Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ableton Live] Master Volume

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Sinds enkele dagen ben ik de trotste bezitter van een 88keys midi-keyboard. Om dit te gebruiken heb ik uiteraard software nodig. Dit is het alombekende Ableton geworden (8.0.1), maar voor de leek is dat nog niet zo'n eenvoudig programma.
Nu, gelukkig heb ik wel een achtergrond in Cubase waardoor ik mijn weg zelf vind. Er is echter één ding dat ik niet naar mijn zin in orde krijg: het volume. Het volume van Ableton is behoorlijk stiller dan alle andere programma's. Als ik mijn speakers luider zet is het risico op een hartaanval groot wanneer er een eenvoudig geluid van buiten Ableton afgespeeld wordt - denk aan een Windows error bleep van 120db en je weet wat ik bedoel.
Track Volume en Master Volume op maximum geeft niet voldoende verschil, nog los van het feit dat deze allebei op vol zetten de kwaliteit niet ten goede komt.

Vermeldenswaardig:
  • het gekozen instrument maakt niet uit, volume blijft constant.
  • het ligt niet aan het keyboard: als ik een Minimonsta VST buiten Ableton gebruik is het volume goed.
Er loopt hier vast een Tweaker rond die leeft tussen de samplers, sequencers en VSTs; en die mij haarfijn kan uitleggen welk knopje ik over het oog gezien heb.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Dit mag ik wel 'ns bumpen.