Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Experia Box] Tijdens bellen is surfen niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:56

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik ben vandaag bij mijn vriendin en bij haar thuis gebeurt telkens iets vreemds wanneer er op hun vaste lijn (Internet + Bellen van Het Net) gebeld wordt; dit gebeurt overigens ook wanneer zij zelf bellen. Op dat moment kan er niet meer gesurfd worden op het internet, maar msn blijft wel online en beschikbaar.

Ik heb om 9:40 naar mijn mobiel gebeld met hun telefoon om het te reproduceren; ik heb de telefoon ook *opgenomen*. Allereerst even het logboek uit de Experia Box:
Fout Oct 10 09:42:31 FIREWALL icmp check (1 of 24): Protocol: ICMP Src ip: 216.239.59.118 Dst ip: XX.XX.XX.XX Type: Time Exceeded Code: Fragment Reassembly Time Exceeded
Fout Oct 10 09:41:23 FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 216.239.59.118 Dst ip: XX.XX.XX.XX Type: Time Exceeded Code: Fragment Reassembly Time Exceeded
Info Oct 10 09:40:26 VOIP: [780] [*101] [FXS1] ringbacktone
Info Oct 10 09:40:26 VOIP: [780] [*101] [FXS1] ringbacktone
Info Oct 10 09:40:18 VOIP: [780] [*101] [FXS1] dialtone
Ik heb even hun extern-ip verwijderd, privacy etc.

Zoals jullie zien gaat er iets mis met de ICMP check. Ik heb ook even het Src ip nagetrokken;
C:\Users\Mathijs>nslookup 216.239.59.118
Server:  resolver1.opendns.com
Address:  208.67.222.222

Naam:    gv-in-f118.google.com
Address:  216.239.59.118

Het probleem is dus (zoals ik ook in de inleiding omschreef) dat er niet meer gesurft kan worden op het moment dat de telefoonlijn in gebruik is. Ik heb wel wat nslookup's gedaan tijdens het telefoongesprek en die DNS records konden wel opgehaald worden. Deze adressen werden allemaal geresolved. Ik heb trouwens naar adressen gezocht die NOOIT in de DNS-cahce voor kunnen komen binnen hun netwerk. Ook heb ik IE en FF gestart en gesurfd naar gecachte en niet gecachte DNS-adressen; Hierin zat geen verschil. De pagina blijft wit (about:blank) of blijft laden, totdat FF of IE zegt dat de pagina niet gevonden kan worden.
Wanneer de telefoon werd neergelegd werden prompt alle pagina's geladen. Dit gebeurde in nog minder dan een seconde.
Ik wil nog wel vermelden dat ik als DNS-servers de adressen van OpenDNS standaard heb ingevuld op mijn laptop.

Ik dacht eerst aan een foute instelling in de router, maar (ook) na een harde reset bleef het probleem bestaan. Ik heb ook de FW-info opgezocht van die Experia Box:
Productnaam: SpeedTouch 780
Serienummer: CP0646JTTFQ
Softwareversie: 7.4.5.1
Softwarevariant: --
Bootloaderversie: 1.0.6
Productcode: 36035800
Kaartnaam: BANT-R
Ik heb tevens op de site van KPN/Het Net gezocht naar eventuele FW-updates, maar ik kon er niets over vinden. Het enige dat ik kon vinden was een stukje herstelsoftware d.d. 28 mrt 08 8)7

Mocht iemand een (mogelijke) oorzaak en/of oplossing voor dit probleem hebben, dan hoor ik het graag.

Mochten jullie nog meer info nodig hebben; ik ben heel het weekend bij mijn vriendin thuis te vinden O+

Alvast bedankt,

Matis

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Hm, klinkt alsof de QoS niet helemaal lekker werkt... Wat zijn de statistieken van de aansluiting zelf (max attainable upspeed, noise marging, etc..) ??

Mocht je zelf niets kunnen vinden, bel anders even met je provider met deze symptomen, die kunnen vast je lijn ook nog wel even doormeten voor je.

blub

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Ik had (goed dat je het zegt trouwens) tijdens het bellen ook nog de Internet Service gecontroleerd. De score vond ik enigszins vreemd;
Testresultaten
Test is voltooid DSL
Test is voltooid ATM
Test is voltooid PPP
Test is voltooid IP
Test is voltooid Internet
Ingeschakeld/OKVerbinding naar gateway (195.190.241.12)
Ingeschakeld/OKVerbinding naar DNS-server 1 (195.121.1.34)
Ingeschakeld/OKVerbinding naar DNS-server 2 (195.121.1.66)
Alle onderdelen werden als goed en/of succesvol gemarkeerd.

Nog wat koppelingsinformatie:
Koppelingsinformatie
Actief: 57 dagen, 3:45:47
DSL-type: G.992.3 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 260 / 1.538
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 2,43 / 15,87
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 2,5 / 5,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 38,0 / 33,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 11 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 1 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 247
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
Ze hebben al met de KPN/Het Net gebeld, maar daar beweerde hij/zij dat er niets mis was met de lijn.
Dat zou betekenen dat de Experia Box ergens een hickup heeft, dat hij poort 80 niet doorlaat oid tijdens het bellen.

Ik zal zo nog wel eens even ftp proberen.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:20

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

gewoon nog een x bellen, en zeggen dat ze niet kunnen internetten tijdens het bellen. Is een bekend probleem helaas.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
_Mystikal_ schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:37:
gewoon nog een x bellen, en zeggen dat ze niet kunnen internetten tijdens het bellen. Is een bekend probleem helaas.
Ok, dan is dat duidelijk. Ikzelf zit niet zo in dat KPN/Het Net wereldje ;)

Ik zal ze de opdracht gegeven eens te bellen. Toch bedankt :)