• cedrique
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-03 13:11
Hallo tweakers,

Ik ben op zoek naar een monitor. Graag had ik één met :
- (uitstervende) beeldverhouding 16:10
- resolutie 1920x1200
- minimaal 24"

Natuurlijk kan ik hiervoor de Pricewatch gebruiken, maar ik zie het niet zo zitten om in een online-winkel in Nederland te bestellen om dan hier thuis (België) te merken dat er defecte pixels opzitten.
Daarom ging ik vandaag effe rondtoeren in de buurt bij de lokale computerwinkeltjes.

Daar ik 16:10 wil, was er héél weinig keus (4tal winkels gedaan). Bij Vandenborre vond ik het scherm "Delium D2601" voor 269€. Qua specs volledig naar mijn gedacht. Echter laten ze bij Vandenborre dit scherm spelen op een lage resolutie zodat de beeldkwaliteit echt niet naar voren komt.

Ik heb dit niet durven kopen omdat ik dit merk nog nooit gezien heb. Daarom dacht ik van eenmaal thuis even te checken op internet. Dit blijkt echter tegen te vallen. Ik heb nog geen enkele user-review gevonden over dit scherm.

Dus mijn vraag : is er iemand die ervaring heeft met dit merk van monitoren ? Al ooit iemand iets over gehoord ?

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-05 09:55
Ik heb een paar weken een samsung t240 gekocht via een webshop in Nederland (maar woon ook in België). Hier in Belgenland is alles gewoon veel duurder dan in Nederland daarom bestel ik ook bijna alles in het buitenland ;). Ik heb geen enkele dode pixels ofzo dus kan niet klagen.

In de meeste shops heb je trouwens ook de optie om te laten controleren op dode pixels (of een week pixelgarantie ofzo).

• cedrique
26" schermen zijn over het algemeen ook niet veel goedkoper in de Nederlandse webshops (met verzending naar België). Dus zie ik niet in waarom ik het risico zou nemen van een dergelijk scherm te laten opzenden vanuit Nederland.

Ik twijfel nog steeds of ik dit scherm durf te kopen. Niemand ooit een Delium-scherm gehad ?

[ Voor 4% gewijzigd door cedrique op 12-10-2009 09:23 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

nog nooit van gehoord eigenlijk. Maar wat let je om even de grens over te crossen en naar een computerboer vlak over de grens te gaan kijken?

als je dat echt niet wilt, heb je twee keuzes,
Of je kiest voor dit delium scherm waar maar weinig over te vinden is en nog niemand iets over gehoord heeft,
Of je geeft meer geld uit aan een scherm van een bekende fabrikant.

-_-

• cedrique
Ik woon tegen de grens met Frankrijk. Even naar Nederland rijden met mijn MX-5 kost mij dus iets teveel ;-)
Ik heb vanavond een Samsung SyncMaster 2494SW gekocht. Wel 16:9, maar voor de rest perfect.
Toch bedankt voor de reacties !