Eyefinity met verschillende monitor groottes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee wat er gebeurt in games met Eyefinity als ik bijvoorbeeld 1 30" en 2 24" gebruik? Bij 3 dezelfde displays wordt het gewoon herkend als 1 grote display, en daarop ook afgespeeld, maar als de groottes verschillend zijn, wat gebeurt er dan?
Ideaal is natuurlijk 3 30", maar weet niet of ik daar 2500 euro aan wil hangen, zo'n grote gamer ben ik nu ook weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:38:
Iemand enig idee wat er gebeurt in games met Eyefinity als ik bijvoorbeeld 1 30" en 2 24" gebruik? Bij 3 dezelfde displays wordt het gewoon herkend als 1 grote display, en daarop ook afgespeeld, maar als de groottes verschillend zijn, wat gebeurt er dan?
Ideaal is natuurlijk 3 30", maar weet niet of ik daar 2500 euro aan wil hangen, zo'n grote gamer ben ik nu ook weer niet...
Dat ligt aan de resolutie als ze dezelfde resolutie hebben zal er niks aan de hand zijn maar anders moet de 30 inch reso naar beneden ;)

overigens 1 scherm moet DP poort zijn:)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:48
Je bedoelt zo:
i7x schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:21:
Ik heb voor de duidelijkheid maar even een plaatje geshopt.
[afbeelding]

Zoals je kunt zien hebben de 20" monitoren horizontaal exact een resolutie van 1600 pixels. De 30" monitor heeft dit verticaal. Wanneer de twee 20"monitoren dus gekanteld zouden worden zou de resolutie perfect doorlopen en kom je dus op een totaal van 4960x1600. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit voor problemen zou kunnen zorgen i.c.m. Eyefinity.
Voor zover ik het topic heb gevolgd is hier nog geen bevestiging van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Tsja, dat is nog één van de grote vragen rond Eyefinity. Ik meende ook eens een demo van Crysis te zien op Eyefinity met de twee schermen aan de zijkanten, waarop dan boven en ondere een klein zwart randje te zien was, maar dat kon ik ook best verkeerd gezien hebben.

Het lijkt mij dat de zijschermen in ieder geval een gelijke verticale resolutie moeten hebben, maar dat is nog niet zeker te zeggen, aangezien niemand Eyefinity tot nu toe getest heeft met verschillende schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe dit:

Afbeeldingslocatie: http://dustbowl.files.wordpress.com/2008/01/medium_2173697245_e645b65315_o.jpg

Of realistischer: een 30" geflankeerd door 2 x 20" in portretmodus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Als het betaalbaar was had ik t zo gedaan. :+

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:45:
Doe dit:

[afbeelding]

Of realistischer: een 30" geflankeerd door 2 x 20" in portretmodus :)
Doe het dan goed en neem 6 van die dingen :D

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Wat betreft display port, ik heb 3 schermen met enkel dvi. Is het mogelijk om een Display Port naar HDMI kabel te gebruiken? (hdmi connector kan wel in het hdmi > dvi verloopje die bij elke kaart zit).

http://www.kabeltje.com/d...hdmi-kabel-3m-p-1554.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Jut schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:50:
Wat betreft display port, ik heb 3 schermen met enkel dvi. Is het mogelijk om een Display Port naar HDMI kabel te gebruiken? (hdmi connector kan wel in het hdmi > dvi verloopje die bij elke kaart zit).

http://www.kabeltje.com/d...hdmi-kabel-3m-p-1554.html
Nee dit is niet mogelijk er kunnen geen verloopjes gebruikt worden bij de DP poort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:48
Als er 3 of meer monitoren worden gebruikt niet, nee.
Bij 1 of 2 monitoren schijnt het wel mogelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Xenomorphh schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:16:
[...]

