L2 Cache prob bij Cel366@550

Pagina: 1
Acties:

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Als ik mijn processor op 550 liep lopen, liep hij helemaal stabiel, alleen wilde hij bestanden niet goed uitpakken zonder crc errors. Uitschakelen van de L2 cache, of bussnelheid omlaag was het enige dat hielp.

Nu dacht ik dus dat het wel zou helpen om een nieuwe processor te nemen en heb ik een andere C366 van iemand overgenomen, maar, precies hetzelfde probleem. Na het uitschakelen van de L2 cache wil hij pas goed uitpakken en loopt hij stabiel.

Heb ik nu gewoon 2x pech gehad of ligt het aan een ander onderdeel van de comp?
Ik heb:
abit bx6-2
procomp slotket
128mb
sb live
xentor32
ati rageII+
realtek netwerkkaart
dynalink ph+ (isa)
trust scanner interface (isa)
ik heb een IBM HD (13,1GB) en een Quantum fireball (5.1). Ik heb een philips 32x cdrom en een hp 4x brander

iemand een idee waar het aan ligt?

Verwijderd

FF ter verduidelijking , zijn 2e C366 komt van mij af . Ik heb er in de week dat ik hem heb gebruikt alleen Office 97 en RC5 mee gedraaid zonder problemen . (zelfs op 566 niet) .

Verwijderd

Door het uit/aan zetten van je L2 cache be-invloedt je niet de rest van je systeem, dus het lijkt mij inderdaad de boosdoener.
Maar kan je de L2 cache latency in de BIOS niet wat opkrikken ?

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
kan je het voltage misschien niet nog verder opkrikken

• DaZZle
Het maakt niet uit wat voor voltage je eropzet, probleem doet zich altijd voor, ik heb voltages t/m 2.6 geprobeerd

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem, twee cellie's van 366 nu op 517, als ik hoger ga krijg ik error's in NT, bij win95 loopt ie wel op 550.

Als je je cache uitzet, gaat ie dan niet veel trager??

Verwijderd

Het kan heel goed een temperatuurs probleem zij. Probeer een grotere koeler, of knal er eens een peltier op. Daarmee hebik mijn C366 op 617 MHz gekregen. Let wel op, dan heb je een hele goeie koeler nodig....

L8tr!

• DaZZle
De temperatuur is nu 37 graden, max 40, kan het probleem niet zijn neem ik aan. Veel koeler krijg ik hem ook niet met luchtkoeling, en een peltier vind ik echt teveel van het goeie, helemaal als je bedenkt dat het probleem daar helemaal niet hoeft te liggen.

• DaZZle
Is het mogelijk dat het aan de slotket ligt? Of heb ik gewoon pech en heb ik 2 slecht overklokbare cpu's?
De 2e cpu heb ik nu wat langer getest, en deze draait trouwens niet eens stabiel als ik de l2 cache aan heb staan. Af en toe krijg ik een blue screen ofzo. Ook krijg ik tijdens het uitpakken veel vaker CRC errors. Het vreemde is wel dat deze cpu bij 2.0V al redelijk stabiel draait zonder l2 cache, terwijl die andere, waarbij ik dus minder CRC errors krijg, pas bij 2.2V redelijk stabiel wil draaien zonder CRC's

Met redelijk stabiel bedoel ik dat hij kan booten en dat ik gewoon windows applicaties kan draaien enzo, niet dat hij superstabiel is en nooit crasht, daarvoor moet hij een stapje hoger.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Probeer eens een andere slotket.

[edited for typo]

• DaZZle
Ik zal die msi slotket bestellen. Ik hoop dat dat beter werkt. Probleem is dat als het niet lukt dat ik weer 35 piek kwijt ben... Maargoed, 2 processors, 2 slotkets, valt wel weer kwijt te raken.. ;)
Pagina: 1