Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs
Ik bedoelde eigenlijk dat je in dat tijdperk enkel crossfire op die chipsets kon draaien. Als je sli wou dan moest je een moederbord met nvidia chipset nemen. Bij x58 zitten ze er alletwee op en dat was ik even vergetenMarc Rademaker schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:17:
[...]
Hier zou ik me kunnen vergissen, maar volgens mij kunnen ook alle p35/p45/x38 en x48-mobo's Crossfire, mits er twee of meer pci-e slots aanwezig zijn. Probleem met p35 is echter dat het 2e slot maximaal x4 is, en dat bottleneckt wel een beetje
4 kaarten met tube gaan niet op de P6T6 vrees ik. Weet dat P6T7 voor bclk niet geweldig is maar voor de rest toch redelijk bord?Rol-Co schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 02:08:
[...]
en tweakers kan dit ook niet regelen bij evga?
ik zou eerder de p6t6 ws revolution nemen als de supercomputer
http://www.xtremesystems....read.php?t=226314&page=11
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
ik vond van nietViss schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:38:
[...]
4 kaarten met tube gaan niet op de P6T6 vrees ik. Weet dat P6T7 voor bclk niet geweldig is maar voor de rest toch redelijk bord?
[ Voor 3% gewijzigd door Rol-Co op 11-10-2009 12:05 ]
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dit betekend oorlog eh, dat begrijp je nu wel zeker?thijszor schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:42:
[...]
oooh? 03 is niet in nederlandse handen ( meer )186k.x door de oosterburen..
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
T.net heeft een irc-server, gewoon een aparte tab/venster irc.tweakers.net/livestream of irc.tweakers.net/recordpoging open hebben zou geen probleem moeten zijn. Firefox gebruikers natuurlijk split pannel gebruiken of in de zijbalk laden gebruikenEdwardvGelder schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:37:
Misschien er een chat-box naast doen? Dat de mensen die ingelogd zijn en de stream bekijken ook nog een beetje met elkaar kunnen kletsen, dan kunnen de mensen die er wat meer verstand van hebben ook uitleggen wat zij aan het doen zijn, alleen kijken leer je niet zoveel van
Vraag me sowieso af of hier overheen gegaan wordt:thijszor schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:42:
[...]
oooh? 03 is niet in nederlandse handen ( meer )186k.x door de oosterburen..

En de vraag is... wat hebben ze nog achter de hand? (gezien de benchers die dit resultaat behaald hebben, hebben ze het beste resultaat zoals altijd bewaard
En betwijfel of ze een backup achter de hand hebben, dit doen ze op Hwbot en dergelijke, maar waarom zou je nu iets posten waarvan je al wat snellers hebt? backupwar op hwbot is wel grappig, hierbij zou het gewoon kansloos zijn
Heb niet zoveel interesse in een overview van een grote afstand.
Veel details met mooi geluid erbij en ik zeg doen.
Bij deze ook animo.
-- All science is either physics or stamp collecting
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Voor 3DMark zeker wel, games zal nu nog wat tegenvallen drivers zijn immers ook nog bèta.Jasper91 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:02:
Ben benieuwd, maar ik betwijfel inderdaad wel of 4 kaarten nou veel beter gaat werken dan 3
AMD Nieuwsdiscussie
u sure? , ik denk dat ze iets cpu power tekort gaan komen.-The_Mask- schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:15:
[...]
Voor 3DMark zeker wel, games zal nu nog wat tegenvallen drivers zijn immers ook nog bèta.
Doelde erop dat je met games wel eens in performance achteruit gaat met een vierde kaart, dit zal met 3DMark niet gebeuren lijkt mij.
Een wereldrecord met een Core i7 lijkt mij er idd niet in te zitten en al helemaal niet als je dan ook nog eens niet het beste mobo'tje erbij neemt die er te vinden is.ik denk dat ze iets cpu power tekort gaan komen.
AMD Nieuwsdiscussie
Een 4e kaart geeft ook verlies op cpu , dus het kan wel eens lager uitpakken, daar komt ook nog bij dat nu niet bart zijn uber xeon gebruikt word.......mja we gaan het zien.-The_Mask- schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:23:
[...]