Nee dit is niet mogelijk er kunnen geen verloopjes gebruikt worden bij de DP poort..
Wel met een actieve converter. Die zijn echter wat duurder (maar niet zo duur als een DP-scherm ;))

Verschillende groottes van het scherm kan sowieso wel. Weet jouw graka veel hoe groot schermen zijn, alleen de resolutie is bekend. Maar ik denk dat het beeld niet goed overloopt met verschillende groottes (en gelijke resoluties), het grootste scherm is dan een beetje uitgerekt t.o.v. de kleinste, zou ik het dus niet op wagen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja nee, het gaat dus wel degelijk over 2560*1600, voor zo ver ik weet zijn er geen 24 schermen die dat hebben ;)

Dan moet ik misschien wachten op Eyefinity6 en 4 20" nemen, want 2 extra vind ik bijna niet de moeite. Dan rest er nog alleen maar te hopen dat er van de 5870 X2 een Eyefinity6 versie uit gaat komen...

Heeft er trouwens iemand enig idee welke 20" je 90° kan kantelen? de Samsung F2080 is de enige die ik kan vinden, maar die is vrij traag.

Ik bedenk me trouwens net dat die Eyefinity6 met miniDP's werkt, dus dan moeten het ofwel schermen zijn die dat hebben, ofwel 5 actieve DP --> DVI converters, maar dan wordt het natuurlijk weer vrij prijzig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-03-2022

Jut

Vond deze: (dankzij anandtech)

http://www.ramelectronics...rt2hdmi/prodPTC00006.html

Misschien het proberen waard...

EDIT: Schandalig hoge verzendkosten bij ramelectronics voor zo'n ''stom'' ding waarvan je het nog niet zeker weet of hij wel actief is gezien het een no-name ding lijkt.

Wel andere adapters gevonden (zeker weten actieve):

- Displayport > DVI-D tot 1900x1200
http://kabeltje.com/accel...-dvid-adapter-p-1568.html
- Displayport > HDMI tot 1920x1200
http://kabeltje.com/accel...-adapter-25cm-p-1567.html
- Displayport > DVI-D dual link tot 2560x1600
http://kabeltje.com/accel...-adapter-25cm-p-1628.html

[ Voor 56% gewijzigd door Jut op 10-10-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat die bestaan weet ik, ik had er ook al wat gevonden, maar zijn allemaal niet meteen goedkoop te noemen... En om voor een scherm van 120 euro nog eens 50+ op te leggen vind ik nogal zonde (en ik zou eigenlijk de 2560*1600 willen, dan moet ik ze niet nog een keer kopen als ik dan toch ooit drie 30" neem).

Maar niemand die 20" monitors kan verzinnen die 90° kunnen kantelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:23
Aangezien de vraag van de topicstarter nog niet beantwoord is zal ik hem even bumpen. Ik wil namelijk hetzelfde. Een groot scherm in het midden met displayport en 2 kleine schermpjes aan de zijkant.

1024x1280 | 1920x1080 | 1024x1280

De zijschermpjes kantel ik.

Zou het kunnen?

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
BUMP

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Dat zou gewoon moeten werken. Staat ook gewoon op de AMD Eyefinity website:
ATI Eyefinity is defined as two or more display outputs operating simultaneously and independently from each other. Support is available for Duplicated (Clone) and Extended multiple monitor modes, with new support for the capability to group displays into a massive single large surface spanning across multiple displays for use with your desktop workspace, video playback, with support for both windowed and full screen 3D applications.
Bron: http://www.amd.com/uk/pro...nity/Pages/eyefinity.aspx

Eyefinity kan dus 2 of meerdere monitoren onafhankelijk van elkaar aansturen. Dus als je monitoren van verschillende groottes hebt, dan kan je elk afzonderlijk aansturen inclusief hun eigen resoluties. Het zou ook wel vreemd zijn als dit niet zou werken aangezien AMD zegt dat Eyefinity de meest flexibele multi-display oplossing is die er bestaat.

Als je een single large surface (SLS) wilt creeeren via meerdere monitoren, dan zal je voor zover ik weet echter wel identieke monitoren moeten hebben (of tenminste monitoren die dezelfde resoluties aan kunnen).

