Toon posts:

Netwerk tussen XP en Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al enige tijd met de vraag of ik wel een actief netwerk heb of niet...

Mijn vader heeft een desktop pc met XP draaiende.
Via ZIJN router ben IK met mijn laptop met Vista draaiende, zowel draadloos als met utp kabel aangesloten.
Ook is de PS3 met kabel aangesloten op deze router.
En als laatste is er nog een laptop met XP alleen draadloos geconnecteerd.

Dus even een overzicht:

Desktop (xp) met router,
Laptop (vista) aangesloten op router, zowel draadloos als met kabel.
Laptop (xp) aangesloten op router, enkel draadloos.
PS3 aangesloten op router, enkel kabel.

Nu, als ik op mijn laptop (vista) onder netwerk kijk, zie ik de andere apparaten NIET.
Ook vanaf de desktop (xp) zie ik GEEN andere apparaten.

Alle apparaten kunnen perfect op internet, laat dat even duidelijk zijn, anders was ik dit niet aan het typen. :p

Hoe, en op welke computer moet ik een netwerk instellen?
Mijn logische redenering, is een netwerk instellen vanaf de desktop met router. Aangezien die router is ingesteld op de desktop.

Nu vraag ik aan jullie, HOE kan ik dit zorgvuldig doen?

Alvast bedankt!

Grtz

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-01 21:07
Google is je vriend. Google eens op "how to set up a home network with xp and vista"

dan krijg je bv:
http://windows.microsoft....Setting-up-a-home-network

ook vind je vele linkjes naar fora waar deze problemen al eerder behandeld en opgelost zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg het maar niet inorde!

Ik met mijn laptop zit in hetzelfde netwerk als de desktop pc, namelijk WORKGROUP.
Nu kan ik mijn bestanden vanop de laptop openbaar in het netwerk zetten en kan de desktop deze zien en openen.
Maar ik op de laptop, of de desktop pc, kan niet in de openbare mappen van de desktop pc.

Dus de desktop pc heeft openbare mappen in het netwerk, maar hij kan erzelf niet in kijken..!! (xp)
Waar moet ik dit instellen?!

• Nyxium
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 12:57:
Ik krijg het maar niet inorde!

Ik met mijn laptop zit in hetzelfde netwerk als de desktop pc, namelijk WORKGROUP.
Nu kan ik mijn bestanden vanop de laptop openbaar in het netwerk zetten en kan de desktop deze zien en openen.
Maar ik op de laptop, of de desktop pc, kan niet in de openbare mappen van de desktop pc.

Dus de desktop pc heeft openbare mappen in het netwerk, maar hij kan erzelf niet in kijken..!! (xp)
Waar moet ik dit instellen?!
lekker duidelijk..

als ik het goed begrijp heb krijg je wel toegang tot shared map van xp computer maar niet in de shared map van vista computer? En vraagt de computer om een gebruikersnaam en wachtwoord, als je in de shared bestanden van vista wil kijken?

Als je dat bedoelt dan kan je het probleem oplossen door een gebruikers account in te stellen bij de vista. Als je niet weet hoe dat moet, moet je maar even googelen. Of kijk eens naar oudere topics in dit forum. Er zijn al heel wat mensen die hetzelfde probleem (als ik het goed begrijp uit je verhaal) hebben gehad.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Nyxium schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:14:
[...]

lekker duidelijk..

als ik het goed begrijp heb krijg je wel toegang tot shared map van xp computer maar niet in de shared map van vista computer? En vraagt de computer om een gebruikersnaam en wachtwoord, als je in de shared bestanden van vista wil kijken?

Als je dat bedoelt dan kan je het probleem oplossen door een gebruikers account in te stellen bij de vista. Als je niet weet hoe dat moet, moet je maar even googelen. Of kijk eens naar oudere topics in dit forum. Er zijn al heel wat mensen die hetzelfde probleem (als ik het goed begrijp uit je verhaal) hebben gehad.

succes
Nee, het is net omgekeerd... haah :P
de vista mappen kunnen geopend worden, maar de gedeelde xp mappen NIET..
waar moet ik dat in XP instellen? Vanop de PC met XP kan ik zelfs NIET in de openbare mappen van XP (die ik dus openbaar heb gemaakt) super onlogisch gwn! 8)7

En anders ga ik heeel opnieuw beginnen, heel nieuw netwerk...
We zitten dus in het netwerk WORKGROUP, alleen weet ik niet hoe ik die moet verwijderen...?
Heb gelezen dat als je de naam WORKGROUP wijzigt in een blanco veld, dat het netwerk dan weg is, maar dit is onmogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2009 16:56 ]

• Nyxium
dus de xp pc kan niet in zn eigen shared map.... dat heb ik nog nooit gehad. En zou ook niet weten hoe je dat oplost.

sowieso is windows netwerk een pita om aan de praat te krijgen, heb er zelf ook altijd veel mee moeten kloten om het werkend te krijgen. toch blijven googelen! en mocht je het opgelost hebben, graag ff de oplossing posten.

Verwijderd

Topicstarter
Nyxium schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:16:
dus de xp pc kan niet in zn eigen shared map.... dat heb ik nog nooit gehad. En zou ook niet weten hoe je dat oplost.

sowieso is windows netwerk een pita om aan de praat te krijgen, heb er zelf ook altijd veel mee moeten kloten om het werkend te krijgen. toch blijven googelen! en mocht je het opgelost hebben, graag ff de oplossing posten.
ik hou u op de hoogte ;)
Pagina: 1