Doelde erop dat je met games wel eens in performance achteruit gaat met een vierde kaart, dit zal met 3DMark niet gebeuren lijkt mij.
Verwacht eigenlijk nog wel een Gulftown te zien.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb er al een paar voorbij zien komen, maar dit is dus een hint.
AMD Nieuwsdiscussie
nog niet...eerst kijken of de borden meewerken.
Classified met beta bios?Rol-Co schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:55:
[...]
nog niet...eerst kijken of de borden meewerken.
Verder, er wordt gewerkt aan een livestream. Als die er komt, wordt die aangekondigd op de frontpage, en dan bestaat er de mogelijkheid om die continu te editten met updates, zoals nieuwe scores. De livestream zal gewoon op de overklok-opstelling gericht worden en het beeldscherm, zodat je alles wat er te zien valt, ook kunt zien.
Of is hij al van hwi?
Maar ff ontopic:
Lijkt me wel een goed idee, als tweakers geleerd heeft van de vorige keer.
Ministry is wel redelijk dood hoor.
Alles is Hwbot tegenwoordig.
Livestream zeker doen trouwens. Ga zeker kijken!
Ik ben er daar 1 van als hij komt, dus laat maar komen
What the BBQsaurusrex?
x48 chipset ondersteunt juist alleen Crossfire en geen SLIMarc Rademaker schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:17:
[...]
Hier zou ik me kunnen vergissen, maar volgens mij kunnen ook alle p35/p45/x38 en x48-mobo's Crossfire, mits er twee of meer pci-e slots aanwezig zijn. Probleem met p35 is echter dat het 2e slot maximaal x4 is, en dat bottleneckt wel een beetje
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Daar is tegenwoordig een hek voor hoor.StefanvanGelder schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:32:
[...]
x48 chipset ondersteunt juist alleen Crossfire en geen SLI
maar dat record wordt dan toch weer snel verbroken zonder goed mobo en cpu
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Met dank aan XS4All, die in de nodige bandbreedte voorziet zodat er een hele hoop Tweakers tegelijkertijd mee kunnen kijken
5870 is ondertussen hier. Kaart al uit elkaar, Morgen OCP mod er op solderen
Zal wat foto's posten daarna.
Tevens nieuwe cpu pot binnen.
Als je heb daarna weg doet, zet mij dan op de eerst plaats.
Ik pis er eerst overheen, daarna haal ik wat benzine en steek ik ze in de fik.PRaGA88 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:03:
wat doe je met de kaartjes na het gebruik?
Als je heb daarna weg doet, zet mij dan op de eerst plaats.
Blijven gewoon eigendom van de fabrikant/tweakers.
OCP mod zit er trouwens op. Kunnen we zaterdag meteen beginnen met het testen van de afstelling.
[ Voor 11% gewijzigd door Mod_Aap op 15-10-2009 21:26 ]
Die gaan dus minstens dood terug.Snot_Aap schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:25:
Blijven gewoon eigendom van de fabrikant/tweakers.
AMD Nieuwsdiscussie
Nee hoor, meeste spul kan best wat hebben hoor.
Alleen S1156 moet je mee uit kijken als je een foxconn socket hebt, dat is een van de weinige dingen die ik heb doorgefikt puur door het overclocken. En ik heb toch heel wat gekke dingen gedaan.
Yes, morgen als het licht is.
Kan ik meteen nieuwe pot showen
Ugh, weet niet of er een mic voorhanden is, zal checken.Wiethoofd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:53:
Is er ook een mic voorhanden die niet gaat kraken zodra er vanaf dichtbij in gesproken wordt?
en natuurlijk, welke reso is de stream
Reso is 640*480 afaik, 2mbit groot. Moet plenty zijn ...
Komt bij duniek vandaan. 150 euro.Wiethoofd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:20:
Mooie pot voor de CPU, wat heeft die gekost om te maken?
Formaat verwijderde weerstand:
[ Voor 24% gewijzigd door Mod_Aap op 16-10-2009 13:41 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Extera op 16-10-2009 14:35 ]
Ja-The_Mask- schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:50:
[...]
