Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Medion MD8808] Hangt bij booten

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Lang getwijfeld in welk forum deze moet, maar het is niet goed duidelijk waar het nou aan ligt.

Gegevens:
Medion MD8808 pc (bijna de 8800), helemaal standaard, behalve gloednieuw geheugen en nieuwe harde schijven (om het probleem op te lossen, niet gelukt).
MSI MS-7204 v1 moederbord (gestripte Neo3 OEM-versie?) en ik heb nu de originele BIOS 1.0N al vervangen door 1.0p zonder resultaat.
Het bord heeft een Intel 945P en ICH7 chipset.

Probleem:
PC boot niet (meer) van harde schijven maar blijft hangen na de PCI-devices-tabel, na de laatste regel (ACPI etc).
Het probleem startte toen er nog Vista op stond, toen begon ie direct te rebooten als ik even in een flits het bootmenu (met Windows Vista en nog iets) zag, net na die tabel dus. Hij zat dus in een boot-loop.
Nu staat er Windows 7 x64 Ult (RTM) op en hangt ie dus al net na die tabel.
Het is echt NA de tabel, want als ik een bootable dvd erin heb zitten geeft ie daar de zin of ik van dvd wil booten, en dat kan ook (daarom kan ik ook Win 7 installen of repairen).
Na installatie van en nieuw OS doet ie t een keer (of twee), tot het probleem er opeens weer is. Ik vermoed dat het ontstaat nadat ie opeens de System Reserved partitie (100MB) een driveletter toekent. Win 7 maakt die part automatisch bij installatie als eerste partitie van de disk. In een DOS part manager zegt ie trouwens dat die eerste part (100MB) en mijn daaropvolgende Windows part deels overlappen (error)?!
Ook zeggen partitiemanagers dat die Sys Res part de label BOOT heeft?! Is dat ok?

Geprobeerd:
[list]
• Alle hardware los voor zover mogelijk.
• Geheugen en HDs vervangen (gloednieuw) en beiden uitvoerig getest (memtest, chkdsk etc.).
• BIOS reset en vele diverse instellingen.
• MBR en BCD gefixt (bootsect, bootrec, recovery console etc.), en dan doet ie t soms weer een keer (of twee)!
• Ander OS geprobeerd (Win 7 ipv Vista).
• Opnieuw gepartitioneerd en geformat etc. alleen maakt Win 7 wel steeds irritant een 100MB part aan als eerste partitie?!
• De recovery vanaf Win 7 dvd ziet soms wel, soms niet een probleem dat opstarten verhindert, en repareert dit dan zogenaamd, maar het probleem blijft.
• BIOS Updated van 1.0N naar 1.0P.
[/list]

Kortom, het lijkt alsof de schijf steeds niet meer bootable gemaakt wordt of dat het bootmenu/BCD niet meer klopt na 1 of 2 keer booten of corrupt raakt of zo, maar de 100MB partitie zit me ook niet lekker. Wellicht wordt de partitietabel verziekt.
Er zijn ook anderen die op t Medion forum het probleem hebben, maar die hebben hem teruggestuurd naar Medion helaas. Wellicht een Medion (of ICH7) specifiek probleem derhalve...

Iemand? :'(

Opgelost!

[ Voor 6% gewijzigd door Stan op 11-10-2009 20:02 . Reden: Opgelost ]