Toon posts:

S-FTP CAT6 SOLID CORE installation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenamiddag,

Ik heb de overschot gekregen van een rol S-FTP CAT6 met vaste kern (200m+). Nu zijn deze pairs dikker dan de normale kern waardoor deze niet passen in mijn RJ-45 connectoren.

Ik had er dan besteld waarbij solid stond vermeld, maar blijkbaar passen deze ook niet... De solid heeft hier duidelijk met iets anders te maken...

Nu heb ik de indruk dat je deze enkel kan gebruiken met zo van die inbouwconnectoren, zoja, weten jullie of je dan nog moet uitkijken of deze inbouwconnectoren ook nog moet letten of deze de solid kern (dikkeren cable pairs) aankunnen?!

Of hebben jullie een link naar RJ-45 connectoren die wel kunnen aangesloten worden op deze cat6 S-FTP met solid kern kabel?

dank bij voorbaat

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Solid-core kabel is bedoeld als installatiekabel, niet om connectoren aan te zetten. Je hoort ze dus in wandcontactdozen en patchpanels te prikken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Er zijn wel speciale cat6 connectoren!

http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1680

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-12 22:14
Ik heb onlangs ook een zooi connectoren gekocht op eBay speciaal voor CAT6 FTP kabel. De gewone connectoren gingen er met geen mogelijkheid fatsoenlijk op maar die dingen waren een eitje. Ben even de naam kwijt, maar het zijn niet de standaard 'aders-in-connector-frotten-en-dichtknijp' gevallen.

Even zoeken dus, ze bestaan wel. De kabel mag dan wel niet gemaakt zijn om als patchkabel te dienen, het kan perfect.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-12 10:44
The Realone schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 17:27:
Ben even de naam kwijt, maar het zijn niet de standaard 'aders-in-connector-frotten-en-dichtknijp' gevallen..
Je bedoeld rj 45 connectoren

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

vincedd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:42:
[...]

Je bedoeld rj 45 connectoren
Nee, hij bedoelt 8p8c modulaire connectoren. RJ45 is iets anders. (Maar wordt bijna altijd verkeerd gbruikt.)

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:44:
Solid-core kabel is bedoeld als installatiekabel, niet om connectoren aan te zetten. Je hoort ze dus in wandcontactdozen en patchpanels te prikken.
Kan ik eender welke wandcontactdoos hiervoor kopen, of moet ik op iets speciaal letter dat deze iets dikkere pairs er in passen?

dank bij voorbaat

Verwijderd

Meestal zijn die WCD met schoefverbindingen (met name Gamma) of met een LSA blokje (voorkeur)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:42:
[...]

Kan ik eender welke wandcontactdoos hiervoor kopen, of moet ik op iets speciaal letter dat deze iets dikkere pairs er in passen?

dank bij voorbaat
Een LSA+ WCD kan de meeste wat dikkere aders ook wel aan. Je hebt wel een dogger nodig (Draad Opzet Gereedschap, officieel bekend als punchdown tool).

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:37:
[...]

Een LSA+ WCD kan de meeste wat dikkere aders ook wel aan. Je hebt wel een dogger nodig (Draad Opzet Gereedschap, officieel bekend als punchdown tool).
Bedankt voor de snelle replies,

als ik op de volgende site kijk, welke zouden jullie dan opteren?
http://www.mnm-computers.nl/index.php?cPath=29_59_316

Ik denk voor deze te gaan :

http://www.mnm-computers....info.php?products_id=6337

Of weten jullie een goede plaats waar deze op stock zijn?

mvg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2009 10:27 ]

Pagina: 1