Ik heb er al een paar voorbij zien komen, maar dit is dus een hint.

Jammer dat tweakers het niet wil he.
neil...is dat die pot van henry? , die had ook zoiets namelijk maar was moeilijk te controleren door teveel massa.
Balen idd, had graag met een gulftown gespeeld.Rol-Co schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:00:
[...]
Ja![]()
[afbeelding]
Jammer dat tweakers het niet wil he.![]()
neil...is dat die pot van henry? , die had ook zoiets namelijk maar was moeilijk te controleren door teveel massa.
Nu duniek, weeg 2,1 Kg. Dus massa valt wel mee. Paar honderd gram minder dan een F1
[ Voor 5% gewijzigd door Mod_Aap op 16-10-2009 16:22 ]
Solderen viel zeker tegen of heb je het geleerd bij Beun & de Haas?
AMD Nieuwsdiscussie
Viel we mee, hoezo?-The_Mask- schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:57:
[...]
Solderen viel zeker tegen of heb je het geleerd bij Beun & de Haas?
Anyways, rond 11 uur gaat ie online
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Zoals je ziet zijn de voorbereidingen nog gaande. Iets verderop in het testlab draait de supercomputer met de Core i7 975 al, maar die wordt ook even gauw getest en zo snel verder geisoleerd.
Veel kijkplezier
Misschien handig om de link er bij te zetten?Marc Rademaker schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:40:
Hij is live hoor
Zoals je ziet zijn de voorbereidingen nog gaande. Iets verderop in het testlab draait de supercomputer met de Core i7 975 al, maar die wordt ook even gauw getest en zo snel verder geisoleerd.
Veel kijkplezier
Ik krijg door de livestream echt weer de kriebels om zelf ook weer bezig te gaan
[ Voor 26% gewijzigd door Iska op 17-10-2009 12:22 ]
-- All science is either physics or stamp collecting
AMD Nieuwsdiscussie
Edit 1: Wie steekt even z'n hoofd uit het raam om te kijken of het Tnet HQ er nog staat?
Edit 2: En we zijn weer terug!
[ Voor 76% gewijzigd door Jejking op 17-10-2009 16:24 ]
AMD Nieuwsdiscussie
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
1 magarita
1 magarita met champignons
blabla met ham
Dat water in die thermosfles is wel leuk
Oh hij is inmiddel los
[ Voor 16% gewijzigd door tokko1 op 17-10-2009 18:53 ]
Stukje inzoomen nog.
[ Voor 26% gewijzigd door Saturnus op 17-10-2009 19:17 ]
Update van de resultaten staat al onder het nieuwsbericht:Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:33:
goed bezig mensen, benieuwd naar resultaten
Met een enkele HD 5870 zijn er een aantal scores neergezet. In 3DMark03 werden de volgende scores behaald: 107.606 3DMark03-punten, 42.649 3DMark05-punten, 32.026 3DMark06-punten, 23.444 3DMark Vantage-punten en in Aquamark 3 werden 376.554 punten behaald.
Op dit moment zijn alle vier de HD 5870's geïnstalleerd [...] score in 3DMark03 lag rond de 175.000 punten [...] 3DMark Vantage de hoogst behaalde score tot nog toe ligt net boven de 41.000 punten
SLI met 4x HD 5870.......Rol-Co schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:01:
Livestream.....leuk.doen!!
p6t7 supercomputer.......slechte keuze, beter evga 4sli
En was 3 kaarten niet sneller als 4?
AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Dat was Willem de MoorRedax schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 01:17:
Heb het wel enigszins gevolgd maar de meneer met het witte shirt met zwarte strepen stond best vaak voor de cam.
redactieblog: Overklokken met vier HD5870's: volg de livestreamVerwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:03:
Zijn de resultaten niet gesubmit ?
Ik zie ze nergens
Ze staan in de updates
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
Ik bedoeld natuurlijk in de listings van futuremarks waar alle 3D mark scores vergeleken kunnen wordenMatis schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:11:
[...]
redactieblog: Overklokken met vier HD5870's: volg de livestream
Ze staan in de updates