Zie ook de officiele Eyefinity whitepaper: http://www.amd.com/us/Doc...nity_Technology_Brief.pdf

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Als je ik idt ga doen moet ik wel kleine schermen vinden met dezelfde pixel pitch. Dat is wel lastig zoeken.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de zijschermen gaat kantelen mag je er zelfs nog op letten dat de pitch verticaal gelijk moet zijn aan de pitch van het hoofdscherm horizontaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:27:
Als je de zijschermen gaat kantelen mag je er zelfs nog op letten dat de pitch verticaal gelijk moet zijn aan de pitch van het hoofdscherm horizontaal ;)
Tja. Daarom heb ik besloten om ze niet te kantelen en de maximale verticale resolutie 1024 te laten. Nu nog goedkope kleine schermen met een pixel pitch van 0.282mm :)

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Het is bijna onmogelijk om 2 verschillende monitoren te vinden met dezelfde pixel pitch. Met 2 verschillende bedoel ik dat ze verschillen van de diagonalen.

Toch maar 3 23 inch schermen kopen dan. waarvan eentje met DisplayPort.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk je trouwens dat je het überhaupt gaat zien dan? Ik denk eerder dat je je meer zorgen mag maken over de kijkhoek. Zeker als je wat goedkopere schermen met TN-panelen koopt. Zet die op hun kant en je kijkt er niet tegenaan vanuit de verwachtte kijkhoek. Kleuren kunnen afwijken alsmede ook helderheid. Je hebt ook schermen die een tilt-modus hebben en waarvan men dus verwacht dat er ook in de portrait-modus naar wordt gekeken. Hopelijk hebben die minder last van verkleuring e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:11:
Denk je trouwens dat je het überhaupt gaat zien dan? Ik denk eerder dat je je meer zorgen mag maken over de kijkhoek. Zeker als je wat goedkopere schermen met TN-panelen koopt. Zet die op hun kant en je kijkt er niet tegenaan vanuit de verwachtte kijkhoek. Kleuren kunnen afwijken alsmede ook helderheid. Je hebt ook schermen die een tilt-modus hebben en waarvan men dus verwacht dat er ook in de portrait-modus naar wordt gekeken. Hopelijk hebben die minder last van verkleuring e.d.
Ik wil ze ook niet meer in portrait modus gaan gebruiken.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Eyefinity werkt niet met een P(ortrait)L(andscape)P(ortrait) opstelling. Erg jammer maar ik ga het alsnog wel doen. Dan maar wachten op een driverupdate (met Linux werkt het wel dus die zal er vast wel komen) of een TH2Go aanschaffen.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik heb het nog even met CRT's geprobeerd maar die doen erg gek met eyefinity omdat zij resoluties voor hun kiezen krijgen die zij niet echt begrijpen. CRT's interpreteren de resolutie die ze krijgen blijkbaar zelf.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

i7x schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:50:
Eyefinity werkt niet met een P(ortrait)L(andscape)P(ortrait) opstelling. Erg jammer maar ik ga het alsnog wel doen. Dan maar wachten op een driverupdate (met Linux werkt het wel dus die zal er vast wel komen) of een TH2Go aanschaffen.
Dan blijft de vraag over of het een beetje werkt om bijvoorbeeld 2x 17" en 1X 20" naast elkaar te zetten. De 17" schermen natuurlijk aan beide zijden van de 20", want dit zie ik nog niet echt beantwoord in dit topic. Iemand hier al ervaring mee, ik zit er zelf namelijk aan te denken dit te doen met een 5770.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 09-11-2009 10:30 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ik neem aan dat dat mogelijk is wanneer de resoluties wel overeen komen in hoogte en breedte (dus door afsnijding). Wanneer ze alsnog wel verschillen in breedte heb je in principe hetzelfde probleem als met een PLP opstelling (ook daar verschilt alleen de breedte wanneer je de schermen kantelt). Ik gok er dus op dat dat nu nog niet werkt (behalve met Linux dan misschien maar om daar nou je games in Eyefinity op te laten draaien?).

