[2003] document verplaatsen werkt niet in redirected folders

Pagina: 1
Acties:

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Als eerste weet ik niet of ik het topic in de juiste categorie heb geplaatst, het probleem komt namelijk voor op de client maar hangt samen met server 2003.

Er is een Windows XP machine gekoppeld aan Server 2003.

De gebruiker heeft een home map (\\home\gbr) gekregen vanuit de server waar de documenten neer gezet kunnen worden.

Om overzicht te houden maakt de gebruiker enkele mappen aan in de root van haar home map (\\home\gbr\archief en \\home\gbr\orders).
Er zijn enkele bestanden van haar root map (\\home\gbr) naar een aangemaakte map verplaatst (\\home\gbr\orders).
Op dit moment is alles nog prima, maar als de pc opnieuw opstart staan de verplaatste bestanden weer terug in de root map (\\home\gbr) en de map waar de bestanden geplaatst zijn is leeg (\\home\gbr\orders).

Andere gebruikers werken ook zo maar die hebben dat probleem niet. Zelf dacht ik aan een synchronisatie probleem eerst stond synchronisatie aan, deze heb ik uitgezet maar het probleem blijft het zelfde.

Via google heb ik op diverse manieren gezocht "bestanden komen terug" "synchronisatie probleem" maar telkens vond ik geen resultaat (ook in het Engels).

Dus heeft iemand misschien een idee? 1 ding is wel zeker, de bestanden raakt ze in elk geval niet zomaar kwijt :), maar wel het overzicht ;).

sorry voor typo topic titel :$

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Eén tip, zoek in google met Engelse termen, krijg je zoveel beter resultaat. Maak je gebruik van roaming profiles?

• RobbyTown
  • Niet online
Nielson schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:11:
Eén tip, zoek in google met Engelse termen, krijg je zoveel beter resultaat. Maak je gebruik van roaming profiles?
Uiteraard heb ik ook in Engelse termen gezocht. Er worden geen roaming profiles gebruikt, want iedereen heeft zijn eigen plek en met roaming profiles is het toch net wat trager.

Het vreemde van de hele zaak is dit:
Vele andere gebruikers werken zo ook. Alleen die hebben op een of andere manier geen last van de bestanden die terug komen na het verplaatsen.

Verwijderd

Je hebt synchronisatie uitgezet schrijf je. Bedoel je dat je "Use offline folders" gewoon helemaal hebt uitgezet en dan gereboot? Dat zou namelijk de oplossing moeten zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Da's geen Roaming wat je gebruikt maar Folder Redirection, en dan rijst uiteraard de vraag:
hoe ziet het eruit op de server share?
En hoe heb je deze home/documents redirectie ingericht qua user settings in de AD?

Ik tik 'm toch even naar WSS toe en een titelfix
"bestanden komen terug naar verplaatsen" > '[2003] document verplaatsen werkt niet in redirected folders"

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RobbyTown
  • Niet online
Op de PC van haar heb ik Te synchroniseren item bij Instellingen en dan zowel aan en afmelden uit gevinkt.

Deze stond in het verleden aan.

Hierbij zou je denken dat de bestanden dus blijven staan op de plaats waar je ze neer zet maar dat is dus niet.

De documenten die terug naar de oude plaats gaan hebben in elk geval geen blauw pijltje en bij het afsluiten is er geen venster te zien dat er een synchronisatie is.

\\serverip\home\gbr is het adres van de mapping. gbr is bij iedereen anders want die 3 tekens zijn gekoppeld aan de inlog.

Verwijderd

vandeMeulenhof schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:53:
Op de PC van haar heb ik Te synchroniseren item bij Instellingen en dan zowel aan en afmelden uit gevinkt.

Deze stond in het verleden aan.

Hierbij zou je denken dat de bestanden dus blijven staan op de plaats waar je ze neer zet maar dat is dus niet.

De documenten die terug naar de oude plaats gaan hebben in elk geval geen blauw pijltje en bij het afsluiten is er geen venster te zien dat er een synchronisatie is.

\\serverip\home\gbr is het adres van de mapping. gbr is bij iedereen anders want die 3 tekens zijn gekoppeld aan de inlog.
Te synchroniseren? Nee, dat hele idee dat er zoiets bestaat als offline folders, dát moet uit. Niet het syncen op zich, maar hele offline cachen.
Pagina: 1