Windows 7 xp mode

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er al iemand die ervaring heeft met de virtual xp mode (Virtual pc) in windows 7 want telkens als ik die wil configuren zegt hij dat ik onvoldoende macht heb terwijl ik administrator ben :s (zie bijlage). Heb ook al geprobeerd om te runnen als admin maar blijft hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/9918/erroru.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je op de directory zelf ook alle rechten?
(rechtermuisknop->eigenschappen->beveiliging)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Ik vermoed dat het iets met de Windows update service te maken heeft, heb je al geprobeerd te rebooten? Dan weten we bijna zeker dat de services goed zijn gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 21:52
XPM kan alleen worden geinstalleerd als je W7 professional, ultimate of enterprise hebt en je CPU hardwarevirtualisatie ondersteund, maar ook je BIOS.
Als aan die voorwaarde niet wordt voldaan komt er een foutmelding.

Ik heb XPM vlekkeloos kunnen installeren in een X64 syteem, maar kreeg in de eerste instantie dezelfde melding, omdat ik een msu bestand (updatefile) probeerde te installeren die niet nodig bleek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
elinx schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:45:
XPM kan alleen worden geinstalleerd als je W7 professional, ultimate of enterprise hebt en je CPU hardwarevirtualisatie ondersteund, maar ook je BIOS.
Als aan die voorwaarde niet wordt voldaan komt er een foutmelding.

Ik heb XPM vlekkeloos kunnen installeren in een X64 syteem, maar kreeg in de eerste instantie dezelfde melding, omdat ik een msu bestand (updatefile) probeerde te installeren die niet nodig bleek te zijn.
Ik heb de methode van arjants eens geprobeerd maar het blijkt ook niet te werken, @ elinx ik heb de controle gedaan voor mijn cpu en die was goed en dan de instellingen in het bios aangepast. Wat bedoel je met die updatefile? En hoe heb je het dan gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Na het downloaden van XPM stond in de readme hoe eea in welke volgorde geinstalleerd moest worden.
Van de diverse updatebestanden werd er slechts één geaccepteerd.
havdetectiontool.exe ;geen probleem
Windows6.1-KB958559-x86.msu ;Dit laatste gaf bovengenoemde foutmelding, dus overgeslagen
Windows6.1-KB958559-x64.msu ;Deze werd wel geaccepteerd
Daarna
WindowsXPMode_en-us.exe ;geen probleem
Start nu XPM op zodat daarna evt een taalpakket kan worden geinstalleerd

Let ook op de match: PM RC voor W7 RC en XPM RTM voor W7 RTM

[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 11-10-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat lijkt me ook vrij vanzelfsprekend, dat je geen x86 update voor een 64bits systeem wil gebruiken ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Dat weet ik, maar ik ging er vanuit dat het te maken had met een Intel of AMD cpu, omdat het hardwarevirtualisatie betreft. en niet met het besturingssysteem. Bovendien is het een 32 bits XP OS wat wordt geïnstalleerd. Kortom een vreemde gedachtenkronkel van mij.
Ik vermeld het alleen omdat ik de genoemde melding kreeg.

[ Voor 14% gewijzigd door elinx op 11-10-2009 21:07 ]

Pagina: 1