• lordsanny
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-05-2025
Hallo allemaal.

Mijn PC heeft al een paar maanden last van kuren bij games. Soms na 1 uur, soms na 10 minuten word mijn beeld zwart, en vaak krijg ik na 5 seconden weer beeld. Soms valt echter gewoon het video signaal weg.

Ik heb OCCT, prime95, memtest en furmark gedraaid, en allemaal geven ze geen enkel probleem. De laatste tijd werd het zo erg, dat ik op vista nouwelijks meer kan spelen, omdat om de minuut m'n monitor/videokaart weer problemen geeft. Op windows 7 is het minder, maar ook daar krijg ik vastlopers.

De laatste tijd werd het weer erger, en ben ik weer gaan testen. Nu viel me op in OCCT, dat hij bij spanning aangeeft dat 3.3V 3.25V afgeeft, dat 5V 3.60V afgeeft en dat 12V 7V afgeeft :? .
Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/sy5wnb.jpg

Volgens mij heb ik een 'goedkope' 750W voeding, merk weet ik niet.

Ik zou niet weten wat het probleem kan zijn, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Systeem:
Abit Fatal1ty FP-IN9 SLI
Q6600 (G0) 2.4 Ghz
2x2 GB OCZ Gold ram (800 MHZ)
Club 3D HD4870 (512MB)

Alvast bedankt,
lordsanny

PS, ik bedenk me net dat tijdens zo een vastloper teamspeak gewoon blijft werken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zulke lage spanningen kunnen niet kloppen, bij nog geen 7V op de 12V lijn valt je systeem gewoon compleet uit.
Zoek eens op om wat voor voeding het gaat en vervang dat ding eens door iets anders (aan een goede 400W heb je al meer dan genoeg) en kijk of je de problemen blijft houden.

• lordsanny
Wow, dat is pas een snelle reactie. Ik ga het merk opzoeken, ik heb alleen geen andere voeding bij de hand.
Ik ben erachter, het is een CRS PSH750Q voeding.

[ Voor 18% gewijzigd door lordsanny op 09-10-2009 17:13 . Reden: Nieuwe info ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Stroom meten met een multimeter op een kabel in de kast.

Drivers videokaart verwijderen, en verwijder software gebruiken(www.guru3d.com), dan verschillende drivers installeren, dus ook oude proberen.

• lordsanny
Ik heb een multimeter in een molex gestopt, en op de 12V rail staat mooi 12V-12,04V, zowel idle als onder full load.
Edit: driver sweeper heeft geen verbetering gebracht :(

[ Voor 20% gewijzigd door lordsanny op 09-10-2009 19:31 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 13:11
het kan best zijn dat je een voeding hebt met verschillende rails... Dan kan het zijn dat je multimeter 12.04V aangeeft op 1 rail, maar dat op een andere rail toch maar 8V staat.

Even niets...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat zou kunnen idd. En verklaren waarom het systeem niet gelijk compleet dood neervalt :P

• lordsanny
Ik heb nu geen idee hoe ik aan een voeding kan komen om te testen. Nou ja, bedankt voor jullie hulp _/-\o_ .

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

lordsanny schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:55:
Ik heb nu geen idee hoe ik aan een voeding kan komen om te testen. Nou ja, bedankt voor jullie hulp _/-\o_ .
Leen er een van een vriend of loop even een PCwinkel binnen en vraag of je het daar even kan testen.

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04-2025
De voeding komt trouwens van procase, ik kon het type niet vinden in hun productlijsten maar een paar andere 750W voedingen hadden het 80+ certificaat, dus die van jou zal waarschijnlijk niet een super crappy voeding zijn, ik kon helaas niet vinden hoeveel rails ze hadden.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mja, ook bij goede merken komen maandagochtendgevalletjes wel eens voor toch? :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• lordsanny
Staat dat niet normaal op de zijkant van de voeding? Dan kan ik het even opzoeken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je kunt er nooit helemaal vanuit gaan wat er wel of niet op de zijkant staat, maar bij een goede voeding kun je het wel vinden, dan staat er bij de leverbare wattages iets van 12V1 en 12V2 oid, vaak ook met een max totaal over beide 12V lijnen tegelijk (wat lager zal zijn dan als je 12V1 en 2 optelt).

Iig is de boel opentrekken en kijken wat je kunt vinden een goede positieve stap :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1