[Fancontroller] snelheid issue

Pagina: 1
Acties:

• Rebellista
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06-2024
Hi,

Ik heb een korte vraag. Ik ga vandaag 4 maal een Scythe Kazu Maru 140mm aanschaffen, samen met een Scythe Kaze Master fancontroller, echter las ik bij een review van dit apparaat dat de fans een speedsensor moeten hebben. De Kazu Maru fans die ik op het oog heb zijn de 1900rpm modellen, en ik wil die dmv de controller ook langzamer draaien wanneer nodig.

Ik heb al verscheidene reviews geraadpleegt van de fans, maar ik kan hier niet uit opmaken wat het geval is, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.

Mijn vraag dus: kan ik met deze fan/fancontroller combi de snelheid van de fans zelf (goed) bepalen?

Alvast bedankt :)

JJ

Intel Core i5 750~3.6Ghz + CM Hyper 212 - MSI p55-gd80 - 8GB 1600Mhz GeIL - MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC - CM690 + 4x Scythe Slip Stream

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 18:41
Heeft de Maru 3 draadjes, dan is het er een met rpm meter. En de snelheid kun je met een controller altijd zelf bepalen. Je verminderd gewoon het voltage en de fan kan minder rpm doen. Nergens druk om maken en gewoon halen dat spul :9

Addicted to silent computing

• Rebellista
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06-2024
Crahsystor schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:16:
Heeft de Maru 3 draadjes, dan is het er een met rpm meter. En de snelheid kun je met een controller altijd zelf bepalen. Je verminderd gewoon het voltage en de fan kan minder rpm doen. Nergens druk om maken en gewoon halen dat spul :9
Nou thanks voor dit duidelijke advies. Heb nog even wat gekeken en het gewoon gehaald ;) Question answered

Intel Core i5 750~3.6Ghz + CM Hyper 212 - MSI p55-gd80 - 8GB 1600Mhz GeIL - MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC - CM690 + 4x Scythe Slip Stream