[Drivers] Krijg VGA niet meer geïnstalleerd na mem. upgrade.

Pagina: 1
Acties:

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:10
Beste tweakers,

Onlangs heb ik een g.skill 2x1024MB setje overgenomen van een mede tweaker. Deze is geinstalleerd en wordt correct herkend door de BIOS en Windows XP zelf.
Wat mij opviel na het aanzetten was dat mijn VGA drivers opeens waren verdwenen. Ik dus drivers downloaden, maar hij zegt dat er geen compatible hardware in mijn systeem wordt herkend?? Ik heb ook de drivers geprobeerd die ik voorheen had, maar dat mocht ook niet baten !

Het betreft een MSI 8800GTS 512MB OC kaart. Hoe kan ik dit oplossen ?

B.v.d !

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Per ongeluk je videokaart aangestoten met het plaatsen van de geheugenmodules?
Maak je kast eens open en duw er eens tegen ;) (pc uitgeschakeld!)

• s3.
Zal ik zo proberen. Ik heb ook in de logboeken gekeken in de hoop dat ik kon vinden waarom de drivers opeens weg waren, maar ik kon daarover niks vinden.

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Waarschijnlijk heb je er nu dan 4GB in zitten ?

Wat voor bord/chipset heb je ? Ik heb zelf ooit wel eens een bord gehad wat het remappen van het geheugen tussen 3GB en 4GB blijkbaar niet goed deed. Dat kon de videokaart toen niet zo waarderen (wel beeld met standaard-vga driver, maar vastlopen zodra de Nvidia-driver werd geinstalleerd), in een ander bord werkte het allemaal wel goed (met dezelfde drivers).

• s3.
Het werkt nu weer. Ik heb de VGA eruit gehaald en even geblazen. Ik denk dat dat inderdaad het probleem was ;) Deze kan alweer dicht !

Bedankt voor de tips !