Youtube zo traag dat het onbruikbaar is.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 06:58
Sinds een paar weken is Youtube zo traag dat het niet meer bruikbaar is. De filmpjes op Youtube laden extreem traag, en zijn zonder ze helemaal te laten "downloaden" en dan pas play te drukken niet bekijkbaar. Voor een filmpje van minder dan één minuut moet ik meerdere minuten (!) wachten.

Flash movies van andere websites zoals Vimeo, Photobucket, Break etc zijn wel perfect bekijkbaar, ze laden onmiddellijk en ik kan onmiddellijk op play drukken. Ze downloaden sneller dan dat ik ze kan zien, bij Youtube is dat net het omgekeerde...

Hier is wat informatie over de huidige situatie:

-het is vanop m'n desktop (i7 920, 12GB ram, 2x GTX280SLI, 4x1TB raid0), laptop (HP 6710b) en m'n iPhone (3GS, 3.1 jailbroken)
- model is een Sagem F@stTM 3464 met custom firmware van m'n ISP Scarlet erop.
- Internet connection is ADSL2+ synced aan 9020kbps/505kbps
- getest met verschillende OSsen op m'n desktop: XP SP3 en Windows 7 Enterprise.
- Ook met verschillende browsers: Firefox 3.5.3 (zelfs met een nieuw profile en in safe mode), Chrome 3.0.195.25, Opera, Internet Explorer 8
- Flashplayer al verschillende versies geprobeerd...
- geen Antivirus of Firewall op m'n PC (het is trouwens ook hetzelfde probleem op m'n iPhone met volledige WIFI ontvangst)

Bij alle bovenstaande testen is het probleem altijd hetzelfde, Youtube is extreem traag.

Dan heb ik eens gekeken met TCPview en NetLimiter 2 Monitor welke connecties er gemaakt worden voor die Youtube filmpjes. Dat zijn altijd connecties naar 74.125.105.x over poort 80.

In NetLimiter zie ik dan dat een connectie naar zo'n Youtube/Google server nooit sneller is dan 15Kb/s, daar komt het zelfs nooit bovenuit.

Ik zie even niet meer wat ik nog kan proberen, volgens mij ligt het probleem ergens voorbij m'n thuissituatie.

Iemand nog een ideetje wat ik kan testen vooraleer naar m'n ISP te bellen?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Shaidar schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:14:
Iemand nog een ideetje wat ik kan testen vooraleer naar m'n ISP te bellen?
Welke ISP?

Stel eens een proxy in (veel providers bieden die nog steeds). Dan merk je of het probleem in het stuk ROUTER <--> ISP exit node zit of in ISP exit node <--> Youtube.

Andere taal in youtube isntellen zodat hij je in een ander land plaatst?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
ISP is Scarlet in België. Voor zover ik weet heeft Scarlet geen proxy, althans ik vind er toch niets over terug in hun installatiedocumenten of online help.

Ik heb wel een Dell R200 server in het datacenter van Scarlet hangen, en als ik via putty tunnel leg, dan een dynamische tunnel leg, en die gegevens dan invul als SOCKS5 proxy in Firefox is het even traag.

Andere taal van Youtube heb ik nog niet geprobeerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb mijn taal op Engels staan en geen enkel probleem. Misschien dat of je netlimiter zit te rommelen, of je provider. Ik gok op de laatste, aangezien je geen netlimiter hebt op je iPhone. Heb je het al bij iemand anders geprobeerd met een andere provider?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hier ook vreselijk last van, maar dan met UPC 60Mbit Fiber Power.
Het is te traag om normaal een filmpje te kunnen kijken! En dat terwijl het toen ik net mijn 60Mbit had het perfect werkte :(

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 17:01
misschien dat het nieuwsbericht over 1 miljard downloads per dag boekdelen zegt over de belasting van de site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb dat ook hier. Soms toch, sommige filmpjes laden retesnel en dan andere weer heel traag. En dat in een tijdspanne van 10 minuten... Lijkt me aan de caching oid van youtube te liggen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:08

Acheron

updatepack.nl

Ik snap ook niet dat Youtube niet zoiets als een stop-knop heeft geimplementeerd. Als er bijvoorbeeld een filmpje bij een nieuwsbericht wordt gepost en je besluit dit te gaan kijken, maar deze niet helemaal wilt afzien nu onnodig veel bandbreedte wordt verspild met het compleet downloaden ervan. Nu sleep ik vaak gewoon het balkje naar het einde toe, maar dit is niet ideaal.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Netlimiter is de monitor freeware versie, die kan niets limiteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:48
Kan het niet zijn dat de YouTube server op dat moment dat jij het probeert overbelast is?

Kun je eens een specifieke video van YouTube hier plaatsen waarmee je het ervaart?

Je hebt immers ook van die popiejopies die 1 minuut aan video uploaden dat 250mb groot is.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Ik ervaar het met *alle* youtube filmpjes van op *elke* website, not kidding :/

Spelen met de taal van youtube zelf heeft geen enkel effect. Het ligt gewoon aan m'n ISP die een brakken verbinding heeft naar "youtube" ... leg dat maar eens aan die nitwits van de helpdesk uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
  • Laatst online: 31-03 19:34
zelfde verhaal hier,

- upc 30. bedraad.
- E8200 msi p6n sli platinum, 4gb reapers etc.
- windows xp prof. IE of met Firefox zelfde probleem

Ik kan geen enkel filmpje afkijken zonder tussendoor te laden, maar helemaal vol laden doet youtube niet meer :'( ?

alle andere sites geen probleem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 18:58

KoffieNT

banaan

Dit is geen probleem, dit is een instelling in de servers van Youtube (soort van bufferen). Als elk filmpje altijd 100% geladen wordt, dan kost het de servers gruwelijk veel meer moeite, dan wanneer ze een stukje laden en zo gauw het filmpje een paar seconden voor het einde van het rode balkje is, weer een paar cm laadt.
Gewoon een stukje efficientie wat ik ze niet kwalijk kan nemen, maar ik moet toegeven dat ik het zelf ook heeeel erg irritant vind, vooral wanneer een filmpje echt een seconden of 2 blijft hangen voordat hij weer verder gaat, maar de bedoeling is ook echt dat het filmpje zonder stoppen blijft spelen..
Ook vervelend is wanneer je bijvoorbeeld alleen het einde hoeft te zien en je klikt daar dus ergens op het balkje, dat het ook een paar seconden duurt voordat hij dan begint te spelen..pff

(dit is iig hoe ik het zelf ergens eens gelezen heb)

KoffieNT heeft 90Mbit UPC.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225108

Hier ziggo 50mb hetzelfde probleem duurt ongeloofelijk lang voordat het een stukje geladen heeft en HQ of HD moet ik al helemaal niet indrukken.
Heel raar verhaal :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Laatst online: 16:25
Ik had hetzelfde probleem. Bij mij was het probleem dat max_connections bij de firefox configuratie site te hoog stond ingesteld...Na deze instelling lager te hebben gezet was het probleem weg.

Eventueel zijn andere trucs om firefox 'sneller' te maken ook een oorzaak...

Als je firefox gebruiker bent misschien toch handig om even te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/2356258.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/610637120.png

Zoals ik al dacht lag het to-taal niet aan mijn opstelling thuis (modem, switch, pc, OS, whatnot), maar aan serieuze ondercapaciteit van m'n ISP. Die is namelijk recent nog overgenomen door een andere ISP en die laatste had de nodige bandbreedte wat euh ... onderschat om het liev uit te drukken.

Aaaah, wat een verademing ... "snel" internet :p

Pagina: 1