Toon posts:

Witte streep op me scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Heb dinsdag me laptop terug gehad van RMA bij Asus echter kreeg ik vanochtend een witte dikke streep/strepen over zo'n 10centimeter in me scherm. Heb al driver update geprobeerd aangezien ze er een nieuw scherm en nieuwe datakabel in hebben gedaan, daarnaast heb ik een hardware-reset gedaan en hielp ook niet.

Heb een foto bijgevoegd gemaakt met me telefoon, als ik een print screen maak heb ik namelijk geen witte streep/strepen, misschien dat iemand een tip heeft wat ik kan doen of wat het kan zijn. Heb namelijk niet zo zin om me laptop weer op te gaan sturen want heb hem gewoon nodig voor me werk, en heb geen vervangende laptop/pc.

Afbeeldingslocatie: http://brandweer.pascalpost.com/IMAG0070.jpg
Foto is misschien niet zo duidelijk maar lukt me niet om een duidelijkere foto te maken.

Gr Niels

Verwijderd

hoe ziet het eruit in bios?

als de streep er dan nogsteeds zit is er een hardware probleem

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Lijkt op een probleem met de beeldschermkabel of het scherm zelf. Als je er zelf weinig verstand van hebt dus gewoon opnieuw RMA aanvragen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:44

Umbrah

The Incredible MapMan

Voel eens aan de scherm omlijsting, ga er eens helemaal omheen, dit ziet er zo'n beetje uit alsof het scherm te lang te 'strak' bevestigd is geweest. Mijn Inspiron 1525 is welliswaar een geweldige laptop die makkelijk zelf te service is, maar omdat Dell zoveel met frontjes werkt, is het nogal een geheel van plastic en kliksystemen. Aangezien de meeste Dell's en Asus-en uit dezelfde fabriek komen, en schroeven natuurlijk een inefficiënt deel zijn van het productie proces, kun je eens proberen of hij 'klikt' aan de omlijsting, waardoor de druk van het scherm afkomt, want dit lijkt me echt een gevalletje van te veel druk, als ik het goed zie op de foto (en helaas, die is niet bijster goed).

Mocht het dit niet zijn, kun je kijken naar de datakabel of de backlight-isolatie, hoewel het me iets te 'storing' is om de backlight te zijn. Teveel druk of slechte data connectie is het meest waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:23:
hoe ziet het eruit in bios?

als de streep er dan nogsteeds zit is er een hardware probleem
Als ik opstart heb ik het dus ook, heb hem vanavond even uurtje uitgezet kijken wat er dan gebeurde maar dat hielp ook niet.
ik222 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:25:
Lijkt op een probleem met de beeldschermkabel of het scherm zelf. Als je er zelf weinig verstand van hebt dus gewoon opnieuw RMA aanvragen.
Mogelijk een fout dus bij het repareren met beeldschermkabel of scherm. Heb wel enig verstand van pc's maar met laptops qua in elkaar/uit elkaar halen niet.
Umbrah schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:28:
Voel eens aan de scherm omlijsting, ga er eens helemaal omheen, dit ziet er zo'n beetje uit alsof het scherm te lang te 'strak' bevestigd is geweest. Mijn Inspiron 1525 is welliswaar een geweldige laptop die makkelijk zelf te service is, maar omdat Dell zoveel met frontjes werkt, is het nogal een geheel van plastic en kliksystemen. Aangezien de meeste Dell's en Asus-en uit dezelfde fabriek komen, en schroeven natuurlijk een inefficiënt deel zijn van het productie proces, kun je eens proberen of hij 'klikt' aan de omlijsting, waardoor de druk van het scherm afkomt, want dit lijkt me echt een gevalletje van te veel druk, als ik het goed zie op de foto (en helaas, die is niet bijster goed).

Mocht het dit niet zijn, kun je kijken naar de datakabel of de backlight-isolatie, hoewel het me iets te 'storing' is om de backlight te zijn. Teveel druk of slechte data connectie is het meest waarschijnlijk.
Ben er paar keer langs gegaan en even gedrukt(rechts) waar grootste storing zit en toen werd het scherm wel iets donkerder en witte trok iets weg. Ga even proberen om met me EOS 40D een betere foto te maken.

