[MacBook] Problemen met Migratie-Assistent

Pagina: 1
Acties:

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 22:34

rvd50

...................

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe HD voor me MacBook 13,3" Aluminium gekocht. Ik wil graag programma's en andere gegevens meenemen naar me nieuwe HD met behulp van Migratie-Assistent. Alleen als ik deze open en de 2de optie selecteer, stuit ik problemen. Hij blijft maar zoeken naar schijven en na enkele uren heeft ie nog niks gevonden. Ik heb 2 externe HD's erop aangesloten, een met Journaled-indeling en een andere met Windows-indeling. Hij zou toch 1 van de 2 minstens moeten vinden?

Want kan ik het beste doen, zodat m'n Mac toch schijven kan vinden? Het liefst wil ik beginnen met een schone install van Leopard.

R.D50

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wat zit er nu precies in de MacBook en wat hangt er extern aan ? Welke van deze schijven bevat de bron en wat is welke word het doel van de migratie ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 16:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@rodian50:
'me' is geen bezittelijk voornaamwoord. 'mijn' is dat wel. En als je het dan fout doet, doe het dan consequent fout ;)

Verder zal je inderdaad even de vragen van Herby moeten beantwoorden:
1) Wat staat er op de HD in je MacBook?
2) Wat staat er op de externe HD's?
3) Waarom sluit je een HD met 'Windows-indeling' (is dat FAT32 of NTFS?) aan?
4) Waar moet de data vandaan komen?

Migratie assistent werkt uitsluitend om gegevens van een voorgaande OSX install (op een andere disk of een andere Mac) te migreren, dus niet van een Windows systeem.

Launching containers into space

• rvd50

rvd50

...................

Topicstarter
Whieee schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:55:
@rodian50:
'me' is geen bezittelijk voornaamwoord. 'mijn' is dat wel. En als je het dan fout doet, doe het dan consequent fout ;)

Verder zal je inderdaad even de vragen van Herby moeten beantwoorden:
1) Wat staat er op de HD in je MacBook?
2) Wat staat er op de externe HD's?
3) Waarom sluit je een HD met 'Windows-indeling' (is dat FAT32 of NTFS?) aan?
4) Waar moet de data vandaan komen?

Migratie assistent werkt uitsluitend om gegevens van een voorgaande OSX install (op een andere disk of een andere Mac) te migreren, dus niet van een Windows systeem.
1) Op mijn HD staan alle programma's, muziekbestanden, documenten enzovoort. Eigenljk alles, maar wil niet alles per se meenemen
2) Op de externe HD stonden eerst allemaal bestanden. Daarna geformatteerd (Journaled)
3) Die was al aangesloten, vandaar.
4) Van mijn interne HD.

Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben, zo niet dan hoor ik dat wel ;)

R.D50

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Heb je OS X al op de nieuwe HD staan , anders gaat Migratieassistent je slecht kunnen helpen...

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• rvd50

rvd50

...................

Topicstarter
Herby schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:25:
Heb je OS X al op de nieuwe HD staan , anders gaat Migratieassistent je slecht kunnen helpen...
Nadat ik de nieuwe HD in mijn MacBook geplaatst heb, run ik de installcd van OS X. Daarna kan ik toch migratie-assistent gebruiken?

P.S Is het ook mogelijk om die nieuwe HD te installeren, OS X erop zetten en dan Time Machine gebruiken. Of moet dat al direct bij de installatie. Want ik wil echt per se een clean install..

[ Voor 22% gewijzigd door rvd50 op 10-10-2009 00:01 ]

R.D50

• rvd50

rvd50

...................

Topicstarter
Het is uiteindelijk gelukt!

Mag een slotje op!

R.D50

Pagina: 1