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik heb eyefinity aan de praat gekregen met 2 monitoren. Eén 1680x1050 lcd display en één CRT die maximaal 1920x1440 haalt. De CRT deed alleen een beetje gek omdat die probeert te schalen. In het plaatje wat je ziet van de Catalyst Control Center zie je dat hij de resolutie van de CRT 'afknipt'. Dit zou hij bij 3 schermen ook wel kunnen denk ik.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Gebeurd dat afknippen ook horizontaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Dat kan je, denk ik, alleen zien op een TFT omdat mijn CRT altijd centreert. Ik hoop morgen mijn 3de TFT binnen te krijgen dan ga ik het testen.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Vooralsnog maar 2 schermen... maar het is niet makkelijk om schermen met verschillende resoluties te groeperen. Je kan gewoon simpelweg niet voor 3600x1050 kiezen.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Ik heb een topic gevonden om PLP toch werkend te krijgen. Ik hoop dat iemand er wat aan heeft:

http://www.widescreengami....php?f=64&t=17276&start=0

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyvd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 22:15
jorisdekloris schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:29:
Ik heb een topic gevonden om PLP toch werkend te krijgen. Ik hoop dat iemand er wat aan heeft:

http://www.widescreengami....php?f=64&t=17276&start=0
Helaas, hij krijgt het alleen voor elkaar met Softth in die thread..

Vooralsnog is PLP niet ondersteund in Eyefinity. Terwijl mijn 24" zo mooi samen gaat met 2x 17" 4:3 portrait!!

Wachten en hopen!

Nvidia GeForce RTX 3080 Ti - Nvidia’s new Ampere leader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
johnnyvd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:41:
[...]

Helaas, hij krijgt het alleen voor elkaar met Softth in die thread..

Vooralsnog is PLP niet ondersteund in Eyefinity. Terwijl mijn 24" zo mooi samen gaat met 2x 17" 4:3 portrait!!

Wachten en hopen!
Ik heb ook begrepen dat PLP laag op de prioriteiten lijst staat, helaas.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Iemand heeft uitgevonden dat in windowed mode PLP wel werkt!

http://www.widescreengami...iewtopic.php?f=64&t=19007

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 08:50
Ik heb nu 2x22 inch en zou eventueel een 24 inch willen bijkopen of kan ik beter een 22 inch displayport monitor kopen.

Wat zijn jullie ervaringen met eyefinity? Is het echt de moeite en werkt het bij alle spellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:39
Werkt het bij alle spellen? 95% zeker wel. Echter hebben vooral oudere spellen geen support ingebouwd voor zo'n resoluties. Gelukkig zijn er wel 3rd party mods die dit fixen voor best veel games. Je kunt er in principe vanuit gaan dat 90% van de betere oude spellen en zowat alle recente spellen het ondersteunen.

En tja ervaringen.... kort samengevat:
-Awesome
-WTF HOW DID YOU SEE ME YOU CHEATER!!!
-Mensen zijn jaloers als je ergens een screenshot post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Woohoo!
Afbeeldingslocatie: http://j.imagehost.org/t/0343/Just_Cause_2_PLP.jpg

Just Cause 2 op 4960x1600. Ik heb het spel gewoon op windowed gezet en toen op dat icoontje wat je ziet naast de minimaliseren/vergroten/sluiten knoppen geklikt om het scherm uit te breiden naar al mijn schermen. Dat icoontje kreeg ik trouwens door UltraMon, dus dat moet je dan wel even installeren als je dit snel wilt kunnen doen maar zelf uitrekken lijkt ook gewoon te werken. :)

[ Voor 5% gewijzigd door i7x op 03-05-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:39
Just Cause 2 heeft standaard al Eyefinity support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Dat klopt, het gaat er om dat het hier om een setup gaat met verschillende resoluties. Het is voor mij dus standaard niet mogelijk Eyefinity te gebruiken op 20"/30"/20" (met de 20" schermen in portrait setup). Wanneer je echter dit windowed truukje gebruikt, kan het wel. :)

Je hebt hierbij trouwens geen CrossFire support meer. Dat werkt alleen in fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-07 08:50
Paprika schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:29:
Werkt het bij alle spellen? 95% zeker wel. Echter hebben vooral oudere spellen geen support ingebouwd voor zo'n resoluties. Gelukkig zijn er wel 3rd party mods die dit fixen voor best veel games. Je kunt er in principe vanuit gaan dat 90% van de betere oude spellen en zowat alle recente spellen het ondersteunen.

