webserver bij ziggo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,
ik zou heel graag een eigen homeserver willen opzetten om mijn website online te kunnen zetten en zelf te beheren enz. Hiervoor heb ik een server aangeschaft en xampp erop gezet. de configuratie werkt overigens, dat heb ik bij een vriend met experiabox en kpn als isp geprobeerd.

Helaas zit ik bij ziggo, en uit de berichten begrijp ik dat ziggo niet de meest makkelijke is op dit gebied. Al eerder heb ik getracht mailserver op te zetten, maar het ging zo lastig (omdat prt 25 geblokeerd wordt bij ziggo) dat ik dat verhaal even aan de kant heb geschoven.

Maar is het zo dat ik ook geen webserver kan opzetten als je bij ziggo zit? zijn er geen workarounds om webserver blokkade te omzeilen? heb een motorola modem waar mijn telefoons op zijn aangesloten. moet ik anders een andere modem kopen? of zijn er andere mogelijkheden?

helaas helpt ziggo mij niet met deze vragen, vandaar mijn poging hier.

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 08:00

Ethirty

Who...me?

Het was denk ik makkelijker en goedkoper geweet om gewoon ergens hosting te nemen. Dit is niet echt een topic voor PNS, de P staat voor professional

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Bij Ziggo kan je gewoon een webserver draaien voor zover ik weet.
Heb ik hier ook (Ziggo Z3 en een LAMP server) en dat werkt gewoon. Heb er zelfs een subdomein van een van m'n domeinen heen verwezen.

Maargoed, je zegt dat je het ergens anders getest hebt en dat je webserver het daar doet.
Misschien in je apache config ingesteld dattie moet luisteren op een IP adres dattie bij jou niet heeft?
En je hebt vast een andere router, dus het kan ook zomaar dat je geen correcte portmapping hebt gemaakt.

[ Voor 43% gewijzigd door McKaamos op 10-10-2009 13:59 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36

job

Heb je een router draaien? Zoja, poort 80 naar je server mappen.
Heb je die server als router draaien... de juiste poort (80 dus) openzetten aan de wan kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ziggo doet afaik niet aan fixed ip toch ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

fish schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:58:
Ziggo doet afaik niet aan fixed ip toch ?
Klopt, maar als je je router aan laat staan krijg je meestal geen nieuw IP. Ik heb iig al een half jaar hetzelfde IP.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 09:08
Naar mijn weten staat poort 80 wel open
alleen je moet wel op je router poort 80 forwarden naar de server

Is dat wel het geval dan kun je de poort in xampp config omzetten naar een ander poortnummer
Dit kun je in httpd.conf doen
Die staat in apache\conf folder

De site is dan te benaderen met ip:poortnummer

en wat betreft het ip

je kunt ook dyndns gebruiken om een hostname aan te maken
En een tooltje draaien die constant het ip bijwerkt

[ Voor 18% gewijzigd door gasemans op 10-10-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gasemans schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:59:
Naar mijn weten staat poort 80 wel open
alleen je moet wel op je router poort 80 forwarden naar de server

Is dat wel het geval dan kun je de poort in xampp config omzetten naar een ander poortnummer
Dit kun je in httpd.conf doen
Die staat in apache\conf folder

De site is dan te benaderen met ip:poortnummer

en wat betreft het ip

je kunt ook dyndns gebruiken om een hostname aan te maken
En een tooltje draaien die constant het ip bijwerkt
Kan, maar dan moet je maar zin hebben om je (sub)domein via dyndns te hosten
Nou ja het is niet alsof je veel keus hebt bij ziggo

Ik dacht dat ik ergend gelezen had dat je bij ziggo per definitie om de 36 uur een ander ip kreeg
dat zal wel fout wezen dan ..

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 10-10-2009 16:54 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb een ziggo motorola modem waar alleen een kabel in kan (zonder wireless mogelijkheden) en aangezien ik meerdere computers heb naast mijn server, heb een wireless router ernaast moeten gebruiken. De server is per kabel aan ruiter aangesloten. Punt is: ik kan helemaal niks doen in de modem van ziggo. de modems van kpn, b.v. experiabox, kun je allerlei voorgedefinieerde toepassingen zoals ftp server, http server, online games, remote enz. aanzetten (forwarden) zonder verdere terugkijk op situatie. Die mogelijkheid wordt niet aangeboden in de modems van ziggo.

betekent dat ik in router ipv modem (waar ik niets in kan veranderen) poort 80 moet forwarden?

voor dynamische ip en dns zaken maak ik gebruik van no-ip.com diensten. en idd server zou continue aanstaan dus ip blijft hetzelfde. als ie verandert door aan/uit van server, zie ik de nieuwe ip op no-ip.com en dan pas ik hem weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1) ja

Wat betreft de no-ip.com, vaak zit er op je router de mogelijkheid om die automatisch aan te laten passen ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, poort 80 werkt gewoon, en hoewel je niet te vaak van IP zult veranderen, zul je wel degelijk af en toe van IP wisselen. En aangezien niet elke DNS-server er veel prioriteit aan heft om elk onbenulligheidje te updaten zul je bij een IP-wissel nog wel eens een dagje 'vaag' zijn (vaag = niet voor iedereen bereikbaar).

