3com ADSL gateway - wel verbinding, geen internet

Pagina: 1
Acties:

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:52
Wegens HEEL veel connectiondrops op mijn linksys (2 stuks) heb ik uiteindelijk een andere gateway gekocht, de 3com Officeconnect ADSL 54 11g (de 3CRWDR101A-75).

Ik stel alles in zoals dat zou moeten voor Tiscali:

1483 bridged (dynamic)
VPI/VCI 0/34
LLC

Wireless enabled, DHCP client aangevinkt. Dan krijgen alle pc's keurig een ip adres toegewezen in de goede range. Alleen: dan krijg ik geen verbinding met internet? DSL is up, modem traint netjes in. Mijn oude linksys heeft dezelfde instellingen, en die geeft direct weer internet. Hang ik de 3Com erin, dan lukt het me niet...
Wat zie ik nou over het hoofd?

Edit: vergeten er bij te vermelden dat ook met de ethernetkabel rechtstreeks tussen laptop en 3com er geen verbinding met internet mogelijk is.

[ Voor 30% gewijzigd door GurbY{nl} op 09-10-2009 20:37 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je andere DNS servers op die 3COM instellen? Probeer dan eens de OpenDNS servers. Als je DSL up is, heb je de instellingen wel goed staan, dus op zich vreemd.

• Kabouterplop01
  • Laatst online: 28-02 22:10

Kabouterplop01

chown -R me base:all

missschien mac addres issue?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dan zou hij, lijkt mij, ook geen DSL link moeten krijgen.

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:52
Ik heb "DNS from ISP" aangegeven. Als ik de linksys aansluit, zie ik dat ik een DNS ip heb; als ik de 3Com aansluit zie ik dat als DNS 192.168.1.1 staat; de 3com zelf dus. Dat lijkt me niet juist, maar op de een of andere manier krijgt ie die niet van de isp...

EDIT
Ik heb, na alles geprobeerd te hebben, de nieuwste firmware opgehaald en die erop gezet. Opnieuw reset, daarna van scratch af aan alles opnieuw ingesteld (op precies, maar dan ook PRECIES dezelfde manier als de eerste keer) en je raadt het al: verbinding. En op alle pc's.

Probleem is dus opgelost. Alleen: wat WAS het probleem? Ik begrijp het nog steeds niet. Het heeft met de DNS inderdaad te maken gehad, maar daar waar ik de eerste keer DNS van ISP had aangevinkt, heb ik dat nu ook weer gedaan, met het verschil dat de eerste dus géén goede DNS server gaf (zijnde de 3com zelf) en de tweede keer, met de nieuwste firmware, dat dus wel het geval is. Ik hoop maar op een firmware fout, maar dat lijkt me toch sterk want zo'n ding zou out of the box moeten kunnen draaien lijkt me...

[ Voor 60% gewijzigd door GurbY{nl} op 10-10-2009 12:40 ]