Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ben nu al 2 dagen aan het zoeken maar kom er toch echt niet uit!

Probleem:
Ik wil van een rechthoek 1 hoek veranderen om zo het perspectief aan te kunnen passen. In CS3 kon ik heel simpel via free transform nu 1 hoek pakken en dat zo herhalen bij andere hoeken. Echter nu in CS4 als ik de hoek linksboven pak, gaat linksonder automatisch mee bewegen.
Ik zoek me rot, en ook al hou ik alt, shift, ctrl in die hoek gaat mee zodat het perspectief niet aan te passen is..

Zou iemand me kunnen helpen? Het is waarschijnlijk heel simpel maar ik kan het nergens vinden!

//Ben mn oude account/login kwijt dus meteen even mijn eerste post :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Heb je 'Edit' --> 'Transform' --> 'Skew' of 'Distort' al eens geprobeerd?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanks dat is het! Skew gaf hetzelfde probleem en had ik al geprobeerd, perspective ook (kan je wel perspectief mee doen maar gaat andere hoek toch mee).

Distort doet daarentegen precies wat ik moet hebben! Stom dat ik dat niet heb geprobeerd.. Thanks!

/Ben ik trouwens de enige die in CS4 opeens een folder als deze subfolders bevat niet meer in een andere folder kan slepen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij zou je het probleem niet moeten hebben,
bij mij werkt free-transform icm met cmd/alt/shift gewoon normaal in CS4.

met cmd kun je 1 hoek veranderen, met alt gaat de gespiegelde hoek meedoen, met shift gaat het proportioneel, en alledrie perspectief...

Kan zo gauw alleen niet bedenken wat bij jou het probleem dan is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee klopt, zo ben ik het ook gewend vanaf CS3 en alle versies daarvoor.. maar het is iig opgelost al moet ik er even wat meer handelingen voor doen. Iemand toevallig ook problemen nog met die folders? Zoek me rot, maar om nu een folder met subfolders in een andere folder te kunnen zetten moet ik eerst de subfolders erin zetten, dan de folder waar die subfolders inzaten. En dan in die nieuwe folder de subfolder in die folder zetten! Hoezo omslachtig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er kan maar een maximum aantal folders in elkaar worden gezet. Denk dat je dat maximum hebt bereikt, volgens mij zijn dat ongeveer 5 subfolders. Als je dus 5 folders in een andere folder wilt slepen, weigert Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En dit zijn dus dingen die je makkelijk kan terugvinden op het wereldwijde web. Wil je voortaan even vermelden waar je op hebt gezocht en wat je hebt gevonden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt me aannemelijk, echter is het bij mij dan al met 3 submappen! Ik ga thuis eens even in de instellingen van Photoshop duiken en mocht ik het tegen komen zal ik het hier even melden.
Pagina: 1