Home Theatre Laptop kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09-2025
Hallo tweakers,

Ik ben van plan zeer binnenkort een laptop te kopen, die mijn huidige verouderde computer kan vervangen.

De laptop ga ik vooral gebruiken voor het kijken van hd films op mijn HDTV, dus een hdmi uitgang is echt zeer handig. Verder moet de laptop gewoon sterk genoeg zijn om full hd films te kunnen afspelen, photoshop te gebruiken en verder speel ik geen games of zo. Ik zou ook natuurlijk een redelijk groot scherm willen met een hoge resolutie, want ik ga de laptop vooral thuis gebruiken.

Ik heb zitten zoeken, maar er zijn zoveel verschillende merken en modeltypes, dat ik er gewoon duizelig van werd, ik heb ook nooit eerder een laptop gehad, dus weet niet precies waarop ik moet letten bij het aanschaffen van een laptop, en heb eerlijk gezegd ook niet veel verstand van al de processors die er op de markt zijn.

Mijn budget is zo rond de 800 a max 1000 euro.

Als iemand mij iets kan aanraden, of een paar tips kan geven waar ik vooral op moet letten bij het kopen van een laptop, zou dat zeer handig en prettig zijn.

Alvast hartelijk dank.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem de [NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht eens door. In de NBBG staat bijvoorbeeld ook de reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: oktober 2009.

Verder makt het niet zo heel veel uit welke CPU je erin hebt zitten voor het afspelen van HD, het gaat om de hardware acceleratie, op mijn Celeron 723 kan ik perfect HD 1080p af spelen (zie ook : productreview: MSI X-Slim X340-025NL review door TERW_DAN)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat laptops uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van CSL Notebook Buy Guide. Ook de NBBG ([NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua notebooks.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goede laptop. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.