• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09-2025
Vorige week heb ik onderdelen besteld om een nieuw systeem samen te stellen. Dinsdag had ik alles netjes binnen en gelijk in elkaar gezet. Echter bij het aanzetten krijg ik geen beeld.

Na veel testen en doen heb ik besloten een speakertje aan te sluiten op het mobo, en deze bleef continu piepen. (volgens boekje wijst dit op voeding problemen of gaar mobo).

Ik heb van alles geprobeerd om hem toch aan de praat te krijgen, maar geen resultaat. (alle onderdelen losgekoppeld, enkel moederbord, voeding en cpu. Geheugen heb ik verwisseld en in andere sloten geprobeerd.)

Zoeken op internet heeft mij in het begin niets opgeleverd. Later heb ik een forum gevonden waar staat dat de continue piepjes kunnen wijzen op geheugen wat niet support wordt door het mobo. Maar in mijn geval is dat niet zo, want mijn geheugen staat gewoon op de support list.
Link van het forum waar ik dit gelezen heb
Link van de memory support list
Site van Gigabyte

Ik zou het heel fijn vinden als er hier tweakers zijn die mij kunnen helpen met dit probleem.

Specs:
586293 Intel CORE I5-750 2.66GHZ SKT1156 1333 8MB CACHE BOXED IN
474569 Kingston DDR3 4GB 1333MHZ NON-ECC CL9 DIMM (KIT OF 2)
474140 Antec THREE HUNDRED EU TOWER CASE IN
556898 Cooler Master Hyper TX 3
472804 Cooler Master,R Power,520W
569217 Samsung DVDRW 22X LS SATA BULK BLACK NO SOFTWARE IN
566184 Samsung F3 500GB SATA II 3.5IN 8.9MS 7200RPM 16MB
584892 1e Moederbord: Gigabyte GA-P55-UD3 S1156 P55 ATX SND+GLN+UB2 SATA2R IN
Als videokaart gebruik ik tijdelijk een Ati x1950

Update1: Als ik het geheugen in de witte sloten doe, krijg ik een andere piepjescode (ik dacht 1x lang, 3x kort), en gaat de cpu fan draaien. Ik ga nu snel videokaart en scherm aanhangen, kijken of ik beeld heb. Reacties zijn altijd nog welkom en ik hou jullie op de hoogte.

Update2: Met het geheugen in de witte sloten doet de pc het ineens wel. Dit topic wil ik nog niet sluiten omdat nu de vraag blijft van: "waarom doet de pc het niet met het geheugen in de (standaard) blauwe sloten?"

[ Voor 19% gewijzigd door BLACK SPIDER NL op 11-10-2009 00:00 ]

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

In de manual staat dat je DDR3_1 en DDR3_3 slots moet gebruiken (pag 16). Drie keer raden welke kleur deze slots hebben? :?

Precies, wit! 8)7

Het is dus niet de bedoeling de blauwe sloten te gebruiken in dit bord als je maar 2 reepjes hebt.

Overigens post je alleen je eerste bord, niet het bord wat je hebt?
1e Moederbord: Gigabyte GA-P55-UD3 S1156 P55 ATX SND+GLN+UB2 SATA2R IN
...
Deze heb ik dus RMA gestuurd.
Welke zit er nu dan in?

De manual lezen wil nog wel eens helpen... 8)
0scar leest ook bijna nooit de manual...ssst niet verder vertellen....

Manusjes van alles kunnen multitasken

Verwijderd

BLACK SPIDER NL schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:04:
Bij de voeding heb ik een aantal stekkers doorgemeten, deze gaven netjes +11,96v oid aan. Mijn idee was toen duidelijk dat het moederbord gaar was. Deze heb ik dus RMA gestuurd. Ik moet zeggen dat dit zeer netjes en snel opgelost is door cool-prices.nl, ze hebben de volgende dag meteen nieuw moederbord opgestuurd. Na overleg een ander type mobo dan de 1e omdat de ander niet meer leverbaar was.
meet je hele voeding eens na, het is mij ook al meerdere keren overkomen dat ik de voeding had doorgemeten en uiteindelijk bleek dat er maar 1 slecht contact zat in de stekker ;)

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09-2025
Probleem is opgelost. Wat 0scar zei, de geheugen modules zaten in de verkeerde bank (blauw ipv wit). Meende van vroeger uit dat geheugen altijd in de bank moest die het dichtstbij de cpu zat. Tegenwoordig niet meer dus.
Topic mag op slot.