Nou, ik heb hem nog een paar keer gedraaid, maar het varieert tussen de 0.5 en de 4 seconden op mijn oude bakkie; er wordt ook nog een torrent gedownload, dus het is niet zo stabiel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| #!/usr/bin/python
for i in xrange(1,10000):
f = open("foo"+str(i), 'r+b')
f.seek(22)
f.write("abcd")
f.close() |
Ten tweede: dat is heel relevant. Als python er langer over doet en je hebt honderd of wat files te doen, neem python als je dat makkelijker vindt. Heb je er 250.000 dan gaat elk beetje extra performance opeens heel veel uitmaken.
Nee, want we hebben het het nu over een verschil in de orde van seconden voor 250K bestanden. Dat boeit niet.
Huh? Want in C kun je geen directories doorlopen en in python wel?
Nou, ik heb net mijn best gedaan om de C code te modificeren, zodat'ie dat doet, maar ik spreek geen C en het is me vooralsnog alleen maar gelukt een segfaultend programma te krijgen

. Anyway: natuurlijk kan het, maar 99 van de 100 mensen zullen het in Python makkelijker vinden.
Als je geen python kent maar wel perl ben je evengoed fucked met python of C. Talenkennis is een heel ander iets.
Ook in Perl of Php (of Java) is dit in korte tijd te implementeren en kan het in korte tijd gedraaid worden. Hier C voor aanbevelen als enige geschikte keuze is onzinnig en aangezien ik dacht dat Free!!!! dat deed, leek het me zinnig even toe te voegen dat het ook zonder problemen in andere talen kan.
[
Voor 3% gewijzigd door
Confusion op 10-10-2009 19:09
]