Hoe kan ik kijken naar de datakabel en backlight-isolatie?

Verwijderd

Data-kabel moet je'm waarschijnlijk voor uit elkaar vijzen, die zit waarschijnlijk ergens aan de "scharnieren" van je scherm.
Backlight isolatie zou ik af blijven, moet je je paneel er uit halen :)

Om 100% zeker te zijn dat het je GPU niet is (lijkt me op de foto van niet), kan je even een scherm eraan proberen te hangen.

Maar ik zou RMA Asus doen en zeggen dat hij zo is afgeleverd en dat het dus wel even snel mag gaan (niet dat dat bij hen helpt, maar bij HP wel :) )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 22:44 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:44

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb dus echt het idee dat er bij de her-montage van het scherm iets mis is gegaan. Helaas kan ik je niet helpen bij het 'demonteren' van het scherm, behalve dat ik je kan vertellen hoe het bij mijn Delletje werkt. Er zitten 4 schroeven achter de kleine rubber schokdempertjes die zorgen dat het plastic niet tegen elkaar gaan klapperen. Schroef die dingen los, en je kan het scherm zo los vouwen, en zo ook bij de schranieren komen. Op de laptop zelf zit voor het scherm ook een 'klep' achter het toetsenbord, die heeft een wel erg duidelijk 'inkepingkje' er naast zitten waardoor je dat stuk wel heel erg makkelijk kan opwippen met een schroevendraaier. Zo kun je de laptop heel makkelijk 'uit elkaar' halen, en het probleem mogelijk in de schermrand corrigeren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:43:
Data-kabel moet je'm waarschijnlijk voor uit elkaar vijzen, die zit waarschijnlijk ergens aan de "scharnieren" van je scherm.
Backlight isolatie zou ik af blijven, moet je je paneel er uit halen :)

Om 100% zeker te zijn dat het je GPU niet is (lijkt me op de foto van niet), kan je even een scherm eraan proberen te hangen.

Maar ik zou RMA Asus doen en zeggen dat hij zo is afgeleverd en dat het dus wel even snel mag gaan (niet dat dat bij hen helpt, maar bij HP wel :) )
Ga iig maandag even bellen en uitleggen, kijken wat er te regelen valt want wordt hier een beetje gek van dat gezeur elke keer. En zoals ik zei heb hem gewoon nodig voor me werk.

Heb net ander LCD scherm er aangehangen en had geen problemen. Heb net nieuwe foto gemaakt zie hieronder miss is dit beter.

Afbeeldingslocatie: http://brandweer.pascalpost.com/IMG_7555.jpg

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-02 06:48
Op me scherm??
Of gewoon op mijn scherm?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 15:06
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:52:
[...]

Ga iig maandag even bellen en uitleggen, kijken wat er te regelen valt want wordt hier een beetje gek van dat gezeur elke keer. En zoals ik zei heb hem gewoon nodig voor me werk.

Heb net ander LCD scherm er aangehangen en had geen problemen. Heb net nieuwe foto gemaakt zie hieronder miss is dit beter.
Succes...

als je 'm een volgende keer moet aanmelden, geef duidelijk aan dat ASUS m moet nakijken. Vroeger deed Asus zelf z'n reparaties, dat ging nog wel.

Tegenwoordig doet Dynafix het... en dat wil je niet, die tent is net zo'n ramp als Teleplan.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:52:
[...]

Succes...

als je 'm een volgende keer moet aanmelden, geef duidelijk aan dat ASUS m moet nakijken. Vroeger deed Asus zelf z'n reparaties, dat ging nog wel.

Tegenwoordig doet Dynafix het... en dat wil je niet, die tent is net zo'n ramp als Teleplan.
Heey,

Ga maandag bellen en dan leg ik het wel uit. Als je op msn bent spreek me even aan als je wil.

Hij is als goed is gerepareerd bij ASUS zelf want moest hem opsturen naar ASUS Holland BV aan de .... in Emmen.

Gr Niels(je weet wel welke ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 15:13 ]

Pagina: 1