En tja ervaringen.... kort samengevat:
-Awesome
-WTF HOW DID YOU SEE ME YOU CHEATER!!!
-Mensen zijn jaloers als je ergens een screenshot post
Bedankt voor de info.
Het begint toch wel te kriebelen:)
nu nog zien wel scherm ik zou kiezen.
22 of 24 inch.
heb nu samsung syncmaster 205bw en en samsung 2232.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
i7x schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:19:
Woohoo!
[afbeelding]

Just Cause 2 op 4960x1600. Ik heb het spel gewoon op windowed gezet en toen op dat icoontje wat je ziet naast de minimaliseren/vergroten/sluiten knoppen geklikt om het scherm uit te breiden naar al mijn schermen. Dat icoontje kreeg ik trouwens door UltraMon, dus dat moet je dan wel even installeren als je dit snel wilt kunnen doen maar zelf uitrekken lijkt ook gewoon te werken. :)
Nice!

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Janic schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:24:
Ik heb nu 2x22 inch en zou eventueel een 24 inch willen bijkopen of kan ik beter een 22 inch displayport monitor kopen.

Wat zijn jullie ervaringen met eyefinity? Is het echt de moeite en werkt het bij alle spellen ?
Ik heb één displayport P2310 van Dell gekocht en 2 goedkope TN schermen erbij ook van 23".

Verder zijn mijn ervaringen erg goed. Ik speel vooral BFBC2 en heb flink zitten kutten met mijn Field of View. Toen ik dit eindleijk goed had ging het prima. Het verbaast mij trouwens echt hoe goed de 5850 het doet in eyefinity!

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtdeuce
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-08 14:45
Jut schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:00:
Vond deze: (dankzij anandtech)

http://www.ramelectronics...rt2hdmi/prodPTC00006.html

Misschien het proberen waard...

EDIT: Schandalig hoge verzendkosten bij ramelectronics voor zo'n ''stom'' ding waarvan je het nog niet zeker weet of hij wel actief is gezien het een no-name ding lijkt.

Wel andere adapters gevonden (zeker weten actieve):

- Displayport > DVI-D tot 1900x1200
http://kabeltje.com/accel...-dvid-adapter-p-1568.html
- Displayport > HDMI tot 1920x1200
http://kabeltje.com/accel...-adapter-25cm-p-1567.html
- Displayport > DVI-D dual link tot 2560x1600
http://kabeltje.com/accel...-adapter-25cm-p-1628.html
Ik bump dit topic toch even omdat ik specifiek meer hierover zou willen weten, en ik denk meer mensen met mij.
Hier zie ik namelijk meerdere "Displayport to HDMI adapters" staan. Betekent "adapter" in dit geval dat het "actief" is, en het dus mogelijk maakt een derde dvi-scherm middels de Displayport in een Eyefinity-opstelling werkend te krijgen? Ik zie namelijk niet's van "actief" in de links op kabeltje.com, en dit is ook niet te vinden op dealextreme.
Mocht ik gelijk hebben, dan zijn hier twee voorbeelden: 1 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
V_Lichtenberg schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 17:18:
[...]

Ik bump dit topic toch even omdat ik specifiek meer hierover zou willen weten, en ik denk meer mensen met mij.
Hier zie ik namelijk meerdere "Displayport to HDMI adapters" staan. Betekent "adapter" in dit geval dat het "actief" is, en het dus mogelijk maakt een derde dvi-scherm middels de Displayport in een Eyefinity-opstelling werkend te krijgen? Ik zie namelijk niet's van "actief" in de links op kabeltje.com, en dit is ook niet te vinden op dealextreme.
Mocht ik gelijk hebben, dan zijn hier twee voorbeelden: 1 2
Actief houdt in dat de adapter zelf wat met het signaal doet, of aanpast, zodat het over DVI of HDMI verstuurd kan worden. Dit betekent dus electronica, wat weer een duurdere prijs met zich meebrengt.DP naar DVI adapters van rond de 20 euro zijn altijd passief, dus die adapters zetten het Displayport signaal alleen op een DVI kabel, verder doen ze niks.

Een goede stelregel is ook dat je voor actieve Displayport naar DVI adapters rond de 90 euro betaald (laatste keer dat ik keek in ieder geval ;)) Als je het ook kan doen met VGA, dan ben je al een stuk goedkoper uit, die adapters zitten dacht ik rond de 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtdeuce
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-08 14:45
TrekDude101 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:25:
[...]

Actief houdt in dat de adapter zelf wat met het signaal doet, of aanpast, zodat het over DVI of HDMI verstuurd kan worden. Dit betekent dus electronica, wat weer een duurdere prijs met zich meebrengt.DP naar DVI adapters van rond de 20 euro zijn altijd passief, dus die adapters zetten het Displayport signaal alleen op een DVI kabel, verder doen ze niks.

Een goede stelregel is ook dat je voor actieve Displayport naar DVI adapters rond de 90 euro betaald (laatste keer dat ik keek in ieder geval ;)) Als je het ook kan doen met VGA, dan ben je al een stuk goedkoper uit, die adapters zitten dacht ik rond de 30 euro.
OK, en de adapters die Jut beschreef? Die zijn maar 35~40 euro; da's toch een andere prijzenklasse dan 90 euro :) Moet ook zeggen dat Displayport monitoren maar duur zijn :s Ik wil een Eyefinitysetup maken met 3 keer pricewatch: Iiyama ProLite B2409HDS-1, maar dat is qua prijs niet leuk meer :/

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:58

NoFearCreations

3DPrint the world!

Om dit topic even te kicken, ik wil binnenkort een derde monitor erbij kopen, mits ik dit fatsoenlijk werkend krijg.
Ik hen nu een 23" Samsung 2333HD die op 1920x1080 staan, en een keer een 17" Dell E173FP, die op 1280x1024 staat. Nu wil ik kijken of ik nog zo'n zelfde Dell monitor kan vinden, zodat ik dus een 17" | 23" | 17"
setup krijg. Maar kan ik mijn 23" dan gewoon op 1920x1080 blijven, terwijl de 2 17" dan dus op 1280x1024 staan? Of zet hij dan de 23" ook op 1280x1024?

B.v.d.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Niemand?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 13:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als Eyefinity aan zit, zal de 1920x1080 op 1 of andere manier naar 1024 hoogte moeten gaan. Je gaat naar de kleinste gemene deler.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 00:33
Alle 3 de schermen gaan dan naar 1280*1024.
Ik heb dit laatst geprobeer met 3 verschillende schermen:
21.5" 1920*1080
20" 1680*1050
17" 1280*1024

En ik kreeg alleen de mogelijkheid om 3840*1024 in te stellen, ik ben er dus wel 100% zeker van dat je maximale eyefinity resolutie 3x de resolutie is van het scherm met je laagste resolutie.

Geen idee of het met 2x 1280*1024 en 1x 1920*1080 ook zo is ;)

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Erg jammer, en opzich vreemd. Waarom kan ik met 2 schermen wel verschillende reso's en met 3 niet...

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Laatst online: 13:50

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Omdat het Eyefinity is. Je kan ook met 2 schermen Eyefinity doen, dan kan het ook niet. Gewoon 3 schermen gaat prima, maar dat is dan geen Eyefinity. Eyefinity is gewoon 1 gigantisch scherm. In de hoogte (of breedte, afhankelijk hoe de schermen ten opzichte van elkaar zijn gepositioneerd) wordt het simpelweg gereduceerd tot de grootste gemene deler.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Pagina: 1