Verwijderd

Topicstarter
geachte tweakers hier nog een vraag

welke merk proccesor kan je beste kopen als je amd gewent ben
want ga pc bouwen voor vriend

die nu
amd 5000
3gb ddr800
8600gt

heeft. en ik hoornogal dat amd sneller aanvoelt door intel dus wie heeft ervaring want twijfel dan tussen amd of intel setje.

Product Stukprijs Totaalprijs

verwijderen
CPUs Socket AM3
(Art.-Nr.: HD2A41)
Phenom II X4 955 Black Edition (4x 3200 MHz) € 169,-€ 169,-

verwijderen
Voedingen tot 600 Watt
(Art.-Nr.: TN5O50)
Fatal1ty 550W (550 Watt) € 62,-€ 62,-

verwijderen
Moederborden Socket AM2+
(Art.-Nr.: GEER22)
A770DE+ (AMD 770) € 52,-€ 52,-

verwijderen
Geheugen DDR2-800
(Art.-Nr.: ICIEMQ)
4 GB DDR2-800 Kit (4096 MB) € 69,-€ 69,-

verwijderen
Grafische kaarten ATI Radeon HD4000
(Art.-Nr.: JCXUUG)
CGAX-48924SO (ATI Radeon HD4890) € 199,-€ 199,-
Subtotaal:€ 551,-
bijkomende verzendkosten

Totaalprijs:€ 551,-

ditt had ik voor amd in gedacht bij intel dacht ik aan bijv i5 750 of s775 Q9950 OF E8400

Sorry voor slechte tekst komt door dislectie.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
De enige reden waarom een processor van een bepaald merk sneller 'aanvoelt' dan een andere processor van een ander merk, is omdat die processor sneller is in die bepaalde taak.

Lees eens wat reviews van de processoren die je overweegt, en neem die processor is die het beste is in de taak(/taken) die jij er voor gepland hebt.

Verwijderd

Topicstarter
dat snap ik maar ik hoor mensen wel is zeggen dat amd 9950be sneller aanvoelt dan Q6600 terwijl ze bijv in dezelfde dingen even snel zijn. daarom mijn vraag of dit setje goede keuze is of een intel ( hd 4890 is zo duur omdat ie snelste o.c hd 4890 is 950. 4200mhz.

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04-2025
De set die je nu hebt is over het algemeen gewoon erg goed te noemen, wat betreft intel vs amd maakt het eigenlijk niet zo veel uit, dus kies wat jou het best lijkt.

Verwijderd

Topicstarter
( ik bouw dit voor iemand anders en omdat hij amd gewent is lijkt mij dit niet vekeert van amd 500 2.5 gh naar 955 3.2ghz. maar zou graag topic open houden totdat iemand reageert die bijv Q9550 en amd 955 heeft of heeft gehad.

Verwijderd

wel

Ga voor amd die kan je later nog uitbrijden .
Intel sock 775 is einde van zijn leven .

Imtel i5 en i7 is ook nutteloos aangzien alle borden die nu uitkomen zonder vga zijn (intel ga de igp direct in zijn cpu maken)

Dus voor zeer lange termijn met upgrade mogelijkheden is een amd 3 platform .

Verwijderd

Topicstarter
oke ( vind zelf ook nette prijs naar mij mening toch

beste ddr2 o.c geheugen 4gb
amd 955 3.2ghz
en hoogste o.c vga die te koop is.
incl mobo en voeding
( kaste en voeding en dvd krijgt hij van mij voor 10 euro en dat met 250gb hd.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik verzoek je ook eens het beleid van dit forum door te lezen want dit is al het zevende topic wat niet aan dat beleid voldoet (en bij elk topic hiervoor dat gesloten werd is dat ook gezegd ;))

En dat je dyslectie hebt kan best maar dat is geen reden voor typfouten hè, of een gebrek aan punctuatie :P en het ontbreken van lidwoorden eigenlijk ook

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 10-10-2009 23:14 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

+1 voor bwerg's opmerking, met de aanvulling dat we met copy-pasten van mij Alternate niet veel zijn, dat geeft altijd te weinig info.

Wat betreft je vraag, als je aan een budget zit neem je imo best AMD, maar niet omdat socket 775 EOL gaat, want dat zit er nog niet in voor de korte toekomst.

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Enige opmerking betreft de videokaart. Waarom 199 euro uitgeven voor een HD4890 (hogere klokversie of niet) als je daar ook een HD5850 voor kunt krijgen? Betere prestaties (al zal dat niet gigantisch veel verschil maken misschien) maar wel met DX11.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

fernando, we hebben je er al vaker op gewezen dat GoT geen helpdesk is en dat we verwachten dat je zelf een beetje de moeite doet voor je een topic opent. Dat doe je hier weer niet, dus gaat ook dit topic dicht. Lees je de mails die we je sturen wel?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.