Daarnaast is bandbreedte zeker geen probleem bij Ziggo, maar er is wel een andere 'schurk'. Het hangt natuurlijk ook van je modem en router af, maar zo sterk is Ziggo niet met veel open connecties. Ik weet niet hoeveel simultane gebruikjes je verwacht, maar stel je zit met 15mbit upstream (in het beste geval), zul je welliswaar 15mbit kunnen uploaden, maar mocht je 10 mensen aan je PC hebben lurken, zullen ze welliswaar allemaal 1.5mbit kunnen halen, maar verhoog je dat getal nog meer, zal het percentueel nogal in gaan storten. Het is immers wel een consumenten lijn, en je gebruikt waarschijnlijk consumenten hardware. Ga er vanuit dat je perfect met een server of peer-to-peer spel van 32 man met simpele bewegingkjes kunt praten, maar zelf een server draaien is een heel ander iets, natuurlijk. Zeker als je het over wat grotere pagina's/downloads hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 10:52
fish schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:57:
1) ja

Wat betreft de no-ip.com, vaak zit er op je router de mogelijkheid om die automatisch aan te laten passen ;)
Veel routers hebben de mogelijkheid tot het invoeren van Dyndns account gegevens. Je kunt dan je eigen domeinnaam aanvragen op een dynamisch IP adres.

http://www.dyndns.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Webserver bij Ziggo werkt prima hoor. Heb het zelf ook.

Je hebt inderdaad geen vast IP, maar DynDNS fixt dat. Ik heb DD-WRT op onze WRT54GL staan, en daar zit al een optie in voor DynDNS, ik hoef er zelf dus niks voor te doen _/-\o_

Je moet gewoon even de juiste poorten openzetten in je router.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 10-10-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

* Equator draait ook meedere websites op mijn Ziggo aansluiting. Dus dat moet bij jou ook kunnen. Wel zal je op de router de juiste poorten moeten mappen. De modem staat in bridgemode, dus daar hoef je ook niets aan te doen. :)

Verder is dit geen PNS. Een thuisservertje is niets professioneels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

McKaamos schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:59:
[...]

Klopt, maar als je je router aan laat staan krijg je meestal geen nieuw IP. Ik heb iig al een half jaar hetzelfde IP.
Ik heb 4 jaar zelfde IP adres geahd, met resets van routers en modem e.d. Tot enige tijd geleden ze met de netwerken aan de gang gingen. Heb er nu al 3 in een maand of 4 gehad.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Rvanlaak schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:05:
[...]

Veel routers hebben de mogelijkheid tot het invoeren van Dyndns account gegevens. Je kunt dan je eigen domeinnaam aanvragen op een dynamisch IP adres.

http://www.dyndns.com/
dat zei ik toch ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:11
MrMarcie schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 00:51:
[...]

Ik heb 4 jaar zelfde IP adres geahd, met resets van routers en modem e.d. Tot enige tijd geleden ze met de netwerken aan de gang gingen. Heb er nu al 3 in een maand of 4 gehad.
Klopt. Maar als de werkzaamheden voorbij zijn krijg je waarschijnlijk weer hetzelfde IP als je hiervoor had. Ik heb ook al zo lang als ik ziggo heb, ongeveer 4 jaar net als jij, hetzelfde adres. Ken hem zelfs uit mijn hoofd.

Ziggo garandeerd je geen static ip, maar je krijgt hem wel.

[ Voor 5% gewijzigd door HenkEisDS op 11-10-2009 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
Klopt, inmiddels ook weer een maand of 5 hetzelfde IP.

Jammer Ziggo voortaan geen mail relayed voor andere domeinen, dus Ziggo als relayserver gaat helaas niet meer.

Jaar abbo'tje bij rollernet kost 30 dollar ofzo, heb je ook in en uitgaand email verkeer over een andere poort.

Dat icm een domeinnaam met dns voor 11 euro per jaar en je bent compleet :)
Pagina: 1