Jamo speakers in combinatie met Denon of Pioneer Receiver?

Pagina: 1
Acties:

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-02 13:03
Ik ga een nieuwe receiver (Denon 3310 of 4310 of Pioneer LX72 o f LX81) kopen en ook een nieuwe speakerset. Op wensenlijstje speakers staan nu bovenaan Monitor Audio (Radius) en Jamo (C60 serie). Volgende week ga ik luisteren bij Stassen.
Die hebben echter geen Jamo, zeggen dat ze dit geen goede speakers vinden (maar ja dat is wellicht een gekleurde mening als je het niet verkoopt..).
Toch zijn speakers van Jamo redelijk populair, krijgen ze goede reviews EN zijn ze aantrekkelijk geprijsd.

Wat zijn de ervaringen met Jamo speakers in cominatie met hetzij een Denon, hetzij een Pioneer? Hoe valt het geluid te omschrijven?
Zijn er ook mensen die Jamo speakers wel vergeleken (luisteren) hebben met andere merken en niet voor Jamo gekozen hebben: waarom dan ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jamo maakt prima speakers. Het is alleen niet het merk met perse de beste reputatie. Verschil tussen een Denon en een Pioneer receiver zou ik me niet druk om maken Naar mijn mening (En die van diverse objectieve tests) zit er weinig tot bijna geen hoorbare klankmatig verschil tussen versterkers. Dit wordt overigens zeer fel bestreden door veel mensen die heel veel verschil menen te horen. Dat terzijde.

Ga liever echt luisteren naar speakers. Een merk heeft niet een klank. Je kan die wel omschrijven, maar daar heb je niets aan. Sommige zullen de C60 mooi vinden, anderen niet. De enige manier om erachter te komen of jij ze mooi vindt, is ze beluisteren.

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 10-10-2009 16:08 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp