24x sf175s + gw5000-dt op oost
als je 2 wifi kaarten hebt en deze allebei een ander netwerk laat joinen zou dit mogelijk moeten zijn, maar niet als je maar 1 wifi kaart hebt
Ja, kan. Je creert dan een dual-wan-achtig idee.
Met een geschikte router kun je dan loadbalancen. Het is echter niet 1 dikke pijp dan, je blijft 2 afzonderlijke verbindingen houden.
Downloaden gaat dus niet sneller, pas bij meerdere gelijktijdige downloads.
Voor usenet kan het wel, als je provider tenminste meerdere ips toelaat. Je kan dan een default route over je eigen verbinding, en een 2e route (bv een 2e newsserver of de SSL server) over de 2e verbinding.
en zoals hierboven gezegd, je kan natuurlijk niet je wifikaartje op een zooi netwerken hangen.. je zult dus met bridges enz aan de gang moeten
Met een geschikte router kun je dan loadbalancen. Het is echter niet 1 dikke pijp dan, je blijft 2 afzonderlijke verbindingen houden.
Downloaden gaat dus niet sneller, pas bij meerdere gelijktijdige downloads.
Voor usenet kan het wel, als je provider tenminste meerdere ips toelaat. Je kan dan een default route over je eigen verbinding, en een 2e route (bv een 2e newsserver of de SSL server) over de 2e verbinding.
en zoals hierboven gezegd, je kan natuurlijk niet je wifikaartje op een zooi netwerken hangen.. je zult dus met bridges enz aan de gang moeten
[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 10-10-2009 18:57 ]
Ok er zijn dus mogelijkheden. Maar dan moet ik wel twee wifi kaartjes hebben. Zal ik van de week eens een extra wifi usb stikkie kopen.
Mijn oude router (asus wl-500g) schijnt te kunnen loadbalancen, maar volgens mij kan deze alleen wifi uitzenden en niet ontvangen.
Mijn oude router (asus wl-500g) schijnt te kunnen loadbalancen, maar volgens mij kan deze alleen wifi uitzenden en niet ontvangen.
24x sf175s + gw5000-dt op oost
Een tweede kaartje erbij gaat niet werken. Haal je nu het maximum uit je huidige verbinding? Zo nee, misschien een sterkere antenne proberen.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y