Toon posts:

[Win XP] Safari installatie tijdens update iTunes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag iTunes maar eens gestart, gelijk de melding dat nieuwe update 9.0.1 beschikbaar is. Vervolgens start Apple Software Update op en geeft gelijk aan dat ook Safari moet worden geupdate. Eigenlijk niet verder naar gekeken en dus geïnstalleerd, achteraf zag ik dat Safari er nog helemaal niet op stond (installatiemap had aanmaakdatum van vandaag).

Safari wordt dus als update aangeboden terwijl het dus een nieuwe installatie is. Ik vind dit iets wat eigenlijk niet zou mogen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Kan dit worden uitgezet zodat alleen wordt geupdate wat ook nodig is?

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
dat had ik dus ook bij windows, ik ben het met je eens dat het niet hoort dat het zich voordoet als een update, al vind ik wel dat als je een update toestaat voor een programma dat je nog niet hebt je dit kan verwachten.

Van wat ik me kan herinneren kan je gewoon aanvinken waarvoor je een update wil en waarvoor niet, al zoekt de updater updates voor al je software.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je hebt je inderdaad een beetje laten misleiden :p wanneer je namelijk iTunes opstart zal deze je melden dat er een update beschikbaar is. Vervolgens sta je toe te updaten en word software update geopend, hierin kun je aangeven dat je alleen de iTunes update wilt, maar als je gewoon 'installeren' klikt zal hij alle beschikbare update voor je computer installeren en Safari hoort daarbij.

Hoezeer ik ook een Apple fan ben blijven dit soort praktijken gewoon irritant doet me altijd denken aan een koppelverkoop.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε