Lekker cryptische topictitel, waarvoor excuses. Als een modje een betere suggestie heeft, by all means wijzig het maar.
Ik heb een vraagje over de javascript engine van Safari (en Chrome, want die hebben dezelfde toch?)
Het zit (zeer sterk vereenvoudigd) zo:
Via Ajax laadt ik een pagina in een divje. Die pagina heeft een link erin, en als daar op geklikt wordt, moet er via Ajax een nieuwe pagina geladen worden.
Zoiets:
Zowel IE als Firefox vreten dit. Ik laad de pagina, ik klik op de p en hij alert keurig "babbel". In Safari voert ie de functie change niet uit.
Of ik de functie binnen de document.ready zet of niet maakt niet uit. De p een class geven en de via de juiste jquery selector de p aanspreken werkt in geen enkele browser.
Mijn vraag is nu, waarin verschilt Safari nu in de behandeling van opgehaalde HTML van IE en Firefox? Kán dit überhaupt worden opgelost?
(Nota bene, de functie change moet natuurlijk iets anders doen dan alerten he
Die functie doet natuurlijk iets anders.)
Ik heb een vraagje over de javascript engine van Safari (en Chrome, want die hebben dezelfde toch?)
Het zit (zeer sterk vereenvoudigd) zo:
Via Ajax laadt ik een pagina in een divje. Die pagina heeft een link erin, en als daar op geklikt wordt, moet er via Ajax een nieuwe pagina geladen worden.
Zoiets:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| $(document).ready(function(){ //functie 1, die laadt de nieuwe html in de div $(".AjaxLink").click(function(){ $("#detail").load("ajax/laad.php"); }); }); //function change, die moet dingen gaan doen function change() { alert($(this).html()); } |
PHP:
1
2
| //laad.php echo '<p onclick="change()">babbel</p>'; |
Zowel IE als Firefox vreten dit. Ik laad de pagina, ik klik op de p en hij alert keurig "babbel". In Safari voert ie de functie change niet uit.
Of ik de functie binnen de document.ready zet of niet maakt niet uit. De p een class geven en de via de juiste jquery selector de p aanspreken werkt in geen enkele browser.
Mijn vraag is nu, waarin verschilt Safari nu in de behandeling van opgehaalde HTML van IE en Firefox? Kán dit überhaupt worden opgelost?
(Nota bene, de functie change moet natuurlijk iets anders doen dan alerten he