[debian lenny]pacpl installeren

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Ik probeer al de hele middag pacpl te installeren. Deze zit in sid voor zover ik het kan zien, maar ik krijg het niet geinstalleerd. Mijn /etc/apt/sources.list aangepast zodat sid erbij zit (deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ sid main). aptitude update gedaan en dan aptitude install pacpl. Maar dan kan hij steeds niets vinden.

Hoe kan ik nu dit pakket installeren? Ik ben normaal gesproken gui gewend, en heb nu voor het eerst een niet-x-enabled debian. Dus wellicht een basic-vraag, maar ik kan het eigenlijk niet genoeg vinden, zodat ook ik het snap...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

apt-get update && apt-get install pacpl
zou voldoende moeten zijn, wat voor foutmelding geeft hij precies?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-01 21:44
aptitude install -t sid pacpl al geprobeerd (hoewel dat niet uit zou mogen maken)?

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik weet niet precies hoe er wordt bepaald uit welke versie (stable, testing, unstable) pakketjes geinstalleerd moeten worden. Misschien dat je eens bij de pin optie van apt of aptitude moet kijken om te zorgen dat je een pakketje uit een andere versie kan installeren. Ik zag trouwens dat pcapl ook in squeeze zit, is misschien iets stabieler :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Paultje3181
Sallin schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:04:
Ik weet niet precies hoe er wordt bepaald uit welke versie (stable, testing, unstable) pakketjes geinstalleerd moeten worden. Misschien dat je eens bij de pin optie van apt of aptitude moet kijken om te zorgen dat je een pakketje uit een andere versie kan installeren. Ik zag trouwens dat pcapl ook in squeeze zit, is misschien iets stabieler :).
Hoe bedoel je, stabieler? Lenny is toch nog steeds de stable variant? Kan ik ook squeeze in mijn apt/sources zetten en dan aptitude update && aptitude dist-upgrade doen? Hoe kan ik dan ervoor zorgen dat mijn kernel wel gelijk blijft? Tis nl. een mybook world waar een aantal dingen in de kernel zitten die niet te compilen zijn.
aptitude -t sid geeft
Couldn't find any package whose name or description matched "pacpl"

Verwijderd

Hmmz, op zich is het mixen van stable en unstable niet echt een aanrader. Het beste is om zo wie zo met pinning te werken. Heb je dit pakket echt nodig? In stable zit bijv. sox, lltagg, abcde en shn-tools kan je die niet gebruiken?

• Sallin
  • Niet online
Ik bedoelde dat squeeze (testing) stabieler is dan sid (unstable). Lenny is inderdaad stable en het stabielst.

This too shall pass

• Paultje3181
ik zoek een commandline programma om flac om te zetten naar mp3 met behoud van alle tags. Dat doet pacpl volgens mij precies. Als dat met andere programma's ook kan, prima, maar deze kwam ik tegen bij google dat die doet wat ik wil :P. Andere opties zijn ook welkom .

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:16:
Hmmz, op zich is het mixen van stable en unstable niet echt een aanrader. Het beste is om zo wie zo met pinning te werken. Heb je dit pakket echt nodig? In stable zit bijv. sox, lltagg, abcde en shn-tools kan je die niet gebruiken?
Sowieso ipv "zo wie zo" ;) Verder sluit ik me aan bij je post: of werk met pinning of zoek een alternatief.

• Sallin
  • Niet online
Bij de package informatie op packages.debian.org staan ook "similar" packages. Misschien dat daar iets bij staat wat ook in Lenny zit.

This too shall pass

• Paultje3181
alles bijna grafisch of alleen afspelen. Niet echt converters dus... Ik ben nu aan het kijken in hoeverre ik een dist-upgrade naar squeeze kan doen zonder mijn kernel te updaten (is gepatchte mybook-kernel).

Misschien dat ik dan pacpl kan installeren, anders toch maar from source builden...

• Sallin
  • Niet online
Je hoeft niet je hele distro te upgraden om 1 pakketje te draaien. Zoek even op apt-get en pin, je komt dan bijvoorbeeld hier of hier uit.

Verder lijkt me dat je een distupgrade kan doen en gewoon kan zorgen dat je in je oude kernel boot via grub. Ik

This too shall pass

Pagina: 1