Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Acronis] Hoe oudere incrementele backups verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Hoi,

Ik gebruik Acronis True Image Home (volgens mij is het versie 11) om m'n systeem te backuppen om de 2 week.

Ik heb toen ik voor de eerste keer een backup maakte, een image gemaakt. Deze heet "Systeem backup.tib" Nu maakt Acronis zelf nieuwe bestanden er bij, deze heten bijv. "Systeem back-up1.tib", en dit gaat op dit moment t/m "Systeem back-up16.tib"

Nu neemt dit met elkaar wel aardig wat ruimte in, en ik kan de oudere backups wel weggooien.

Maar hoe doe ik dat?

Ik kan volgens mij niet simpel bijv. "Systeem back-up1.tib" t/m "Systeem back-up14.tib" weggooien, want dan mist hij een stuk uit z'n image collectie toch?

Of moet ik misschien een nieuwe backup maken, maar dan niet een incrementele, maar een totale (zodat hij een nieuw .tib bestand aanmaakt, en vanuit daar weer incrementele backups gaat maken)

Of heeft Acronis zelf iets aan boord wat oudere backups automatisch kan weggooien?

Als ik de oudere backups namelijk niet weggooi, loopt de schijf op een gegeven moment helemaal vol.

• ThinkPad
Schop!

• ThinkPad
Niemand ???

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Ik heb geen verstand van Acronis (of uberhaupt backup software), maar het lijkt me duidelijk dat je een nieuwe backup image moet maken voordat je de rest weg kan flikkeren. Want aangezien het incrementeel is heeft ie de hele historie nodig.
Of wil je de oude backup ook bewaren in de angst of wetenschap dat op je machine zoals ie nu is dingen missen die wel in de backup historie staan?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)