopt, geeft totaal niet mee. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-04 19:14
Ik zou het eens proberen met een platte schroevendraaier die je tussen de stekkerdoos en de adapter steekt. Door te draaien met de schroevendraaier kan je best wat kracht zetten.

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Ja ik ga hem er dus niet meer uithalen, aangezien ik het risico heb dat ik de adapter sloop. Maar nu wil ik dus de ander stekker er weer in doen, en ik krijg met geen mogelijkheid de middeste stekker erin, de buitenste lukt na aardig wat drukken wel, maar de middelste krijg ik niks in, :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elypsion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:31
Die rode flapjes (soms ook groen) zijn inderdaad erg irritant. Ze zijn bedoeld als kinderbeveiliging en kennelijk hebben ze door dat ik van binnen nog een groot kind ben :P Maargoed, ik probeer altijd een beetje te wrikken en te doen, en na verloop van tijd gaat hij er wel in. Lijkt wel alsof je de stekker onder een bepaalde hoek moet houden voordat hij er in wil. Wat betreft die stekker die vast zit, ik ga altijd op het blok staan met een voet en uit alle macht trekken. Ook hier weer na een aantal pogingen lukt het wel. Dus gewoon blijven proberen, uiteindelijk lukt het wel! Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
Of je gaat naar de winkel waar je dat ding gehaald hebt en laat ze zien dat dit niet werkt. Misschien zijn ze wel zo klantvriendelijk en peuteren ze dat ding eruit en geven ze je een nieuwe mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
-krekel- schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:20:
Of je gaat naar de winkel waar je dat ding gehaald hebt en laat ze zien dat dit niet werkt. Misschien zijn ze wel zo klantvriendelijk en peuteren ze dat ding eruit en geven ze je een nieuwe mee....
Ik denk dat de stekkerdoos ongeveer 5 jaar oud is. :')

Zie overal staan dat je hem loodrecht erop moet indrukken, met beide poten tegellijk, helaas nog geen succes, wel pijnlijke handen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik zou vood die vijf euro wat zo'n blokje kost geen tralala maken, Misschie zit er binnen nu iets niet koosjer en maak je misschien wel kans op brand. Ikzelf werk bij een reconditioneringsberdrijf en kan je vertellen dat ik brandjes gehad heb die onstaan zijn van mindere dingen als een stekkerdoosje. Die ik overigens ook al vaker heb zien langskomen.

Ik zou er gewoon de ijzerzaag inzetten en dat ding doormidden zagen. Je kunt dan van de zijkant de kinderbeveiliging slopen en je adapter verwijderen. Loopt de gamma binnen en koopt je een nieuw stekkeblokje vooor 5 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Doppert op 11-10-2009 00:06 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
Ik denk dat die groene/zwarte flapjes vastzitten achter het metalen gedeelte van je adapter.

Klote kinderbeveiliging ook :P

Ik heb het ook wel een paar keer gehad, maar met een ferme ruk aan de adapter kreeg ik hem wel los.

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 11-10-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Na heel veel wrikken en blauwe vingers toch gelukt. Poeh he, wie dat systeem ooit bedacht heeft |:( .

Bedankt voor de tips!
Pagina: 1