Toon posts:

5.1 dolby (surround) geluidsprobleem met 1960 STB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken heb ik een nieuwe 1960 STB voor mijn ITV van KPN. De beeldkwaliteit via HDMI is goed.
Ik heb deze op mijn home cinema (Harmen Kardon AVR141) aangesloten via optische kabel.

Het geluid is goed en ik kan alle 5 boxen aansturen. Echter wanneer ik dolby (surround) gebruik hoor ik via een van de boxen (links achter) een soort onderwater geluid (ander kanaal). Hetzelfde heb ik bij het luisteren naar de radio via de 1960. Selecteer ik weer om het geluid zonder dolby weer te geven dan is het probleem weer verdween.

Als ik een andere bron aansluit (bijv een DVD player via de HDMI) en ik activeer dolby dan heb ik het probleem niet

• m_degeus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-07-2010
Ik ervaar hetzelfde probleem: zelfde STB, met optisch aangesloten op Marantz ZR 6001. Alle dolby weergaven (normaal, mono, pro logic, pro logic II) geven hetzelfde irritant bijgeluidje, het lijkt een soort spiegelgeluid van spraakgeluid. Volgens de handleiding moet enkel geluid dat in Dolby is gecodeerd, ook met Dolby door de receiver weergegeven worden. Ik heb het geluid dan ook maar op een ´gewone´ surround-modus gezet.

Helaas wordt daarmee minder effectief het spraakgeluid op de center-speaker gestuurd, maar ook op de stereo speakers.