Toon posts:

DiscJuggler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zodra ik een iso wil branden met Discjuggler...en ik start DJ dan count hij eerst men RAMmetjes...vervolgens scrub ik wat ram weg en heb ik dus nog meer ram om te branden....dan start ik het brandje en dan geeft hij alsnog na 20 seconden aan dat ik een buffer-underrun heb |:(

trouwens ik heb een 2 speed scsi brander van HP, welke overigens wel wordt ondersteund door DJ...iemand enig id ? :?:?:?

hehe in men haast verkeerde forumgekozen soz hiervoor :)
/me is stupid *D

Verwijderd

dat buffer-underrun ligt aan je burner meen ik...

Verwijderd

Topicstarter
ja maar een b-u wordt toch veroorzaakt door een tekort aan buffer (intern geheugen) :?

Verwijderd

Nee, heeft er mee te maken dat je HD niet snel genoeg data naar je brander krijgt gestuurd.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dat (die snelheid waarmee dat gebeurd) verbeteren dan ?

trouwens ik heb een scsi brander...dan horen zulke problemen toch eigenlijk niet te bestaan?

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 23:10 schreef Vyvre het volgende:
ja maar een b-u wordt toch veroorzaakt door een tekort aan buffer (intern geheugen) :?
Een buffer-underrun wordt veroorzaakt doordat de brander niet snel genoeg data aangeleverd krijgt van een HD of cd-rom. Een brander heeft meestal een buffer van 1 of 2 MB. In die buffer (cache) staat de data die gebrand moet worden. Indien de buffer leeg raakt en er wordt niet op tijd nieuwe data aangeleverd, stopt het branden en heb je een buffer-underrun (en gelijk een cd verkloot). Indien je gebruik maakt van een brander die Burnproof heeft, wordt het brandproces tijdelijk onderbroken, zodat de buffer weer aangevuld kan worden. Het is echter wel zo, dat hoe LAGER de brandsnelheid is, des te langer duurt het voordat de buffer leeg is.
Brandsnelheid 1 (150 KB/s), 2 (300 KB/s), 4 (600 KB/s) enz, enz.

Dus het heeft niet zozeer met je INTERNE geheugen te maken, maar met de snelheid waarmee de data aangeleverd wordt in combinatie met de gebruikte brandsnelheid.

Greetz,

Verwijderd

Topicstarter
example: ik reboot...en laat ffies de computer laden....vervolgens start ik discjuggler (dus zonder allemaal gekke dingen tussendoor te doen) en start de .cdi file (das de iso in DJ formaat) die ik wil branden

vervolgens komt hij toch na 20 seconden met een buffer-underrun :?:?:?:?:?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-05 20:50
Ik weet niet welke versie je hebt, maar in versie 2 kun je onder View -> Options -> I/O de grootte van je cache buffer instellen (in seconden).

Misschien proberen om die hoger te zetten?

Verwijderd

Je zal wel een DC spel willen branden neem ik aan en ik gebruik dj zelf ook maar dat programma ZUIGT wel zoooo erg ligt niet aan jou of aan je brander ligt gewoon aan dat t*fus k*t programma moet je het converteren naar nero of zo
probeer cdi2nero
dat converteren en gewoon lekker met nero branden GEEN ENKEL PROBLEEM
en sodemieter dat k*t programma er gelijk ff af:):)
Pagina: 1