Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Q-media minilaptop Neckermann

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-11 01:09
http://www.neck.nl/produk...b1?sp=066436&welt=default

Me schoonmoeder heeft hem ook gekocht omdat ze een goedkoop internet laptop nodig heeft.
Vind het zelf maar een prul. Dat ding is echt traag en draait oude win ce 5.0 op. Er zit niet eens een recovery bij..

Systeem geheugen is 128mb en het flashgeheugen is 2GB. Is het mogelijk om dit ding sneller te maken en wat meer compatible met ander software? Er zijn niet eens een virusscanner voor te vinden.

Is het zinvol om er linux erop te zetten, aangezien me dit wat gebruiks vriendelijker lijkt dan win ce 5.0

En wat voor soort flashgeheugen zit erin en is dit te verwijderen? Heeft het zin om er meer geheugen in te zetten?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

sd kaartje? tot 8 gig

400% winst

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 08:56
Och gut, een zoveelste Trendtac epc 701 kloon.... http://www.alibaba.com/pr...nch_mini_PC_epc_701_.html

Ook voor Linux zal je een lichte smaak moeten gebruiken. Zo'n ding is niks en zal nooit wat worden.

Ter vergelijking, mijn Sony Ericsson Xperia X1 smartphone loopt nog rondjes om die "laptop". Hetzelfde geldt voor de inmiddels meer dan 10 jaar oude Intel Pentium II 350MHz computer. En die bak gebruikte in tot 3 jaar geleden nog, en toen was die al traag op het web...

Met andere woorden: Dit ding was niks, is niks en zal ook nooit wat worden. Reden is dat de rekenkracht van de processor sowieso te beperkt is om ook maar iets meer aan te kunnen dan het verwerken van simpele html code (flash zal al te zwaar zijn gok ik zo).

[ Voor 40% gewijzigd door GENETX op 09-10-2009 19:20 ]

• Robin4
Er kan wel extern een sd kaartje in. Maar weet niet dit de manier van `upgraden` is. Normaal zit dit geheugen meestal toch intern.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Hier kun je het beste verder gaan :)
[Ervaringen] Trendtac epc 700

Verwijderd

Ben benieuwd wat voor een resolutie dit laptopje heeft. Echt mensen, webben met een resolutie lager dan 1024x600 is niet te doen, imho. Uiteindelijk weggegooid geld. Ik snap ook niet dat fabrikanten dit soort shit op de markt durven te gooien. En dan doel ik op de EEE PC 7". Alhoewel misschien dat scherm kan uitzoomen?

• GENETX
800x480, *zucht*. De Trendtac epc 701 is gemaakt om goedkoop te zijn, nog goedkoper als de Eee PC en het is dna ook echt de goedkoopste rotzooi die er is imho. Leuk als je er mee gaat tweaken, maar ook enkel dan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:44:
Ben benieuwd wat voor een resolutie dit laptopje heeft. Echt mensen, webben met een resolutie lager dan 1024x600 is niet te doen, imho. Uiteindelijk weggegooid geld. Ik snap ook niet dat fabrikanten dit soort shit op de markt durven te gooien. En dan doel ik op de EEE PC 7". Alhoewel misschien dat scherm kan uitzoomen?
tsja, sommige mensen zijn nu eenmaal cheap...

wedden dat ze die fout maar 1x maken? >:)

• Robin4
Me basis vraag is. Dat apparaat is het geheugen uit te breiden van 2GB naar 4GB of 8GB.
Weet iemand wat voor geheugen erin moet en waar dat precies zit in dit apparaat?
In de handleiding staat dat het nand geheugen is..

Heb dat andere topic al doorgenomen, maar zoek meer naar hoe het geheugen is uit te breiden.

[ Voor 17% gewijzigd door Robin4 op 09-10-2009 23:36 ]

Verwijderd

schroef hem open en kijk of er lege slots zitten? volgens mij zit alles namelijk op het mobo gesoldeerd

• GENETX
Als het de easy way te doen zou zijn dan is het gewoon een kwestie van RTFM toch? Daar zou dan in moeten staan waar het geheugen moet komen en welk type. Anders zul je hem open moeten halen inderdaad en kijken of je het kan uitbreiden en zo ja, welk type.

• Robin4
Er staat in de manual dat er alleen Nand flash erin zit.. Verder geen uitleg over het uitbreiden ervan..

Iemand weet hoe je dat ding moet openen? Heb het gisteren bijna open gehad. Maar de achterzijde van de behuizing wilt er niet eraf.. althans niet los komen.. hoe zit dit vast. Heb geen zin om iets te breken ofzo..
Had alle schroefjes er dan ook eruit..

[ Voor 5% gewijzigd door Robin4 op 10-10-2009 13:38 ]

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11 01:18
Robin4 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 13:36:
Er staat in de manual dat er alleen Nand flash erin zit.. Verder geen uitleg over het uitbreiden ervan..

Iemand weet hoe je dat ding moet openen? Heb het gisteren bijna open gehad. Maar de achterzijde van de behuizing wilt er niet eraf.. althans niet los komen.. hoe zit dit vast. Heb geen zin om iets te breken ofzo..
Had alle schroefjes er dan ook eruit..
Over het algemeen zit de behuizing van een laptop ook nog vast geklikt, dit is gewoon los te halen maar gaat over het algemeen gepaard met selectief op sommige plaatsen (veel) kracht uitoefenen, meestal zie je wel waar de behuizing vastgeklikt zit.
Als je niet verder durft te gaan gezien het zo enorm vast zit (wat ik kan geloven en zelf ook meerdere keren heb meegemaakt en toen ook gestopt ben) zou ik iemand vragen die je kent die het vaker gedaan heeft

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Serieus...voor 299 heb je een normale netbook. Weet of je percee deze wilt maar deze week is bij de Aldi de Medion 10'' te halen met xp en kun je net wat meer mee. Foutje, dacht dat je die wilde halen.

[ Voor 12% gewijzigd door NeoMe op 10-10-2009 13:49 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• gbfransje
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 00:09
Beetje oude topik maar wil toch ff mededelen dat ik ook zo'n ding heb gekocht om me te verdiepen in WinCe5
ik heb het minipc 7" geopend en de nandflasch disk blijkt een gewoon usb stikje te zijn
heb het stikje in m'n pc gestopt en opnieuw WinCe6 erop gezet tot volle tevredenheid

helaas bleek de orginele stick niet zo best en verloor soms wat na enige tijd (2gb stick 256 werkgeheugen)
na veel copieren en testen lukte me niet een andere usb stick te gebruiken
tot ik ff een progje downloude om een exacte diskcopie te maken
heb nu een 8GB stickje en werkt met een probleempje , als ik de usb stick in mijn pc plaats zie ik alleen de 256mb partitie , met systeembeheer zie ik ze wel onders Win XP pro
Pagina: 1