Geen DTS Geluid

Pagina: 1
Acties:

• niek1991
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05-2025
Hallo ik had een vraagje omdat ik geen DTS geluid kan krijgen bij mijn blu-ray films.
ik heb een philips 42" full hd tv en een philips home cinema systeem en daarnaast nog een eminent mediaplayer.
ik heb het philips home cinema systeem aangesloten via hdmi op mijn tv en met tulp aansluiting voor geluid.
ik bekijk de films door een externe HDD aan te sluiten op de eminent mediaplayer.
ik heb de eminent mediaplayer aangesloten met hdmi op mijn tv en met tulp aansluiting op mijn home cinema systeem.
als ik nu een bluray film wil kijken die DTS heeft krijg ik geen geluid, niet uit mijn tv en niet uit mijn home cinema.
wanneer ik een bluray film met ac3 kijk werken beide wel?
kan iemand me helpen ik ben echt radeloos, ook al met instellingen lopen kloten maar het lukt niet.

alvast bedankt,

niek frazer

[ Voor 5% gewijzigd door niek1991 op 09-10-2009 22:31 ]

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48
Als je philips home cinema systeem dts geluid ondersteunt zul je hem optical of via coax moeten aansluiten op je eniment.
Misschien is er een update voor je eniment dat hij dts naar stereo kan mixen.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:35
DTS bevat digitale audio. Je hebt je Eminent Mediaplayer - want daar gaat het om, toch? - op je versterker aangesloten met tulpkabels, waar waarschijnlijk analoog signaal doorheen loopt (als de de rode en witte plugs hebt gepakt). Probeer eens een digitale audioverbinding tussen je Mediaplayer en je versterker.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

Vermeld ook even de types van je home cinema systeem en van de Eminent Mediaplayer. Dan kan er gekeken worden hoe je het beste alles aan kan sluiten zodat je wel digitaal geluid kan versturen. Want nu probeer je inderdaad digitaal geluid te versturen over analoge uitgangen en dat gaat niet werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• niek1991
Het gaat om een eminent Hd Media Player EM7071
en een Philips HTS7200.

alvast bedankt voor de reacties

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Volgens dit plaatje heeft de Eminent HD Media Player een optische uitgang. Volgens de specsheet van Philips heeft de HTS2700 een digitale optische ingang. Dus als je een optische kabel zou kopen en beide apparaten daarmee verbindt zou je digitale geluiden kunne doorsturen en afspelen. Wel even je Philips HTS7200 dan op de juiste ingang zetten als je film afspeelt via de Eminent Media Player.

• niek1991
ok ga ik die morgen even kopen en uittesten en alvast bedankt.
zal morgen ook wel even laten weten of het gelukt is.

• niek1991
nou ik had nog een optische kabel liggen en het werkt, bedankt gasten

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Altijd goed om te horen dat iets werkt d:)b

Veel plezier met je DTS en Dolby Digital geluid :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kleine noot achteraf, je AC3/Dolby Digital heeft ook niet gewerkt (kan niet met tulpkabels). Waarschijnlijk stond je versterker op Pro Logic II, die een stereo signaal upmixt naar 5.1 .
Pagina: 1